بیننده در جریان مشاهده وضعیت حامد (مصطفی زمانی)،درماندگی وی را به خوبی درک می کند. حامد یک روزنامهنگار درستکار است که اکنون در شرایطی قرار گرفته است که راهی جز انتخاب راه غیرانسانی در پیش ندارد.مهم نیست که این تصمیم، چقدر حامد را آزار میدهد، او خود بهتر از هر فرد دیگری به عواقب تصمیمش آگاه است، حامد و هر فرد دیگری در شرایط وی تصمیم مشابهی خواهند گرفت. این خالصیت بیلهجه، نوعی خشونت پنهان در خود دارد، خشونت و ظلمی که در پس همه تصمیمات زندگی پنهان است و همین صداقت در تصویر بیرحمی موقعیت حامد است که فیلم را از منجلاب غرق شدن در احساسات ملودراماتیک نجات میدهد. جالب این است که ما تصمیمگیری حامد را نمیبینیم. در یک سکانس تصویری از حامد داریم که از آرمانهایش می گوید و سکانس بعدی روبروی مردی نشسته و درباره مسائلی بحث می کند که همیشه مورد سرزنش و نفرتش بوده است. این حذف رویداد، مانند آنچه در کارهای (اصغر فرهادی) میبینیم قسمتی از ایجاد تعلیق نیست بلکه عاملی است در جهت پرورش فضای دراماتیک داستان. وقتی بیننده اینگونه ناگهانی و بدون هیچ حاشیه و زمینهای با این حقیقت تلخ روبرو میشود بیش از پیش با حامد همدردی میکند، زیرا کاملاً در شرایط حامد قرار میگیرد. تصمیم پیش از آنکه حامد بخواهد گرفتهشده است و او فقط صدای انتخاب بوده است.
حامد چارهای جز پذیرش این مسیر نداشته است و این همان حالتی است که برای بیننده پیش میآید. قهرمانش ناگهان از اخلاق گرایی درستی که به آن عادت کرده است سقوط میکند و مخاطب چارهای جز پذیرش ندارد. سقوط اخلاقی حامد هم همانطور که یکباره رخ میدهد، همانگونه هم به تمام ابعاد زندگیاش راه مییابد. حامد فرد اخلاقمداری است که حالا مجبور است برای نجات دادن جان خواهرش ...
بیننده در جریان مشاهده وضعیت حامد (مصطفی زمانی)،درماندگی وی را به خوبی درک می کند. حامد یک روزنامهنگار درستکار است که اکنون در شرایطی قرار گرفته است که راهی جز انتخاب راه غیرانسانی در پیش ندارد.مهم نیست که این تصمیم، چقدر حامد را آزار میدهد، او خود بهتر از هر فرد دیگری به عواقب تصمیمش آگاه است، حامد و هر فرد دیگری در شرایط وی تصمیم مشابهی خواهند گرفت. این خالصیت بیلهجه، نوعی خشونت پنهان در خود دارد، ...
قصه ای تکراری و خنثی
در این برهه ی زمانی در سینما باب شده که فیلمسازان صاحب نام و با سابقه فیلم هایی می سازند که در شان هنری شان نیست یا قصه یی را برای ساخت فیلم شان انتخاب می کنند که اساسا هیچ ربطی به سینما ندارند، این فیلم ها را اگر یک فیلمساز کار اولی ساخته باشد تا حدودی قابل قبول است اما نمی شود از کارگردانی مثل همایون اسعدیان که در عرصه ی فیلمسازی فیلم هایی مثل شوخی یا طلا و مس را ساخته توقع داشت اسعدیان بعد از پنج سال از آخرین ساخته اش فیلمی می سازد به نام یک روز بخصوص؛ این روند نزولی اسعدیان در عرصه ی فیلمسازی به نگرش کلی سینما در این برهه و موقعیت مربوط می شود به طوری که فیلمسازان ما فکر می کنند با چیدمان یک موقعیت ساده می توانند به یک تعلیق یا یک قصه ی پیچیده برسند. اما این موقعیت ها تا چه اندازه ...
در این برهه ی زمانی در سینما باب شده که فیلمسازان صاحب نام و با سابقه فیلم هایی می سازند که در شان هنری شان نیست یا قصه یی را برای ساخت فیلم شان انتخاب می کنند که اساسا هیچ ربطی به سینما ندارند، این فیلم ها را اگر یک فیلمساز کار اولی ساخته باشد تا حدودی قابل قبول است اما نمی شود از کارگردانی مثل همایون اسعدیان که در عرصه ی فیلمسازی فیلم هایی مثل شوخی یا طلا و مس را ساخته توقع داشت اسعدیان بعد از ...
به سبک فیلم فارسی
نقد فیلم یک روز بخصوص
منتقد:مهیار محمد ملکی
#مهیارمحمدملکی
نقد و بررسی فیلم یک روز به خصوص
منتقد:مهیار محمد ملکی
همایون اسعدیان کارگردان و فیلمنامه نویس مطرح کشورمان کار خودش را از سال ۱۳۷۳ با فیلم سینمایی نیش در مقام کارگردان آغاز نمود وی از جمله کارگردانانیست که با دو یا سه پروژه فی مابین بسیار مطرح گشت که میتوان مرد آفتابی محصول سال ۷۴ و طلا و مس محصول سال ۸۷ را نام برد وی بعد از فیلم بوسیدن روی ماه محصول سال ۹۰ تصمیم میگیرد در سال ۹۵ با فیلم سینمایی یک روز به خصوص پا به عرصه خطیر سینما بگذارد این در حالیست که در این پروژه وی در کنار مجید قیصری فیلمنامه پروژه را عهده دار بوده است
کارگردان اثر پیش رو خود ایشان و تدوین در ...
نقد فیلم یک روز بخصوص
منتقد:مهیار محمد ملکی
#مهیارمحمدملکی
نقد و بررسی فیلم یک روز به خصوص
منتقد:مهیار محمد ملکی
همایون اسعدیان کارگردان و فیلمنامه نویس مطرح کشورمان کار خودش را از سال ۱۳۷۳ با فیلم سینمایی نیش در مقام کارگردان آغاز نمود وی از جمله کارگردانانیست که با دو یا سه پروژه فی مابین بسیار مطرح گشت که میتوان مرد آفتابی محصول سال ۷۴ و طلا و مس محصول سال ۸۷ را نام برد وی بعد از فیلم بوسیدن ...
يکي به من بگه نقش خانم ايزديار چي بود؟؟چرا ايشون کلا دارن اينقدر تکراري و ضعيف بازي ميکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقاي اسعديان رو بسيار دوست دارم ولي طلا و مس کجا و اين کجا
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 16, 2017
کاری متوسط روبه پایین
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
August 31, 2017
الکی میزنید رایگان بعدم نزدیک به 6هزازتومن از حجم اینترنت رو میدزدید پولم میگیرید.....
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
July 10, 2017
فیلم سینمایی یک روزبه خصوص توزیع شبکه نمایش خانگی موسه هنرهای تصویری سوره
V
A
c
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
July 10, 2017
من ویک روزبه خصوص درجشواره فجر35 واکران نوروزی 96 دیدم خدا روشکر به فروش میلیاردی رسید بازی مصطفی زمانی عالی بود کاش پایان خوبی داشت درپایان بسیارضعیف بود ولی درکل خوب بود
۱
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
June 19, 2017
تنها نقطه قوت موضوع آن بود که البته به آن درست پرداخت نشده بود از نظر من بازی مصطفی زمانی قابل قبول و خوب بود . فقط همین
متوسط بود ، انتظارم از آقای اسعدیان خیلی بیشتر از این ها بود .
۵
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
April 7, 2017
کارای اقای اسعدیان کلا از نظرکارگردانی خوبه ،اما فکنم اینکه فقط به یه موضوع پرداخته شده بود یکم از جذابیتش کم کرده بود،اما در کل خوب بود
۷
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
April 7, 2017
کارای اقای اسعدیان کلا از نظرکارگردانی خوبه ،اما فکنم اینکه فقط به یه موضوع پرداخته شده بود یکم از جذابیتش کم کرده بود،اما در کل خوب بود
۸
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
April 7, 2017
کارای اقای اسعدیان کلا از نظرکارگردانی خوبه ،اما فکنم اینکه فقط به یه موضوع پرداخته شده بود یکم از جذابیتش کم کرده بود،اما در کل خوب بود
۵
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
April 5, 2017
یکی از فیلمهای متوسطی که می تونست در مدیوم تلویزیون و در قالب یک تله فیلم ساخته بشه.
۱۰
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
March 31, 2017
به عنوان یک مخاطب عام سینما میتونم بگم فیلم متوسطی بود البته از کارگردانی مثل اقای اسعدیان که فیلم خوب طلاومس راساخته نباید انتظار فیلم متوسط داشت
۷
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
March 30, 2017
من از ضعف اين فيلم در عجبم! پريناز بعد از موفقيت در جشنواره پارسال امسال هم تو "ويلايي ها" بازي ضعيفي داشت هم تو اين فيلم. اصلا جالب نبود. به نظرم ارزش ديدن نداشت
۱۵
۹
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
March 28, 2017
خطر لو رفتن داستان
به نظر من فیلم خسته کننده ای بود
و اون قسمتی که دکتر میگه 6 ماه زنده میمونه ...
یه چیز دیگه شاید فیلمساز می خواست هیجان استرس روبه بیننده وارد کنه ولی جوری نبود که دوام داشته باشه یک آن استرس وارد میشد و سریع کات میشد
در کل خسته کننده بود که همه ش انتظار می کشیدیم تموم بشه...
۶
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
March 27, 2017
فيلم خوبى بود. اتفاقاً بر خلاف نظر بسيارى از دوستان معتقدم پايان فيلم فوق العاده زيبا بود.
بازی ضعیف پریناز ایزدیار در این فیلم و کلیه ی فیلمهای جشنواره 35، نشون می ده ایشون برای "ابد و یک روز" هم خیلی شانسکی سیمرغ بلورینو گرفتن. درواقع کارگردانی و هدایت خوب آقای روستایی ایشونو به سیمرغ رسوند وگرنه حالا حالاها جا داره ایزدیار بازیگر بشه. بازی مصطفی زمانی به مراتب بهتر بود.
ابتدای فیلم جملات دکتر راجع به بیماری قلبی و احتمال زنده موندن خیلی تو ذوق زد... فیلم مخاطب رو خیلی درگیر قصه نمی کرد و خیلی جاها از ریتم می افتاد. پایان فیلم هم که... در کل متوسط.
۷
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
February 6, 2017
فیلم بدی نبود ولی برای کارگردانی که "طلا و مس" رو ساخته یه حرکت به سمت عقبه. در ضمن من ترجیح می دادم از خانم ایزدیار یک نقش پرکشش و قوی ببینم ولی متاسفانه نقش و بازیشون بسیار خنثی است. در کل متوسط
۱۰
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
February 5, 2017
به شدت متوسط و زيادي طولاني. با تكرار تصوير محيط بيمارستان و سوژه اي دستمالي شده. بازي ضعيف پريناز ايزديار و نقش بي چالش مصطفي زماني.
۱۳
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
February 5, 2017
فیلمی ک تو 80دقیقه هم میشه تمومش کرد و از وسطاش ادم سوال میکنه چرا تموم نمیشه!؟..ریتم کند و بازی های ضعیف بجز محسن کیایی و فرهاد اصلانی...در کل موضوع خوبی بود ک در اجرا حیف شده بود...
۹
۸
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
February 3, 2017
عالي بود.
۱۴
۹
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
February 3, 2017
خطر لو رفتن داستان
انقدر عمق ناراحتی تو فیلم زیاد بود که از شدت فشار عصبی کردنم گرفته :| به امید چی خواهرشو آورده از شهرستان بستری کنه برا عمل؟ ی واحد تعاونی پنجاه تومنی؟ از 250 چقدرشو میتونست جور کنه؟ ته تهش 100 جز رشوه و حق السکوت چجوری میخواست جور کنه؟ بدون پشتوانه پولی خواهرشو آورد که با استرس و فشار عصبی شش ماهش بشه سه ماه؟ د لامصب تهش عمل میکرد خوب مثلا به جامعه خبرنگار بر میخورد؟
۹
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
February 3, 2017
فیلم بسیار بدی بود با سناریوی بسیار ضعیف و بازی های کاملا معمولی یه عقبگرد برای اسعدیان
فیلم خوبی بود، و از خود فیلم بهتر قصه ی جذاب و چالشیش بود، ولی متاسفانه خوب پرداخته نشده بود، و ضعف فیلم نامه مشهود بود مخصوصا در پایان بندی فیلم. به نظر من ایده فیلم بسیار مناسب برای ساخت یک مینی سریال 15- 16 قسمتی بود که با حوصله و با شخصیت پردازی بهتر مخاطب و درگیر موضوع کنه(یه چیزی تو فضای سریال فاکتور 8).
از لحاظ فنی هم چیز خاصی نداشت، بازی ها معمولی به جز فرهاد اصلانی که مثل همیشه فوق العاده بود، طراحی صحنه یه جاهایی خیلی خوب بود، که تو اون قسمت ها کادر تصویر هم جذاب شده بود، ولی در غالبا زمان فیلم، تصویر و صحنه و صدا خیلی معمولی بود.
۱۲
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
February 2, 2017
فيلمى بسيار خوب، با بازى عالى مصطفى زمانى. بر خلاف برخى از دوستان، بسيار فيلمى خوش ساختى است.نه مثل فيلم هاى ديگه اغراق و افراطى.
۱۹
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
February 1, 2017
فیلمی بسیار کند با بازیهای خسته کننده از مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار و بازی کاملا معمولی فرهادااصلانی.موضوع تکراری و کلیشه ای. پایانی بسیار بد و آبکی. اصلا ارزش دیدن نداره. پریناز ایزدیار نقشش کاملا زائد و اضافی بود
۱۵
۲۲
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
February 1, 2017
فیلم خوب و بسیار قابل احترام با ریتم آروم.. بازی خوب فرهاد اصلانی و مصطفی زمانی و نقش بی تأثیر پریناز ایزدیار!!