به فیلم رای بده:
«هو الصدیق؟ همین؟» «آره دیگه.الان فیلم شروع شد.» روز فیلمبرداری است. گروه در خانه¬ای قدیمی مشغول آماده کردن صحنه هستند.کارگردان و گروهی از دوستان تئاتریاش پس از ماهها تمرین،امروز قرار است اولین فیلم بلند خود را بسازند. اما ساختن فیلم سختتر از آن چیزیست که آنها تصور میکنند.
وقتی به جای ساختار نامتعارف، عملاً با سرگردانی ساختاری مواجه می شویم، معنایش این است که نه تنها «ایده مرکزی» و «ایده ناظر» روایی و نمایشی و ساختاری معینی برای مسیر حرکت تجربی مان نداریم، بلکه مشخصاً قواعد روایی و نمایشی و ساختاری خاصی که قاعدتاً در یک فیلم تجربی، باید به دنبال آن باشیم را نیز گُم کرده ...
برداشت دوم از قضیه اول» را اولین بار در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر دیدم؛ زمانی که جشنواره هنوز بخش "هنر و تجربه" را حذف نکرده بود و ساخت فیلم¬هایی به این شیوه نیز به¬ اپیدمی رایجی تبدیل شده بود تا جایی که تکرر تماشای فیلم-هایی در این قالب می¬توانست برای مخاطب خسته¬کننده و بی¬چالش باشد.