مینا بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می کند آشنا می شود. کامران سرپناهی به او می دهد. مینا تحت تاثیر حمایت ها و محبت های کامران به او دل می بازد ، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقمند است. روزها از پس هم می گذرد و عشق مینا به کامران کاسته نمی شود و اوج می گیرد.اما کامران دیگر قصد ادامه ندارد..
فیلم جدید نعمت الله بیش از آنکه ادعایی در جشنواره داشته باشد به شخصیت پردازی دلبسته است. موسیقی و صدای روح نواز همایون شجریان از لحظه های خوب تماشای فیلم و نکات مثبت آن است. لیلا حاتنی تواستته از پس یک نقش سخت و متغیر به خوبی بربیاید و همراه با فراز و نشیب ها خودش را وفق دهد. روزمرگی های مینا موضوع اصلی فیلم است که یک زن در جامعه امروزی چه مشکلات و سختی هایی دارد. آمال و آرزوهای مینای قصه علایقش و سلایقش و رویاهایی که شاید ساده باشد اما امروزه دست تیافتنی به نظر می رسد محور اصلی داستان قرار گرفته و متمرکز به لیلا حاتمی ست. سکانس های خنده سکانس های گریه ابتدا و انتهای فیلم همان فراز و فرودیست که فیلمساز قصد نمایش آن را دارد. خوشی های اول رابطه و مشکلات پس از شروع آن و پایانی که...
نعمت الله شاید نتوانسته در این فیلم انتظار مخاطبان و تماشاگرانش را برآورده کند اما فیلمی با پرداخت مناسب و جزئیات کافی و وافی ساخته که علاقه ی کارگردان به خصوص در نشان دادن غذاها و درست شدن آن ها و رنگ و لعابی که به تصویر می دهند را نشان نی دهد. کوردش تهامی شاید کمتر از لیلا حاتمی شخصیت پردازی شده باشد اما شخصیتش نمایان تر از مینایی بود که تمرکز کامل فیلم روی آن بود و باز هم ابهاماتی وجود داشت در شناختن کامل او. فیلمنامه قوی داشتن را کارگردان فدای زدم کردن روی شخصیت قصه اش کرد و بنابراین توقع داستان قوی مثل آرایش غلیظ را نداشته باشید اما دقت فیلمساز روی مشکلات یک زن در جامعه را خواهید دید که شاید سادگی مینا را کاملا قبدل ندلشته باشید اما سراغ دارید کساتی که اینگونه باشند و در پی اندک محبتی دل بسپارند و دل ببندند و امیدوار به آینده در افکاری رویایی فرو بروند. فیلم چندان ادعایی در جشنواره ندارد و فقط ...
فیلم جدید نعمت الله بیش از آنکه ادعایی در جشنواره داشته باشد به شخصیت پردازی دلبسته است. موسیقی و صدای روح نواز همایون شجریان از لحظه های خوب تماشای فیلم و نکات مثبت آن است. لیلا حاتنی تواستته از پس یک نقش سخت و متغیر به خوبی بربیاید و همراه با فراز و نشیب ها خودش را وفق دهد. روزمرگی های مینا موضوع اصلی فیلم است که یک زن در جامعه امروزی چه مشکلات و سختی هایی دارد. آمال و آرزوهای مینای قصه علایقش و ...
فراتر از شخصیت سازی
در ابتدا در مورد رگ خواب می توان نوشت که اوج هماهنگی کارگردان با بازیگر است در این فیلم اگر از روایت درون گرای داستان توسط نقش اصلی بگذریم دربحث شخصیت پردازی می توان گفت نقطه اوج فیلم است به گونه ای که مخاطب به اندازه شخصیت را می شناسد که پس از مدتی می تواند با او زندگی کند و نقطه ابهامی در مورد وی وجود نخواهد داشت اگر بخواهیم دلایل این ساختار موفقیت آمیز را بیان کنیم در وهله اول بازی فوق العاده استاد لیلا حاتمی به چشم می خورد به گونه ای که شاید برخی این شخصیت را با نقشی که بازی کرده منطبق بدانند وه در مورد ایشان باید فیلم را بار ها نگاه کرد تا توانست به عمق بازی ایشان رسید ودر آخردرمیان عوامل فیلم بازی ایشان در صدر است اما عمده ترین کار کارگردان بهترین انتخاب و بهترین فرم وریتم ممکن برای فیلم ...
در ابتدا در مورد رگ خواب می توان نوشت که اوج هماهنگی کارگردان با بازیگر است در این فیلم اگر از روایت درون گرای داستان توسط نقش اصلی بگذریم دربحث شخصیت پردازی می توان گفت نقطه اوج فیلم است به گونه ای که مخاطب به اندازه شخصیت را می شناسد که پس از مدتی می تواند با او زندگی کند و نقطه ابهامی در مورد وی وجود نخواهد داشت اگر بخواهیم دلایل این ساختار موفقیت آمیز را بیان کنیم در وهله اول بازی فوق العاده استاد ...
دردمندی
«رگ خواب» را زمان جشنواره هم دیدم و به شدت آن را تحسین کردم. قول نوشتن نقدی مفصل بر فیلم را پس از اکران عمومی اش داده بودم که حالا فیلم به اکران عمومی درآمده و به نظر می رسد می توان بیشتر درباره اش نوشت.
«رگ خواب» قطعاً بهترین فیلم حمید نعمت الله نیست اما آنچه آن را نسبت به سایر فیلم های این روزهای سینمای ایران و حتی فیلمهای پیشین خود حمید نعمت الله متفاوت جلوه می دهد صراحت فیلمساز و البته فیلمنامه نویس (معصومه بیات) در طرح برخی از مسائلیست که شاید سالهاست کمتر فیلمسازی به سراغش رفته باشد و البته نزدیک شدن به دنیای زنی آسیب دیده و دردمند که در شرایطی کاملاً بحرانی قرار گرفته است.
ساختار فیلم به شکل سه پرده ای و کاملاً مبتنی بر چارچوب روایت کلاسیک است و آنچه مسلم است رعایت ...
«رگ خواب» را زمان جشنواره هم دیدم و به شدت آن را تحسین کردم. قول نوشتن نقدی مفصل بر فیلم را پس از اکران عمومی اش داده بودم که حالا فیلم به اکران عمومی درآمده و به نظر می رسد می توان بیشتر درباره اش نوشت.
«رگ خواب» قطعاً بهترین فیلم حمید نعمت الله نیست اما آنچه آن را نسبت به سایر فیلم های این روزهای سینمای ایران و حتی فیلمهای پیشین خود حمید نعمت الله متفاوت جلوه می دهد صراحت فیلمساز و البته فیلمنامه ...
اصلا چیز قابل تاملی درباره این فیلم بچشم نمیخوره
شاید اگه این فیلم سال 1370 ساخته میشد دیدنش لذت بخش تر بود،موضوع فیلم کاملا قدیمی و 1000 بار از این دست فیلم ها با همین موضوع با اندکی تفاوت ساخته شده
داستان ژانر خیانت تو سینمای این سالها حکایت ژانر دفاع مقدس در سینمای دهه 70 شده که یادم میاد 20 تا فیلم دفاع مقدس در 1 سال ساخته میشد ولی فقط 2-3 تا شاید قشنگ درمی آمد
الانم یا اکثر فیلمها ژانر خیانت هست 100% یا اگر موضوع چیز دیگه ای هست اون وسط ها یک خیانتی هم ریز صورت میگیره که باعث شده دیگه این موضوع نخ نما بشه
و.....
برای من مینا که نقشش رو لیلا حاتمی بازی میکرد اصلا قابل باور نبود. در ضمن دیگه نقشهایی که لیلا حاتمی تو فیلمهای مختلف بازی میکنه بیش از حد تکراری و شبیه به هم هستش. مینای رگ خواب مثل گیل گل در دنیای تو ساعت چند، و دختر وبلاگ نویس فیلم سر به مهر، و زن موزیسین
فیلم چهل سالگی و همسر حامد بهداد در هر شب تنهایی و سعادت آبادهه. همشون زنهای آروم و کم حرف و سر به زیر که صدای یکنواخت و بی روح و بازی سرد و بدون هیجانی دارند. کاش به جای لیلا حاتمی زنی این نقش رو بازی میکرد که کمی در ایفای نقشش گستاخ تر و جذابتر بود. در ضمن ایکاش کارگردان انقدر تصویری ساده لوحانه و بلاهت آمیز از نقش اول زن فیلم ارائه نمیداد. کاش کورش تهامی کمی زیر پوستی تر و با کلک و راه های پیچیده تری مینا را به دام خودش میکشوند و مینا هم کمی مغرورتر و زرنگتر از اون زن پخمه ای بود که کارگردان نشون میداد و اینطوری وقتی زن گول میخورد از مرد هم زن و هم مخاطب از شخصیت مرد بهتر رو دست میخوردن. گول زدن مرد برای تماشاگر غیر قابل باور بود. به جای کورش تهامی کاش بازیگر مرد جذابتری این نقشو بازی میکرد.
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
February 19, 2018
خطر لو رفتن داستان
شخصیت اول زن فیلم بیش از حد ساده لوح و کودن بود که زیاد باور پذیر نبود که زنی به اون سن و سال و در یه بازه کوتاه مدت اینگونه عاشق مردی ناشناس می شود که چندان شناختی از او ندارد. در ضمن در شخصیت پردازی مرد هم نقطه ضعفهای زیادی دیده می شد. نه به اون ابراز احساسات افلاطونی و پاکش نه به اون صد و هشتاد درجه تغییر کردنش که از بیخ و بن یه آدم دیگه میشه. این تغییر و تحول از عاشقی دلخسته به موجودی پلید و سسنگدل هم روال منطقیش به خوبی نشان داده نمیشه و مخاطب قانع نمیشه که چرا این مرد یه هو به یه ادم دیگه تبدیل میشه. کارگردان حداقل باید حقایق بیشتر ی از شخصیت مرد فیلم را به تماشاگرش نشان میداد. در کل فیلم شاخی نبود. به جز چند صحنه پردازی جالبش مثل نشون دادن راه پله ها یا طوفان تهران داستان خاصی نداشت و از کشش و گیرایی جالبی برخوردار نبود.
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
February 16, 2018
مزخرف بود، حیف اینترنتم...!!!!
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
February 14, 2018
ایکاش به جای کورش تهامی، حامد بهداد و یا حامد کمیلی نقش آفرینی میکردن و در ضمن صحنه های آخر فیلم بیش از حد حال به هم زن و غیر قابل قبول بود من که خیلی بدم اومد به شدت رقت آور و دردناک بود
۰
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
February 14, 2018
خطر لو رفتن داستان
شخصیت مرد فیلم قبل از پلید شدن به جای اونکه ادم رو مجذوب خودش کنه بیشتر چندش آور بود. آدم نمیتونست عاشق همچین مردی بشه. بعد شخصیت زن فیلم کمی خل وضع و بیش از حد ساده لوح و پخمهه بود که اینهمه حماقتش قابل باور نیست. حداقل با اون سرو لباس و ظاهر بیشتر به یک زن امروزی مدرن پیچیده شباهت داشت اما رفتاراش چیزی در حد یک زن دهاتی بیسواد شهرندیده صد سال پیش بود که کارگردان می بایست اینو حداقل تو ظاهرشو طرز صحبت کردن این زن نشون میداد. واکنشهای بعدی زن بعد از شکستش بیش از حد اغراق شده و تصنعی بود که به دل نمی نشست.
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
February 3, 2018
واقعا محشر بود, با بازی خوب لیلا حاتمی!!!!. بله اگر به آقایون زیاد پرو بال بدهید, وضعیت این چنینی به وجود میاد!!! این فیلم در واقع این هشدار برای خانمهایی هست که خیلی راحت بدون هیچ فکری خودشونو در اختیار مردان قرار می دهند که هر بازی خواست باهاشون کنه.(ولی کو گوش شنوا) در واقع میشه گفت روایات خیلی از خانمها ایرانیست؛ و این فیلمنامه بر اساس واقعیت جامعه امروزی نوشته شد !!!!
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
January 25, 2018
واقعا عجیب و بی نظیر بود
جدا از فرا بازی لیلا حاتمی و حرکات و حالت های بی نقصش در فیلم
جریان فیلم. روایتش. هدایتش از جانب کارگردان. تصاویر. فیلمبرداری همه و همه عالی و بی سابقه در چند سال اخیر سینمای ایران
این فیلم به شدت تاثیر گذار است. . رسالت اصلی فیلم بودن را به بهترین نحو ممکن به انجام می رساند
نمایش ظریف ترین حالت ها و افکار و احساسات یک زن از گذشته اش تا امروز و آینده به بهترین شکل توسط کارگردان
من ایتدا فکر کردم تنها خودم تحت تالثیر فیلم قرار گرفتم. چون هیچ فیلمی از سینمای ایران تا به حال نتونسته بود حتی منو درگیر کنه ولی بعد که بررسی کردم دیدم تمام منتقد های کار درست که مرد هم بودند به شدت ساختار فیلم رو تحسین کردن. یعنی تنها مخصوص دنیای زنانه نیست و به شکلی پنهان و فوق جذاب از تاثیر پدر بر زندگی یک زن می گوید...
و موسیقی فیلم هم محتاج توصیف نیست...
عالی.....
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
January 25, 2018
بازی لیلا حاتمی عالی بود اما تکراری - داستان خوب بود ولی بعضی جاها حوصله تماشاگر سر میره
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
January 22, 2018
فيلم قشنگي بود فيلمبرداريشم قشنگ بود.داستان ساده اي داشت موضوع خاصي نداشت.ولي دركل دوس داشتم.امان ازتنهايي امان...كه مجبور ميشي براي فرار ازش به هر ادم چشم چرون و هوس بازي اعتماد كني.كاش ادم هوشيار باشه و بيدار نه درخواب غفلت......
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
January 19, 2018
فیلیمی زیبا که وصف زنان امروز جامعه که به خاطر فقر عاطفی خودرا زیر هوس مردان مردنمای این روزگار می برند.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
January 19, 2018
واقعا چرا؟ امروز جامعه روشنفکر ما بخصوص عزیزان سینمایی مسیر خودشون رو بر اساس چه معیار هایی تعیین میکنند؟ انتقال ملال آورترین غمگینانه ترین بدترین احساسات به بیننده ای که غم و قصه و عصبانیت چیزی هست که روزانه داره نفسش میکشه؟ به چه قیمتی؟ سم پاشی تو هوای آلوده کار درستی نیست این کار رو نکنین نسازین فیلم یک ساعت و 40 دقیقه استرس و دلهره تزریق میکنه به آدم هایی که به ناموس پرستی همه جا شناخته شده هستن این بیننده رو آزار میرسونه احساساتش رو خنج میندازه بعد تو یک فضای بهت و منگی و سرگیجه و هزاران چرایی که درون مغزش بوجود آورده میاد در 1 دقیقه پیام اخلاقی میده و میخواد نتیجه گیری کنه واسه مردمی که جز غمگین ترین انسان های روی زمین هستند آیا غیر از این هست که هدف ذائقه جوامع شاد هست شاید آدم های خوشبخت دوست دارن با یک ساعت و نیم دیدن فلاکت ها و بدبختی های ایران هروز به کمال نزدیک تر بشن چرا ما نباید فیلم از معظلات اونها به این شکل ببینیم؟؟؟؟؟؟ واقعا چرا؟ بنظرم دوستان رگ خواب جوایز رو پیدا کردن...
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
January 18, 2018
فیلم که کاملا ضعیف بود، بازی لیلا حاتمی هم همینطور. فقط سوالم اینه که بازی کوروش تهامی تو این فیلم چطور نادیده گرفته شد؟! حداقل حقش این بود که کاندید سیمرغ بشه.
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
January 18, 2018
با اون حجم از سر و صدا و تعریف و تمجید که از فیلم شده بود انتظار داشتم یک فیلم خیلی خوب ببینم اما به جرأت یکی از بدترین فیلم هایی بود که تو تمام این چند سال دیدم. فیلم حداکثر 40 دقیقه داستان داره و بعد از اون همه چیز تکرار و تکرار، و از این تکرار فیلم هیچ طَرفی نمیبنده و چیز اضافه ای به ما نمیده. فیلم از یک جایی به بعد به شدت ملال آور میشه و بسیار بیهوده طولانی میشه. چیزی که برای من خیلی عجیب تر از ستایش های بیهوده از فیلم بود، بازی بسیار ضعیف لیلا حاتمی بود که حتی تو همین جشنواره سال قبل هم بازی های بسیار بهتری ازش دیدم. قاطعانه میشه گفت یکی از بدترین بازی های بازیگران زن در این سال ها بود. ادای خیلی از دیالوگ های فیلم توسط حاتمی به شدت غیر قابل باور و با بیان آماتور انجام شده. و نکته ی آخر اینکه بازی کوروش تهامی بسیار خوب و چشمگیر و و فرسنگ ها بهتر از بازی لیلا حاتمی بود و تلاشش برای ایفای نقش رو میشه از این بازی خوب فهمید. عجیبه که بازی کوروش تهامی دیده نشد.
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
January 17, 2018
در عجبم از این همه تبلیغ و هیاهو و جوایزی که به این فیلم دادند!
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
January 17, 2018
یکی از بهترینای امسال....فیلم عاشقانه متفاوت ....اونایی که میگن کلیشه ای متوجه منظورشون نمیشم
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
December 25, 2017
خطر لو رفتن داستان
کی وارد پخش خانگی می شه و می شه قانونی خرید از همین سایت
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
November 2, 2017
نه تنها فیلم تلخی بود خیلی هم یخ و بی معنی بود خیلی هم طولانی ساخته شده اصلا تمام نمی شد خانم حاتمی که کپی برابر اصل تمام کارهاش بی حس و حرکت کامل با این تفاوت که نقشش هم جوان بود و بهتربود هنرپیشه مناسب سن کاراکتر انتخاب می شد به نظرم فقط غزاله جزایری خوب بازی کرد با اینکه کوتاه بازی کرد به هیچ عنوان فیلم جالبی نیست
فیلمی به شدت کلیشهای و بدون محتوا. دیالوگهای کلیشهای عاشقانه که نبودش از بودش بهتر بود. اشکالات منطقی در روایت داستان. بازیهای خیلی متوسط (لیلا حاتمی تا حدی قابل قبول بود. اما لیلا حاتمی همیگش نبود از نظر من) و از همه بدتر پایان بسیار بسیار شعاری فیلم که یک فیلم معمولی و متوسط رو به زیر متوسط آورد) . از وقتی که بابت دیدن این فیلم گذاشتم راضی نیستم.
به امید دیدن یک فیلم خوب به سینما رفتم که شاید مرهمی باشد بر آزردگی ام از فیلم هایی که در این مدت دیده ام اما نه، مثل اینکه قرار نیست به این زودی ها فیلمی خوب را در سینما ببینیم ، از همان موسیقی ابتدای فیلم فهمیدم که فیلمی تلخ را خواهم دید، فیلمی که از همان ابتدا قابل پیش بینی است. شروع فیلم و ریتم کند و آزار دهنده ش، قصه ای که شروع نمیشود، وقتی هم شروع میشود در جا میزند. شکل گیری ارتباط عاطفی بین کامران و مینا اصلا باور پذیر نیست، چه بد ارتباط عاطفی بین این دو کاراکتر شکل میگیرد. بعد از اولین شب، روی دیگر کامران را میبینیم و از اینجا به بعد کارگردان سعی میکند شخصیت مینا را برای مخاطب از بُعد روانی کالبد شکافی کند که در مواردی برای بیننده آزار دهنده میشود البته شاید هدف کارگردان هم همین بوده است که بیننده خود را جای مینا قرار دهد و او را درک کند.تلنگر به بیینده مرد، که نامرد نباش و بیننده زن که ساده و از روی ظاهر، دل مبند.... از مواردی که فیلم در انتقال آن موفق بوده ایجاد حس تنفر در بیننده نسبت به کامران، است.. بیننده دوست دارد کامران را خفه کند و شاید اگر حمل سلاح گرم آزاد بود او را به رگبار ببندد.. اما از آقای نعمت الله انتظار داشتیم که هم فرم و هم محتوای بهتری را برای انتقال این مفاهیم انتخاب می کرد.
۴
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 20, 2017
فیلمی که به عوض آنکه بازیگر با ایفای نقش آنرا به شما القا کندصرفا داستان رابه طرز آزاردهنده ای لحظه به لحظه تعریف میکند و البته با دفرمه کردن صورتش و گریه های ممتد تلاش در معرفی شخصیت مینا دارد که فیلم به شکلی ملال آور در می آید و مخاطب را دلزده می کند خود فیلم هم به قدری کند و بی هدف پیش می رود که پس از اندکی متوجه می شویم اصلا فیلم موفقی نیست و واقعا ارزش تعریف و تمجید را ندارد
۸
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 19, 2017
بازی های قوی و موسیقی درجه یک اصلی ترین ویژگی های این فیلم بود
۶
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 18, 2017
بازی لیلا حاتمی بسیـــــــــــــــــــــــــار از سطح استاندارد بازیگری تو سینمای ایران بالاتر بود.
اگر دو تا بازیگر در سطح جهانی داشته باشیم لیلا حاتمی و نوید محمدزاده هستند.
۵
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 18, 2017
بسیار خسته کننده با تکرار صحنه ها با بازی بی حس خانم حاتمی مثل همیشه
۱۱
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 16, 2017
یکی از فیلمهای ماندگار تاریخ با جنسی بسیار زنانه
۶
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 10, 2017
بازی لیلا حاتمی فوق العاده بود
۵
۱۳
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 7, 2017
واقعا که ! واقعا که! حرص حرص خوردیم باکلی مکافات وقت برای سینما جور کردیم که دوساعت فقط ببینیم خانم حاتمی چه جوری گریه میکنه
۱۵
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 7, 2017
با این که فیلم در اصل با شخصیت زن همدل هست ولی انقدر همه چیش طبیعی و واقع گرایانه ست که آدم اصلاً موضع گیری نمی کنه و بیشتر تحت تأثیر فضا و اتفاق های داستان قرار می گیره ...... بازی های حاتمی و تهامی هم که فرا عالی.
۶
۸
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 5, 2017
خیلی خوب بود. خیلی روان و خیلی منطقی. بازیگرانش بی نظیر بودن. خیلی لذت بردم.
۳
۸
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 4, 2017
اینهمه جار و جنجالی که راه انداخته بودند واقعا در حد و اندازه این فیلم نبود حتی اگه سروصدا هم نمی کردند باز آدم جا می خورد که این فیلم و بازی خانم حاتمی در قالب یک فیلم سینمایی اصلا گیرا نیست
۱۲
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 3, 2017
نسبت به فیلم هایی که این مدت دیدم عالی بودم...واقعیت جامعه ما بود...تلخ بود انقد که هنوز بعد از چندماه یادش که میافتم اول تلخیش به یادم میاد ولی قشنگ ساخته و تدوین شده بود...بنظرم بهترین فیلمی بود که توی یکسال اخیر دیدم
۵
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 2, 2017
فیلم بدی نبود ولی عالی هم نبود رفتار کامران در فیلم دلیل قانع کننده ای مبنی براین که کامران بازن دیگه ای ارتباط داشته یا اینکه اصلابه مینا علاقه ای نداشته وهمش برای بازی دادن مینا بوده نبود
واینکه چه بهتر می بود
که مینا لحظه به لحظه فیلم رو تفسیر نمیکرد تا حس فیلم ازبین نره وتماشاگر بتونه بافیلم ارتباط برقرار کنه ومصنوعی جلوه نکنه
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 26, 2017
یکی از زیباترین فیلمهایی که می شد در باره تنهایی های یک انسان ساخته بشه. بازی ها بسیار جذاب و خوب.
۱۲
۱۳
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 24, 2017
یک فیلم زیراستانداردکه بخاطرتبلیغات و جوسازیها به جای یک فیلم سینمایی مطلوب معرفی شده بشدت ناامیدکننده و مغایرباآنچه تبلیغ کردند
۱۵
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 23, 2017
این فیلم عالی بود
۹
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 22, 2017
خطر لو رفتن داستان
فیلم بسیار بدی بود و متاسف هستم که وقت عزیزم رو برای دیدن این فیلم در سالن سینما تلف کردم. از دقیقه ی بیست دوست داشتم سالن رو ترک کنم. به هیچ وجه با فیلم و شخصیت ها و ماجرای اون ارتباط برقرار نکردم و دلیل این امر هم به نظر من داستان پردازی و فیلم نامه ی ضعیف و شخصیت پردازی ضعیف تر بود. هیچکدام از این نقش ها شخصیت مورد ادعای کارگردان رو معرفی نمی کردند نه در داستانی که بازی و تعریف می کردند و نه در نوع و شیوه ی بازیگری که ارائه دادند. رفتارها به هیچ وجه منطقی و قابل انتظار و باور نبود . بازی ها بسیار ضعیف بود. به طور مثال نقش آقای کوروش تهامی که در واقع به طور ناگهانی در قسمت های نزدیک به انتهای فیلم مشخص شد انسان خیانتکار و فریبکاریست در طول فیلم هیچ نام و نشانی در بازی ایشون و شخصیتی که براش تعریف شده بود نمود پیدا نمی کرد. در واقع نوع بازی ایشون و رفتارهایی که برای این نقش تعیین شده بود تماما نشان دهنده ی یک انسان شریف و حمایتگر و اهل فرهنگ و هنر بود. به طور مثال صحنه ی تنبک زدن این فرد که صد در صد خلسه ی معنوی او رو به تصویر می کشد و نوع بیان و رفتار مهربانانه و ساده دلانه ی او در سکانس های مختلف فیلم همه و همه تماشاچی رو به این نتیجه می رسوند که صد در صد این نقش نقش مثبتیست. و تمام اطلاعاتی که بعدا به تماشاچی داده شد که نه ایشون آدم خیانتکار و بدیست به ناگهان و بدون قابل قبول و پذیرش بودن از نظر منطقی، مطرح شد.(این همه پدرسوختگی و شیطان صفتی باید در تمام بازی این شخصیت از اول موج می زد. اگر قصد او فریبکاری و سو استفاده بود باید نشانه هایی در رفتار و بازی او وجود می داشت نه اینکه از بعد از به اصطلاح رسیدن به خواسته شیطانی خودش در اواسط ماجرا، با نشانه هایی بسیار اندک و گنگ به گمان کارگردان البته ورق ماجرا برگردد)
به هر حال این فیلم نه به لحاظ بصری و نه به لحاظ دراماتیک هیچ نکته ی ارزشمند و قابل استفاده ای برای من تماشاگر بیان نکرد و ضعیف ترین فیلمی بود که در سال های اخیر در سالن سینما دیده بودم.
نمیدونم چرا بعضیها از این فیلم به عنوان عاشقانه ترین فیلم تاریخ سینما نام بردند!!!!!!!!
بشدت بازیها تصنعی و تکراری. کوروش تهامی خوب ولی حداقل در همه فیلمهای قبلیش همین کاراکترو بازی کرده. خانم حاتمی هم که دیگه هیچی نگیم بهتره. فیلمنامه در جاهای بسیاری می لنگید و نمیدونست چطوری یک دختر شهرستانیه نسبتا خنگ رو قالب تماشاچی کنه. ریتم فیلم کند و سکانسها تکرار مکررات. دوستی دو نفر بسار سریع و افلاطونی!!!
وسوال اخر: واقعا یه شیطان صفت بنام کامران که هدفش فقط ارضای امیالش هست بر چه مبنا و اصلی مینا رو به تور میندازه؟؟؟؟؟؟
۱۱
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 16, 2017
اتفاقا معلوم بود فیلم نامه بد نیست و موضوع جالب و پر رمقی به نگارش درآمده اما آنقدر در کارگردانی و اجرا سطحی از آب درآمده که عین یک خط ممتد بدون هیچ فراز و نشیبی قصه بسیار ادواری و تکراری پیش می رود یعنی بعد از اینکه شما با کاراکترها آشنا خواهید شد صرفا سکانس های یکنواخت دریافت می کنید به نحوی که بسیار خسته کننده می شود خانم حاتمی آنقدر گریه کرد جیغ کشید و زمین خورد که مردم در سینما عوض همدردی می خندیدند چون واقعا این حالت ها بسیار تکراری شد و اینکه داد می زد سرش را می کوبید...کلا خیلی خیلی خیلی مصنوعی اجرا شد کاش در موضوع به این قشنگی کمی سکانس ها متنوع تر بود کمی بازی این خانم هم طبیعی تر بود اما آقای تهامی و خانم کردان خیلی خوب بودند
۱۲
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 15, 2017
وقتتون رو پای این فیلم نذارین.خیلی مزخرفه.بسیااار سطحی ساخته شده.
۱۶
۹
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 13, 2017
بازی ها :20
فیلم برداری : 20
صدابرداری : 20
کارگردانی : 21
طراحی صحنه : 20
فیلم نامه : 9.75
۵
۱۳
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 13, 2017
دوستانی که هنوز فیلم رو ندیدن بگم دلیل این همه انتقاد بعضی دوستان در کامنت ها این بوده که بیش از حد فیلم رو سطح بالا گرفته بودند و انتظار داشتن بهترین اثر چند سال اخیر سینمای ایران رو بیینند ( باتوجه به جوایز فیلم در جشنواره های مختلف)
در حالی که این اثر در خوش بینانه ترین حالت دومین فیلم برتر سال بعد از فروشنده بود
و در بین فیلم های اکران شده این فصل هم بلاشک بهترین بود