پوستر فیلم در وجه حامل

فیلم‌ سینمایی

در وجه حامل (۱۳۹۵)

۵.۰ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۵۴ رای

منتقدان:

۱.۵

امتیاز دهید:

داستان آن روایتگر زندگی زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می شود و در پی حل آن است.

کارگردان: بهمن کامیار

نویسنده: بهمن کامیار

عکس‌های فیلم در وجه حامل


محمدرضا غفاری در فیلم «در وجه حامل»
ژاله صامتی و بهمن کامیار در پشت صحنه فیلم «در وجه حامل»
محسن کیایی در فیلم «در وجه حامل»
ژاله صامتی در فیلم «در وجه حامل»
ژاله صامتی و رعنا آزادی ور در فیلم «در وجه حامل»
ژاله صامتی در فیلم سینمایی «در وجه حامل»
بابک بهشاد در فیلم «در وجه حامل»
ژاله صامتی در «در وجه حامل»

نقدهای فیلم در وجه حامل

کدام داستان؟ کدام سینما؟


افشین علیار
امتیاز منتقد به فیلم / ۱۰
   در خلاصه ی فیلم در وجه حامل نوشته شده: داستان این فیلم روایتگر زنی به نام مهری ست که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می شود و در پی حل آن است .... کدام داستان ؟ کدام زن ؟ کدام سینما؟ انگار این روزها مُد شده است که بعضی از فیلمسازان فیلمنامه ی تلویزیونی شان را تبدیل به فیلم سینمایی می کنند، فارغ از اندکی تامل که آیا این قصه ی نیم بندِ تکراری قابلیت سینما دارد یا نه، روی پوستر هم نشانه ی مثبت پانزده سال می زنند که مخاطب بیشتر ترغیب شود تا این فیلم را ببیند ، اما چرا باید این فیلم را دید؟ قطعا فیلمنامه ی در وجه حامل با استانداردهای یک تله فیلم یا مینی سریال نوشته شده زیرا وقتی این فیلم را در سالن سینما روی پرده ی نقره ای می بینیم فیلم لو می رود که برای سینما نیست چرا که دروجه حامل فیلم قلابی است که می خواهد نود دقیقه فقط وقت تماشاگر را تلف کند و اگر نه فیلمساز هم می داند که نمونه ی همچین داستانی بارها در سینما و تلویزیون ساخته شده اما کدام داستان؟ در وجه حامل در حد یک طرح است که به فیلمنامه نمی رسد و فیلمساز تنها سعی کرده از زنِ فیلم قهرمانی بسازد که به هیچ وجه همچین عنصری در ساختار شخصیت زن دیده نمی شود، یا از سوی دیگر کامیار به عنوان فیلمساز قصد داشته اتمسفر فیلم را زنانه کند به طور مثال حضور مهری ، اقدس یا آن زن ثروتمند که چک شوهرش را جعل می کند نمی تواند نشانی از دنیای زنانه باشد چرا که فیلم تنها اشارات کوچکی به این موضوع دارد و اساسا ضعف فیلمنامه اجازه نمی دهد حتی شخصیت مهری پرداخت درستی داشته باشد به همین دلیل این فیلم در بوجود آوری حس زنانه اش الکن است و نمی تواند به طور قابل قبولی به زنان بپردازد اگر زمان فیلم دویست دقیقه هم می بود باز هم این حس به مخاطب القا نمی شد، زنی ...
   در خلاصه ی فیلم در وجه حامل نوشته شده: داستان این فیلم روایتگر زنی به نام مهری ست که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می شود و در پی حل آن است .... کدام داستان ؟ کدام زن ؟ کدام سینما؟ انگار این روزها مُد شده است که بعضی از فیلمسازان فیلمنامه ی تلویزیونی شان را تبدیل به فیلم سینمایی می کنند، فارغ از اندکی تامل که آیا این قصه ی نیم بندِ تکراری قابلیت سینما دارد یا نه، روی پوستر هم نشانه ی مثبت پانزده ...

نظرهای منتشر شده فیلم در وجه حامل