پوستر فیلم او

فیلم‌ سینمایی |درام ، عاشقانه ، علمی تخیلی

او

Her

۷.۷ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۳۲۹ رای

منتقدان:

۶.۸

امتیاز دهید:

تئودور مرد تنهایی ست که شغلش نوشتن نامه های عاشقانه از زبان مردم برای یکدیگر است. او یک روز برای کامپیوترش سیستم عامل جدیدی می خرد که توانایی های زیادی دارد. از جمله ی این توانایی ها، صحبت کردنش با خریدار است. تئودور، در طی درد دل هایش با سامانتا، یعنی صدای همین سیستم عامل کامپیوتری، کم کم دلبسته ی او می شود

کارگردان: اسپایک جونز

نویسنده: اسپایک جونز

عکس‌های فیلم او


فیلم «او»(Her) با بازی رونی مارا
فیلم «او»(Her) با بازی واکین فینیکس
فیلم سینمایی «او»(Her) با بازی واکین فینیکس
نمایی از فیلم «او»(Her) با بازی واکین فینیکس
نمایی از «او»(Her) با بازی واکین فینیکس
واکین فینیکس در فیلم «او»(Her)
واکین فینیکس در فیلم «او»(Her) ساخته اسپایک جونز
واکین فینیکس در نمایی از فیلم «او»(Her)

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای فیلم او

حقیقت یا واقعیت!؟


«او» به عنوان چهارمین فیلم اسپایک جونز پس از «جان مالکوویچ بودن»، «اقتباس» و «جایی که چیزهای وحشی هستند»، در حکم یک پرواز ذهنی بی‌کران اما هدفمند است و در مقام رهایی دل از هرگونه قید و بندی و وصال آن به عقل. میان آن دل و عقل، ابتدا و انتهایی است و میان آن ابتدا و انتها، مسیری، و توفیق جونز، در ترسیم بشدت کم نقص آن ابتدا و انتها و مسیر میانشان نهفته است و در پیوند شاعرانه اما متوازن میان آن دل و عقل. «او» ترسیم‌کننده مثلثی با ۳ راس خیالی و واقعی و حقیقی است و تمام مناسبات درونی و بیرونی جهان خود را درون این مثلث محاط می‌کند. به عبارت دیگر دنیای «او» هم ذهنی است و هم واقعی و هم گاها حقیقی، و فاصله‌ها در آن، میان آرمان و واقعیت و گاها حقیقت به حداقل ممکن رسیده است به گونه‌ای که در این میان، دیگر مرز متعارفی وجود ندارد و این مهم، بی‌تردید از انتخاب هوشمندانه مقطع زمانی فیلم توسط جونز نشأت می‌گیرد. مقطع زمانی فیلم در آینده‌ای نامعلوم نهفته است. آینده‌ای نه چندان نزدیک یا شاید هم نه چندان دور که در آن دنیای ذهنی و دنیای واقعی، در انطباقی بی‌سابقه با یکدیگر قرار گرفته و شباهت‌های میان انسان و کامپیوتر به اوج رسیده است و دیگر تفاوتی در مناسبات بیرونی میان انسان و کامپیوتر به چشم نمی‌خورد. در چنین اوضاعی با شخصیتی تئودور نام مواجهیم که جونز در انتخاب و خلق او نیز همانند انتخاب و خلق مقطع زمانی و به تبع آن جهان فیلم، بسیار هوشمندانه عمل کرده چرا که مقطع زمانی مذکور و جهان مذکور و شخصیت مذکور را در یک همپوشانی حداکثری با یکدیگر قرار داده است تا از سویی، ورودی ...
«او» به عنوان چهارمین فیلم اسپایک جونز پس از «جان مالکوویچ بودن»، «اقتباس» و «جایی که چیزهای وحشی هستند»، در حکم یک پرواز ذهنی بی‌کران اما هدفمند است و در مقام رهایی دل از هرگونه قید و بندی و وصال آن به عقل. میان آن دل و عقل، ابتدا و انتهایی است و میان آن ابتدا و انتها، مسیری، و توفیق جونز، در ترسیم بشدت کم نقص آن ابتدا و انتها و مسیر میانشان نهفته ...

نظرهای منتشر شده فیلم او