پوستر فیلم خشکسالی و دروغ

فیلم‌ سینمایی

خشکسالی و دروغ (۱۳۹۴)

Drought and lie

۴.۶ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۲۹۴ رای

منتقدان:

۳

امتیاز دهید:

داستان فیلم با جشن تولد امید شروع می شود. جائیکه «امید» و همسر‌ش «آلا» به همراه آرش برادر آلا در مهمانی حضور دارند. «میترا» همسر قبلی امید به او زنگ می‎زند و می‌گوید به کمک امید احتیاج دارد. امید با میترا قرارملاقات می‌گذارد و ....

کارگردان: پدرام علیزاده

نویسنده: محمد یعقوبی

عکس‌های فیلم خشکسالی و دروغ


آیدا کیخایی و علی سرابی در فیلم خشکسالی و دروغ
محمدرضا گلزار و پگاه آهنگرانی در نمایی از فیلم خشکسالی و دروغ
فیلم خشکسالی و دروغ با بازی آیدا کیخایی و علی سرابی
نمایی از فیلم خشکسالی و دروغ
محمدرضا گلزار و پگاه آهنگرانی در فیلم خشکسالی و دروغ
آیدا کیخایی و علی سرابی در فیلم خشکسالی و دروغ ساخته پدرام علیزاده
فیلم خشکسالی و دروغ با بازی محمدرضا گلزار و پگاه آهنگرانی
محمدرضا گلزار و پگاه آهنگرانی در فیلم «خشکسالی و دروغ» ساخته پدرام علیزاده

نقدهای فیلم خشکسالی و دروغ

«ریتا، تفنگ و زندگی»


یاسمن خلیلی فرد
امتیاز منتقد به فیلم / ۱۰
«خشکسالی و دروغ» نمایشنامه ی قابل اعتنای محمد یعقوبی که نقش های اصلی آن توسط دو بازیگر تئاتری ایفا می شود در نسخه سینمایی خود، وضعیت مشابهی دارد. میزانسن های این گونه از کارها به فضای تئاتری نزدیک است. سکانس های طولانی که در آن ها کمتر حرکت دوربین به چشم می آید، قرار گرفتن بازیگران در جایگاه ثابت و حجم معینی از فضا از یک سو و نوع بازی بازیگران، حس گرفتن آنها ، میمیک ها و نحوه بیان دیالوگ ها از سویی دیگر مشابهت عجیبی میان اثر سینمایی با نسخه تئاتری پدید می آورد تا جایی که گاه این کارها به تله تئاتر نزدیک می شوند. در اقتباس سینمایی از یک نمایشنامه عناصر روایی می توانند تغییر پیدا کنند، متن می تواند خلاصه تر شود یا دست کم دیالوگ ها تغییرات مختصری داشته باشند، می توان با تقطیع درست نماها یا تغییر در ضرباهنگ اثر به کمک تدوین کار را به نسخه ای کاملاً سینمایی نزدیک کرد. راه دیگری هم وجود دارد و آن تبدیل کار به اثری ست که تعمداً با مولفه های متن یک نمایش و نه یک فیلمنامه شکل می گیرد و کاملاً به تئاتر نزدیک است (حتی به لحاظ میزانسن، طراحی صحنه و لباس و صحنه و ...) اما ایراد اصلی «خشکسالی و دروغ» معلق ماندنش بین این دو مدیوم است و این غوطه وری به فیلم ضربه می زند. از دیگر عواملی که به اثر ضربه وارد کرده است، ناهمخوانی بازیگران است. بازیگرانِ حرفه ای تئاتر همچون آیدا کیخایی یا علی سرابی در کنار پگاه آهنگرانی و محمدرضا گلزار انتخابهای هوشمندانه ای نیستند و این مسئله منجر به دودست بودن بازی ها می شود. با این که بازی گلزار کاملاً حساب شده تر از قبل است و او این بار حضور کنترل شده ای در مقابل دوربین دارد، شیوه ی بازی کاملاً سینمایی او در تقابل با بازی بیرونی و پرجلوه ...
«خشکسالی و دروغ» نمایشنامه ی قابل اعتنای محمد یعقوبی که نقش های اصلی آن توسط دو بازیگر تئاتری ایفا می شود در نسخه سینمایی خود، وضعیت مشابهی دارد. میزانسن های این گونه از کارها به فضای تئاتری نزدیک است. سکانس های طولانی که در آن ها کمتر حرکت دوربین به چشم می آید، قرار گرفتن بازیگران در جایگاه ثابت و حجم معینی از فضا از یک سو و نوع بازی بازیگران، حس گرفتن آنها ، میمیک ها و نحوه بیان دیالوگ ...

روایتی ساده از رابطه ای پنهانی


مهم ترین امتیاز فیلم خشکسالی و دروغ قصۀ درست تعریف کردن است، از همین جهت فیلم با مخاطب می تواند ارتباط تنگاتنگی برقرار کند دیدن فیلمی که قصه یی برای تعریف کردن داشته باشد همیشه برای مخاطب لذت برانگیز بوده است و حالا شیوۀ روایت و نوع قصه گویی را هم به آن اضافه کنید که از مهم ترین ارکان یک فیلم موفق است. پدرام علیزاده فیلمنامه خوب و سختی را برای ساخت فیلمش انتخاب کرده است چرا که خشکسالی و دروغ با اینکه قصۀ جذابی دارد اما شاید تکراری  باشد به همین دلیل نوع روایت و پیشبردن خط درام در این فیلم مشکل به نظر می رسد . فیلمنامه را محمد یعقوبی نوشته است که قبل از این نمایشی را با همین عنوان و موضوع در سال 88 به روی صحنه برده است، محمد یعقوبی به عنوان نویسندۀ این فیلم به درستی توانسته است ...
مهم ترین امتیاز فیلم خشکسالی و دروغ قصۀ درست تعریف کردن است، از همین جهت فیلم با مخاطب می تواند ارتباط تنگاتنگی برقرار کند دیدن فیلمی که قصه یی برای تعریف کردن داشته باشد همیشه برای مخاطب لذت برانگیز بوده است و حالا شیوۀ روایت و نوع قصه گویی را هم به آن اضافه کنید که از مهم ترین ارکان یک فیلم موفق است. پدرام علیزاده فیلمنامه خوب و سختی را برای ساخت فیلمش انتخاب کرده است چرا که خشکسالی و دروغ با اینکه ...

بیست‌وچند


اولین سؤال: آیا نمایشنامه «خشک‌سالی و دروغ» قابلیت اقتباس سینمایی را دارد؟ و در بطن متن، عناصر دراماتیک قابل انتقال به «مدیوم» دیگری هستند؟ نمایش «خشک‌سالی و دروغ» در صحنه‌هایی با تمپوی ایستا و با حداقل «اکسسوار» صحنه نوشته و اجرا شده است تا هسته اصلی نمایش که دیالوگ‌هاست، بر فضای ساکن و مخوف صحنه حاکم شود. نقطه اتصال صحنه‌های نمایش، کشمکش پرسوناژهاست و در نهایت از طریق همین کشمکش، روایت مدرنش به حفظ ریتم و انسجام صحنه‌ها و آشکار شدن محتوا می‌انجامد. به طوری که امروز، «خشک‌سالی و دروغ» یکی از مهم‌ترین آثار نمایشی ایران به شمار می‌رود. ...
اولین سؤال: آیا نمایشنامه «خشک‌سالی و دروغ» قابلیت اقتباس سینمایی را دارد؟ و در بطن متن، عناصر دراماتیک قابل انتقال به «مدیوم» دیگری هستند؟ نمایش «خشک‌سالی و دروغ» در صحنه‌هایی با تمپوی ایستا و با حداقل «اکسسوار» صحنه نوشته و اجرا شده است تا هسته اصلی نمایش که دیالوگ‌هاست، بر فضای ساکن و مخوف صحنه حاکم شود. نقطه اتصال صحنه‌های ...

نظرهای منتشر شده فیلم خشکسالی و دروغ

۴ سال پیش

February 15, 2018

خوب بود بابا، فیلم بد ندیدید. اون دوستان ارزشی هم که معلوم نیست کجا فیلمو براشون دسته جمعی گذاشتن دیدن بعد نظر دادن تهاجم فرهنگی و بی حیا ترین فیلم و ...، احتمالا دور از فضای سینمای ایران هستند چون بیشتر فیلمها خیلی از این بدتر هستند این فیلم بدی هم نبود.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 17, 2017

این چی بود واقعا ؟؟؟ خجالت نمیکشن این فیلما رو درست میکنن حیف وقت حیف پول فیلمی بسیار خسته کننده این میترا دم دستم بود میزدم لهش میکردم اه اه فوق العاده لوس و بیمزه مزخرف به تمام معنا...
۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 17, 2017

افتضاح به تمام معنا ... از همه بدتر بازی لوس و بیمزه خانم ایدا کیخانی خیلی رو مخ بود حیف وقت حیف ....
۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 6, 2017

هر فیلمی ارزش یک بار دیدن رو داره چون بعد دیدن معلوم میشه که فیلم خوب بوده یا نه . امتیاز بنده به این فیلم 5 از 10
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

June 29, 2017

اشغال ب تمام معنا حیف وقت کپی از فیلمهای ترکیه ای یعنی کلا درد اینروزهای مملکت شده خیانت و دی.ر هیج
۴
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

June 25, 2017

متن نمایش خوب بود ولی تو نسخه سینمایی اصلا درنیومده بود. نمی دونم چرا؟
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

June 10, 2017

یکی از آشغال ترین فیلم هایی بود که تو زندگیم دیدم .... مخصوصا این تیکه یبیست و چندش رو مخم بود وحشتناک ....واقعا مزخرف بود
۵
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

May 25, 2017

مارال بنی آدم چرا تو هر فیلمی سرابی هست بازی می کنه؟ اصلا بازیگر خوبی نیست
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

May 10, 2017

danger iconخطر لو رفتن داستان
این گوشه ای از روایت زندگی واقعی بخشی یا قسمتی از مردمان و زنان این ملت هستش,البته نه برای همه, ولی جیزی که من تجربه کردم عادی سازی این جور مسائل به ضرر همه ماها تموم میشه و چوبش رو میخوریم. یه جاهایی که گلزار خیلی راحت با خواهرش در مورد دوست دختر و دوست پسر صحبت میکرد و یا اینکه میگفت من ازدواج نمیکنم چون نمیخام محدود بشم,این طرز فکر اشتباهیه, بالاخره زندگی زناشویی شیرینی های خاص خودشو داره, مگه یک پسر چقد میخاد زید بازی کنه که بخاطرش از زندگی و ازدواج عقب بمونه. یک نکته خوبی از فیلم دیدم این بود که کیخانی خیلی شکاک بود و دائما غر میزد به امید,این چیز خوبی نیست و مرد رو زده میکنه.نکته دوم خوبش این بود که نباید زن و شوهر از گذشته خودشان چیزی بگن, منظورم در مورد رابطه دوستی با دختر و پسر, چون در آینده مثل خوره می افته به جون زن و مرد.
۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

May 1, 2017

فیلم یکی از پوچ ترین فیلم های بود که تا حالا دیدم موضوع خیانت که دیگه بیشترازهمه حال بهم زن شده بدترین و ضعیف ترین سکانس فیلم همونی بود که تو مهمونی میترا مست کردع بود یجوری مثلا میخاست به مخاطب تحریک و امیزش جنسی بده درصورتی کع بقیه خیلی عالی داشتن میترا رو نگاه میکردن واقعا متاسفم واسه فیلمساز و عواملش
۸
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

April 21, 2017

پگاه آهنگرانی یه زمانی بازیگر خیلی خوبی بود ولی خیلی جدیداً بازیهاش افت کردن........
۱۱
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

April 20, 2017

خانم ها کیخایی و آهنگرانی جفتشون فاجعه بودن. به نظر من بدتر از این نمی شد باشه. جالبه که هر دو زمانی بازیگران درجه یکی بودن و الان به این حال و روز افتادن. ولی فیلمنامه کار الحق خوب بود و نقش پررنگ یعقوبی درش دیده می شد. کاش کارگردانی بهتر و بازی های بهتری داشت این فیلمنامه ی بکر
۱۱
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

April 15, 2017

بازی خانم آیدا کیخایی بسیاررررررررررر بد بود!‌فاجعه بود!‌اگه از یک بازیگر به جای نابازیگر استفاده می شد شاید خیلی فیلم بهتری می شد......
۱۱
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

April 14, 2017

من تا حالا راجع به هیچ فیلمی نظر ندادم تو هیچ سایتی اما وقتی این فیلم مبتذل و کثیف رو دیدم وظیفه ی خودم میدونم که یه جوری اعتراض خودمو نسبت به این فیلم پست اعلام کنم،خشکسالی و دروغ مبتذل ترین و بی ارزش ترین و وقیح ترین و بی حیاترین فیلمی بود که تو تمام عمرم دیدم..چطور انقد راحت نویسنده و کارگردان و بازیگرای خائن این فیلم حاضر شدن وقیحانه ترین صحنه ها و دیالوگ ها و موضوع رو در قالب یه فیلم مبتذل به همه ی مردم نشون بدن؟چرا باید توفیلم فاسدی مثل خشکسالی و دروغ انقدر پرده های عفت و حیا و انسانیت دریده بشن که خصوصی ترین روابط بین زن و شوهر جلوی چشم هزاران بیننده قرار بگیره و عمومی بشه؟چطور به خودشون اجازه میدن انقد راحت رکیک ترین الفاظ و فحش ها رو به زبون بیارن؟سینما بخواد یا نخواد فرهنگ سازی میکنه،پایه های یه فرهنگی رو (خوب یا بد)تو جامعه محکم میکنه..حتی اگه بگیم این مسائل تو جامعه ی ما خیلی وقته که هست و این فیلم در القای این مدل ادبیات و حرکات زشت تاثیری نداره(که داره)این مجوزی برای اشاعه و ترویج فحشا و ابتذال نمیشه..این فیلم علنا داره خیانت رو انعکاس میده..تم اصلی فیلم خیانته،زن و شوهرهایی که همشون یا یه بار طلاق گرفتن یا به شوهراشون شک دارن..مردایی که درکنار داشتن همسر با زن ها و دخترای دیگه رابطه دارن..شوخی های جنسی پر از بدآموزی تو دوسه صحنه ی فیلم حال به هم زنه..اینا تو ذهن کلی کودک و نوجوان که احیانا بیننده فیلم هستن چه تصویری بوجود میاره؟یه بچه با دیدن این فیلم چه چیزی یاد میگیره؟این فیلم جز بی ادبی و خیانت و رابطه ی آزاد مرد و زن و دیر ازدواج کردن و شک و تردید چه پیامی داره؟تو صحنه ای از فیلم آلا(پگاه آهنگرانی)به شدت آشپزی کردن زن تو خونه برا همسر و خونوادش رو کاری مضحک و بی ارزش و عبث معرفی میکنه..میگه یعنی چی که من چهارساعت وقت بذارم غذا درست کنم که شوهرم تو نیم ساعت ببلعه و تموم شه، و درواقع داره دختر و زنی که داره فیلمو میبینه رو به سمت فرار از خونه و کارای خونه و پرداختن به کار بیرون تشویق میکنه..درصورتیکه اگه یه خورده دقت کنیم میبینیم همین آشپزی بانوی خونه به قدری میتونه خیمه ی عشق و عاطفه و شور و نشاط یه خونه رو برپاکنه که هیچ کاری نمیتونه..زن پمپ انرژی و عاطفه و عشق زندگیه..کانون احساس و عاطفه ی خونس..به خاطر همینه که دین زیبای ما اسلام زن رو به کار در خونه و مدیریت این کانون مهم دعوت کرده و از طرف دیگه مرد رو مسئول امرارمعاش و دوندگی برای تامین مخارج خونه دربیرون منزل دونسته..درکل خشکسالی و دروغ و امثال این فیلم ها دارن با پنبه سر فرهنگ و حیا و انسانیت رو درجامعه ما میبُرن..برای نویسنده و کارگردان و بازیگرای این فیلم سخیف بی ادب که خیانت رو از روی فیلم و سریال های فاسد ترکیه ای برداشتن و بیشرمانه در این فیلم مبتذلشون ترویج کردن متاسفم..و همچنین برای اون مسئولینی که به این جور فیلم های ضداخلاقی مجوز میدن
۱۴
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

April 11, 2017

وای خدای من فاجعه بود!!! واقعا متاسفم برای خودم که این فیلم رو تماشا کردم.. بازی ها افتضاح خصوصا خانم کیخایی و دیالوگ های مسخره... بیست وچنددد... واقعا متاسفم...
۱۶
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

April 11, 2017

چه بازیگرای نچسبی. جز گلزار هیچ کدوم خوب نبودن
۱۱
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

April 11, 2017

بیشتر فیلم ها شده عشق و خیانت چیو دارن رایج میکنیید با این کار روند عادی بودن این موضوع پرورش می‌یابد، بعد فارسی وان جم مسخره میکنیم.
۶
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

April 11, 2017

نظرم مثب
۱
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

April 9, 2017

این دیگه چی بود ؟ چطور ملت تونستن بشینن تا آخر اینو ببینن؟؟؟ بازی گلزار صداش راه رفتنش همش رو مخه خانم آیدا کیخایی افتضاح بازی کرد ...متاسفم خیلی خیلی همه چیز ضعیف بود
۹
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

April 6, 2017

عالی بود
۷
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 29, 2016

تئاترش رو دوست داشتم
۶
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 27, 2016

به نظر من بازی محمدرضا گلزار در مقابل بازیگران زن فیلم خیلی بهتر بود.
۱۱
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 27, 2016

قطعاً نسخه تئاتری بهتر بوده. بازی های بد در این فیلم بیداد می کرد.
۱۴
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 25, 2016

تئاترش قابل مقایسه با این فیلم پوچ نبود. متن آقای یعقوبی رو نابود کرده بودن.
۹
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 25, 2016

فيلم تئاترش با بازي پيمان معادي رو نگاه كنيد عاليه
۸
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 24, 2016

گلزار هر فیلمش از اون یکی بدتره
۱۱
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 19, 2016

فیلم زیبایی بود و بعد از دوری رضا گلزار از سینمآ استآرت برگشت خوبی بود
۶
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 14, 2016

فیلم تقریبا قشنگی بود ولی یک ضعف های هم داشت ولی ارزش یک باز دیدن رو داشت و بازی خوب داشت محمدرضا گلزار فیلمی کاملا اجتماعی و با موضوعی تقریبا زندگی زناشویی درک جالی بود
۴
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 13, 2016

فیلم از نظر بازی ضعیف از نظر به هم پیوستگی داستان هم همینطور بعد دیدن فیلم واقعا احساس کردم وقتم تلف شده.
۹
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 11, 2016

هيچ وقت نديدم گلزار فيلم خوب بازي كنه. اين از اين فيلمش، اونم از سلام بمبئي
۱۴
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 5, 2016

به نظرم فیلم واقعا ضعیف بود و اصلا ارزش دیدن و حتی نقد هم نداره
۱۴
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

December 1, 2016

فیلم دلنشین و دلچسبی نبود
۱۸
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 26, 2016

فیلم آموزنده ای بود . و مهم اینه که مخاطب رو دنبال خودش کشوند
۵
۲۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 24, 2016

عالی بود
۶
۱۷
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 24, 2016

خیلی ضعیف بود من ک واقعا پشیمون شدم
۱۶
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 19, 2016

پگاه آهنگرانی واقعاً مثل یخ حرف می زنه. خیلی ضعیفه. گلزارم جالب نبود.
۲۲
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 18, 2016

فیلم بسیار ضعیفی بود فیلم نامه کاملا تکراری و بازی افتضاح هر ۴ بازیگر اصلی یکی از خسته کننده ترین فیلمهایی بود که تاحالا دیدم دقیقا مثل فیلم سایه های موازی
۲۰
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 16, 2016

افتضاح بود. فاجعه. یه چیزی بیشتر از فاجعه! بلد نیستن فیلم نسازن. فکر میکنن دو تا بازیگر چشم رنگی درجه صدم بیارن فیلم میترکونه ولی نه تنها اینطور نبود بلکه درجه کیفی فیلم رو صد درجه ضعیفتر کرده. بازی گلزار و آهنگرانی خیلی بد بود . اصلن اینا بازیگر نیستن به زور اسم خودشون رو گذاشتن بازیگر . نمره فیلم 1 از 10
۲۴
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 14, 2016

واسه یکبار دیدن خوبه
۱۴
۱۷
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 12, 2016

اگر انتخاب بازيگراي فيلم بهتر بود قطعاً نتيجه بهتر مى شد
۱۲
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 10, 2016

گلزار رو چه حسابي اين مبلغ دستمزد مي گيره؟؟؟؟ واقعاً بازيش خيلي ضعيفه اما بيشترين دستمزد رو در بين بازيگران دارن.
۲۳
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 7, 2016

اصلا اونقدري كه از نظر دوستان اين فيلم بد اومده به نظر من بد نيومد. روابط زوجها رو قشنگ تشريح كرده بود. بازيهاش عمده اشكالش بودن. گلزار طبق معمول بد بودولى بدتر از گلزار خانم آهنگرانى بودن؛ ايشون با توجه به سابقه بازيگريشون بايد بازيهاي بهتري داشته باشن ولي متاسفانه در فن بيان خيلي اشكال دارن.
۱۸
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

June 24, 2017

[...] خیلی هم عالی بود مخصوصا اون قسمتی که میگه تو امنیت جنسی داری
۰
۰
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 6, 2016

بد نبود اما عالي هم نبود. بازياش خيلي مشكل داشت
۱۶
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 5, 2016

خيلي جاي تاسف داشت
۲۰
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 2, 2016

افتضاح بود خیلی مسخره و رو اعصاب.حیف پول بلیط و وقت که بذاری واسه دیدنش
۲۳
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

October 30, 2016

فیلم خوبی بود مشکلات ودرد زندگیای امروزی و جامعه رو به صورت واقعی به تصویرکشیده بود به نظرم اقایون باید حتما این فیلمو ببینند
۱۶
۱۷
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

October 30, 2016

قابل قبول بود
۱۴
۱۴
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

October 29, 2016

فیلمنامه قوی و خوبی داشت. در اجرا نتونسته بود به قوت تئاترش دربیاد. ایراد اصلی بازی های ناهمخوان بود و بخصوص بازی گلدرشت خانم آیدا کیخائی
۱۸
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

October 28, 2016

یه فیلم کاملاً درپیت. حیف وقتی که گذاشتم. یکی به این سوال منهم جواب بده که آیا مشروب خوردن آزاده یا نه؟ اگه نیست پس چرا توی فیلم به این واضحی ازش صحبت میشه، و آثار خوردنشو نشون میده. توی فیلم لانتوری هم نوید محمدزاده به راحتی مشروب میخوره وسط پارک، ولی ما اونجا داریم یه لات بی سروپا رو می بینیم و فابل قبوله ، ولی توی این فیلم از یه وکیل (ریش هم داره) نوشیدن مشروب رو دیدیم البته ناگفته نماند که ظرفیتشو داره. مساله دیگه فیلم هم اینه که هرکدوم از آدمهای فیلم تو هر شرایطی که سوار ماشینشون می شدن حتما باید ضبط ماشین روشن باشه و یه آهنگ پخش بشه (علی عظیمی، چاووشی، و یکی دو تا اهنگ دیگه پخش شد) یه چیز دیگه: این گفتن کلمه ی بیست و خورده ای بود، خیلی لوس بود، خیلی، آخه بر چه اساسی فکر کردن این کلمه فیلمو بامزه میکنه؟!!!!! لوس بود، لوس! خداییش نگید که نبود!!! خلاصه فیلم قابل قبولی نبود واسه من، به شدت هم پیشنهاد می کنم نبینید.
۲۷
۱۵
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

October 27, 2016

یه معضل مهم اجتماعی با روایت ضعیف
۲۱
۶
پاسخ
گزارش تخلف