پوستر فیلم لامپ 100

فیلم‌ سینمایی

لامپ 100 (۱۳۹۲)

Lamp 100

۵.۸ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۲۳۲ رای

منتقدان:

۱.۵

امتیاز دهید :

زندگی فرزین را روایت می کند که دچار اعتیاد به مواد مخدر است و خانواده اش را در طول داستان درگیر ماجراهایی می کند.

کارگردان: سعید آقاخانی

نویسنده: سعید آقاخانی

عکس‌های فیلم لامپ 100


محسن تنابنده و ساره بیات در فیلم لامپ 100
محسن تنابنده در فیلم لامپ 100
نمایی از فیلم لامپ 100
ساره بیات و پوریا پورسرخ در فیلم لامپ 100
محسن تنابنده و حمید لولایی در فیلم لامپ 100
فیلم لامپ 100 با بازی محسن تنابنده
فیلم لامپ 100 با بازی محسن تنابنده و ساره بیات
محسن تنابنده در لامپ 100 ساخته سعید آقاخانی

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای بلند فیلم لامپ 100

«لامپ 100» به عنوان اولین ساخته سینمایی سعید آقاخانی یک حٌسن بزرگ دارد و آن قناعت پیشگی اش است. فیلم به عنوان اولین فیلم یک کارگردان فیلم جاه طلبانه ای نیست. داستان فیلم خطی است و از وجنات آن نیز پیداست که فیلمساز در اقتصادی ترین شرایط و با کم ترین مواد خام و هزینه فیلم را جمع کرده است. درباره «لامپ 100» آن چه کاملاً مشهود است متوسط بودن همه جانبه ی آن است. طبیعتاً مقوله اعتیاد بارها دستمایه ساخت فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی قرار گرفته است و موضوعیست که هیچ گاه تاریخ مصرف آن تمام نمی شود، اما فیلمسازان می توانند با نگاه هایی متفاوت و از جنبه های مختلف به آن نزدیک شوند و این مسئله خطیر اجتماعی را بررسی نمایند. آنها می توانند داستانی خطی با مضمون اعتیاد را به داستانی چالش برانگیز و مملو از داستانک تبدیل کنند (مثلاً فیلم خون بازی) و یا آن را در حد قصه ای دستمالی شده و تکراری باقی نگاه دارند. «لامپ 100» در حد و اندازه یک طرح اولیه باقی می ماند و بار دراماتیک آن برای تبدیل شدن به یک فیلم بلند سینمایی کافی نیست. فیلمنامه کار، بد نیست، اما کم مایه است. به نظر می رسد نقاط عطف و بحران کار رمق کافی را برای همراه سازی مخاطب ندارند و داستان کششی را در مخاطب ایجاد نمی کند. به عبارتی فیلمنامه با داستانی قابل پیش بینی آغاز می شود و پیش می رود و هیچ نقطه غافلگیرکننده و یا گره افکنی ویژه ای در آن دیده نمی شود. فیلمساز با بهره گیری از صحنه های توهم مرد گاه هیجاناتی را به فیلمنامه می افزاید، اما میزان تأثیرگذاری این رویدادها آن قدر نیست که تکانی به فیلم بدهد و آن را دچار نقطه فراز کند؛ مثلاً آگاهی ناهید (ساره بیات) از ترفند همسرش (محسن تنابنده) برای منفی شدن جواب آزمایش و یا درگیری بی ...ادامه مطلب

نقدهای کوتاه فیلم لامپ 100

نظرهای منتشر شده فیلم لامپ 100

۱۰ ماه پیش

۲۰ بهمن ۱۳۹۹

من دوست داشتم این فیلمو و ۲ بار دیدمش.بازی تنابنده رو واقعا دوست داشتم و ساره بیاتم خوب بازی کرده.به نظرم میشد بیشتر از این به این فیلم توجه بشه .۷ از ۱۰
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

یک سال پیش

۲۹ شهریور ۱۳۹۹

من دوست داشتم 7 از10
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۹ دی ۱۳۹۸

من خوشم اومد .۶ یا ۷
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۷ آبان ۱۳۹۶

5 از 10
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۳۱ تیر ۱۳۹۵

فیلم قابل قبولی بود همین...
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۷ خرداد ۱۳۹۵

نباید از فیلم انتظار بالایی داشتو فیلم نیامده بود تا بهترین فیلم تاریخ سینما باشد. ولی خوب بود و قابل قبول
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

فیلم بدی نبود بعضی جاها نامفهوم بود اما پایان خوبی داشت
۱
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۱۶ تیر ۱۳۹۴

حمید گودرزی خیلی جالب نقش تنابنده را تو خندوانه مضحکه کرد اخه این چی بود
۱
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۷ فروردین ۱۳۹۴

خيلي دلم براش سوخت
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۹ اسفند ۱۳۹۳

فیلم بدکی تبود بازی تنابنده عالی بود
۶
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۲ اسفند ۱۳۹۳

فیلمی که قراره از یک موضوعه تکراری حرف بزنه باید انقدر خلاق باشه تا حرفی برا گفتن داشته باشه که این موضوع در فیلم دیده نمیشه همچنین به نظرم محسن تنابنده مناسب این نقش نیست''ساره بیات بازی ضعیفی کرده ''در ضمن مصنوعی بودن فیلم در بیابان کاملا حس میشه''در کل اصلا خوب نبود
۷
۹
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۹ اسفند ۱۳۹۳

در مجموع فیلم ضعیفی بود. داستان بسیار تکراری و کلیشه‌ای و پایانی که کاملا سرهم‌بندی شده و شبیه سریال‌های آبکی صدا و سیما بود. تنها نکته مثبت فیلم بازی خوب محسن تنابنده است.
۹
۹
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۴ اسفند ۱۳۹۳

علی فخر ذاکری خدایی نفهمیدم چی میگی خودت فهمیدی چی گفتی?! فک کنم خودتم تو توهم نوشتی
۲۱
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۳ اسفند ۱۳۹۳

فیلم اعصاب خوردکنی بود
۵
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱ اسفند ۱۳۹۳

برای خودش فیلمیه، یکی ام محاسنش کوتاه بودنشه نه برای نقد کردن اما من يه پکه کوچک پلاستیکی تويه بیابون به اون بزرگی میندازم، همه ی کارگردانان به خط دشتوانی یک هفته جستجو کنند اگر تونستن پيداش کنن میفهمن که نزدنش عدم تعادل ميخواد فو زدنش لغزش حساب نميشه، به نظر من خوبه که بخشی از قصه هم شده با واقعیت مرتبط باشه، با گرایش به فیلمهای تخیلی که نميشه توهم به تصویر کشید حتی اگر بدون ایفای نقش توسط یک خانم مسن تويه اون چند پلان ميشد که قلب حضور مادر فرزین را در کنارش به تصویر کشید، باز هم به نظر من نميشد انگ توهم بهش زد، روزی فداش میشم اما نقد حالا حالاها اما نقد حالا حالاها خیار و گلابی هر دو لامپند اما این کجا و آن کجا اعتیاد هیچ توجیهی ندارد اما ميتواند حق ناشنیده های معتاد را با ناگفته های یک دنیا هر دو را یکجا ادا کند
۴
۲۷
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۸ بهمن ۱۳۹۳

فیلم خوبی بود! گریم عالی به همراه بازی خوب آقای تنابنده بسیار رضایتمند بود.
۱۸
۷
پاسخ
گزارش تخلف