به فیلم رای بده:
ابرهه یکی از فرماندهان سپاه حبشه که به فرمان پادشاه حبشه لشکرکشی می کند تا خانه خدا را از بین ببرد. ابرهه با چندین هزار نفر با اسب و فیل و تجهیزات به سمت مکه می آیند، اما به اراده خداوند در 3 کیلومتری مکه که حریم مکه محسوب می شود، فیل ها قدم از قدم بر نمی دارند و میلیون ها پرنده ابابیل(پرستوهای کوچک) در حالی که سنگ هایی در منقار خود دارند، که این سنگ ها، سنگ هایی از جهنم است بر سر لشکریان ابرهه فرو می ریزد و همه را از بین می برد. یک ماه بعد از حمله ابرهه، پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) به دنیا می آید و فیلم دوران جاهلیت و ظلم و ستمی که بر مردم می رود را به تصویر در می آورد و پیامبر که شاهد وقایع تلخ دوران جاهلیت است را تا سن 13 سالگی پیامبر تصدیق می کند.
وقتی در تاریخ سینما تنها دو فیلم هستند که به بازنمایی زندگانی پیامبر اسلام(ص) اختصاص پیدا کردهاند، ذهنها خواسته یا ناخواسته به سمت کشف اشتراکات و افتراقات آنها سوق پیدا میکند.
حالا پس از حدود یک قرن، هفتتیرکشان فیلمِ «ادوین اس. پورتر» به دلواپسان فیلم «محمد(ص)» تبدیل شدهاند...
فیلم مستند 3 ساعت و10 دقیقه ای معرفی شیعه را که اخیرا ساختم ، در محضریکی از رهبران فرهنگی جامعه و مسئول بلند پایه ای در نظام و کشورعزیزمان به نمایش گذاشته شد. در دقایق ابتدایی این مستند(جذاب بنا به قول کارشناسان ) به دلیل سندیت ، صحنه ای کوتاه ازیک فیلم خارجی را انتخاب کردم ، ایشان فرمودند : در فیلم ...
مجیدی در ساخت محمد موفق است ؛چون عاشقانه آن را کار کرده و این عشق در لحظه لحظه این اثر جاری است,رنگ آمیزی و نورپاشی استورارو در کنار موسیقی با شکوه رحمان, وقار و تشخصی نجیب به محمد داده است.سالهاست سینمای شاعرانه ما محمد را می طلبید و نداشت و تنها تصاویر آرشیو ذهنی ما الرساله یا همان محمد رسول الله, ...
زبان شاعرانه مجیدی به یاری آمده
فیلم خوب و قوی، بر پایه درام قوی، بر پایه شخصیتهای قوی و بر پایه تکنیک قوی بنا میشود. حرفِ فیلم از مجموعهی تمام موارد بالا، و از پسِ نمره قبولی گرفتن در مجموعهی این عناصر است که به عینیت میرسد و بر مخاطب اثر میکند. فقدان و ضعف هر یک از این عناصر میتواند همهی فیلم را بیاثر کند و همهی فیلم را ...
فیلم محمد باوجودآنکه نام پرآوازهای مانند مجیدی در پشت آن است اما عملاً کارگردانی ندارد ، فیلم از لحاظ میزانسن شدیداً آشفته و گیج است و حتی یک پلان چشمنواز و معنادار ندارد، مجیدی حتی ابتکار عمل دوربین را هم از دست داده و مشخصاً استورارو به هر شکلی که مایل بوده است دوربینش را هدایت کرده و شاید تنها پلانی ...
با توجه به تبلیغات گسترده و سرسام آور فیلم (حضرت) محمد رسول الله (ص) که بر متفاوت و تاریخی بودن این فیلم تاکید داشته است، نگارنده خود را آماده کرده بود تا این بار بر خلاف همیشه، نه نقدی حاوی بررسی نکات فنی و سینمائی، که نقدی بر آمده از چشم دل در مقام ستایش از فیلم و تکریم شاهکار خلقت و آفرینش به رشته ...