پوستر فیلم نزدیک تر

فیلم‌ سینمایی

نزدیک تر (۱۳۹۳)

۶.۰ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۱۸۷ رای

منتقدان:

۲.۵

امتیاز دهید:

داستان آن درباره خانواده‌ای است که بعد از مدت‌ها دور هم جمع می‌شوند.

عکس‌های فیلم نزدیک تر


تست گریم پگاه آهنگرانی و پارسا پیروزفر در نزدیکتر
فیلم نزدیک تر با بازی پارسا پیروزفر
پگاه آهنگرانی در فیلم "نزدیکتر" مصطفی احمدی
نمایی از فیلم نزدیکتر
نازنین فراهانی و شیرین یزدانبخش در فیلم نزدیک تر
ستاره اسکندری و محمد بحرانی در فیلم نزدیک تر
پگاه آهنگرانی در فیلم "نزدیک تر"
صابر ابر و پگاه آهنگرانی در فیلم نزدیک تر

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای فیلم نزدیک تر

نقد فیلم "نزدیکتر"


نقد فیلم نزدیکتر علی از خانه و خانواده اش دور بوده و هیچ کس از او خبر نداشته است. اکنون بعد چند سال او به همراه مهتاب به خانه باز گشته است. آغاز ماجرا با صحنه هایی بسیار خلاقانه در کافی شاپ و سپس با رانندگی علی در جاده همراه است. انتهای این تصاویر، زمانی که به خانه علی میرسند، یک حرکت Dolly in متناسب با محتوای فیلم وجود دارد که به معنای نزدیکتر شدن به ماجرا و حوادث آتی فیلم است. حس اضطراب نیز توسط بازی بازیگران همراه این صحنه شده و به خوبی به مخاطب منتقل میشود. پس از این با روایت اصلی داستان روبرو میشویم که با انسجام خوبی آغاز میشود و به سرعت ذهن مخاطب را درگیر سوالاتی میکند نظیر اینکه: علی این سالها کجا بوده؟ چرا خانه را ترک کرده؟ چرا افراد خانواده از او متنفرند؟ فضای خانه و خانواده در شب خارج رفتن ماکان (برادرزاده علی) فضای پر تشنجی شده است. این تشنج به واسطه حضور علی ایجاد شده است. فضای فیلم دوگانه است. برای ساده تر شدن موضوع و درک این دوگانگی، داستان فیلم را به دو بخش قبل و بعد از رفتن ماکان (برادرزاده علی) تقسیم میکنیم. هرچند رفتن ماکان نقش چندان مهمی در اصل ماجرا و گره های اصلی فیلم که حول محور شخصیت علی است، ندارد. اما بعد از رفتن ماکان است که فضای متشنج خانه ناگهان تبدیل به فضایی دوستانه میشود. از نظر منطقی هم مسلم است که رفتن ماکان تاثیری بر روی رفتار افراد ندارد و در اینجا رفتن ماکان را صرفا از نظر بعد زمانی در فیلم مد نظر قرار میدهیم که مصادف شده است با تغییر رفتار کاراکترها. در بخش نخست محرک اصلی بازگشت علی به خانه است. این محرک برای خلق یک داستان خوب کافی است. ریتم تند این بخش با گفتگوهای پیاپی میان علی و سایر اعضا و تنش موجود در خانه و سوالی که ذهن ...
نقد فیلم نزدیکتر علی از خانه و خانواده اش دور بوده و هیچ کس از او خبر نداشته است. اکنون بعد چند سال او به همراه مهتاب به خانه باز گشته است. آغاز ماجرا با صحنه هایی بسیار خلاقانه در کافی شاپ و سپس با رانندگی علی در جاده همراه است. انتهای این تصاویر، زمانی که به خانه علی میرسند، یک حرکت Dolly in متناسب با محتوای فیلم وجود دارد که به معنای نزدیکتر شدن به ماجرا و حوادث آتی فیلم است. حس اضطراب نیز ...

سوژهای کلیشه ای خانوادگی!(به بهانه پخش در سینمای ...


نزدیکتر اولین فیلمِ مصطفی احمدی شروع خوبی دارد، اما این شروعِ خوب سریع به اتمام می رسد و داستان بدونِ هیچ پیش زمینه یی وارد بحران می شود. البته بحرانی که در نزدیکتر پیش می آید نمی تواند به چرخه ی درام و هدف فیلمساز کمکی بکند، چرا که اساسا کلیت فیلم نزدیک تر نمی تواند موضوع یک فیلم بلند سینمایی باشد،ساختار روایی فیلم به قدری کش آمده است که تمامی عناصرهای مهم فیلمنامه تلف شده اند. نزدیکتر فیلمِ پر دیالوگی است، این دیالوگ ها و جدل ها بین شخصیت ها نتوانسته است مخاطب را درگیر پیچیدگی های اساسی درام بکند، این پیچیدگی های سطحی که در فیلم دیده می شود نمی تواند ما را قانع کند، زیرا این بحث های خانوادگی با این که مصداق بیرونی دارند اما نمی تواند شیوه یی برای قصه تعریف کردن باشد از همین سو ...
نزدیکتر اولین فیلمِ مصطفی احمدی شروع خوبی دارد، اما این شروعِ خوب سریع به اتمام می رسد و داستان بدونِ هیچ پیش زمینه یی وارد بحران می شود. البته بحرانی که در نزدیکتر پیش می آید نمی تواند به چرخه ی درام و هدف فیلمساز کمکی بکند، چرا که اساسا کلیت فیلم نزدیک تر نمی تواند موضوع یک فیلم بلند سینمایی باشد،ساختار روایی فیلم به قدری کش آمده است که تمامی عناصرهای مهم فیلمنامه تلف شده اند. نزدیکتر فیلمِ پر دیالوگی ...

سکوت همیشه پنهان


 یاد داشتی بر  فیلم نزدیک تر  منتقد:مهیار محمد ملکی  به نام خدا  ۱:آشنایی و مقدمه : فیلم سینمایی نزدیک تر در واقع درام عاشقانه ای است که تمرکز اصلی اش بر فضای یک خانواده کاملا ایرانی (از جهت آداب و رسوم )و تنش هایی است که این خانواده دچارش است به نظر من از این جهت با کار ارزشمند ی روبه رو هستیم اما زمانیکه میاییم به مسیری که نویسنده این کار جهت پیش برد خط سیر داستانی استفاده کرده نگاه میکنیم لغزش های زیادی را در بحث محتوایی و اساسا انتخاب مسیر  داستانی میبینیم قبل از هر چیز اسم این اثر و رابطه اش با قصه و بحث اکران  را بررسی کنیم تنها جمله ای  که میتوان گفت این است :خیلی هوشمندانه بود ...در دوخطی این اثر بهتر است به همان جمله علی (صابر ابر )بسنده کنیم که به مهتاب(پگاه ...
 یاد داشتی بر  فیلم نزدیک تر  منتقد:مهیار محمد ملکی  به نام خدا  ۱:آشنایی و مقدمه : فیلم سینمایی نزدیک تر در واقع درام عاشقانه ای است که تمرکز اصلی اش بر فضای یک خانواده کاملا ایرانی (از جهت آداب و رسوم )و تنش هایی است که این خانواده دچارش است به نظر من از این جهت با کار ارزشمند ی روبه رو هستیم اما زمانیکه میاییم به مسیری که نویسنده این کار جهت پیش برد خط سیر داستانی استفاده کرده نگاه میکنیم لغزش های ...

نظرهای منتشر شده فیلم نزدیک تر

۲ سال پیش

۱۵ تیر ۱۳۹۹

فیلم قشنگی بود داستان روزمره گی بعضی خانواده ها که به روایت آرام و دلنشینی بهش پرداخته شده بود بازی بازیگران بد نبود و با اینکه روند فیلم زیاد تند نبود ولی آرامش خاصی میشد از فیلم گرفت بعد پایان فیلم حس خوبی داشتم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۴ مهر ۱۳۹۷

دوست دارم این فیلم رو. انگار هرچی که رد پایی از بهرام توکلی توش باشه، به دل من میشینه. فیلم رو نزدیک ۳ سال قبل برای اولین بار دیدم، ولی از اون موقع تاحالا چهار پنج بار دوباره تماشاش کردم و دیالوگ هاش برام آرامش بخشن. من امتیاز ۷ رو به فیلم میدم.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۰ دی ۱۳۹۵

فیلم فوق العاده زیبایی بود طوری که هرشب چندتا دیالوگهاشو گوش میدم..صابر ابر فوق العادست
۳
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۳ دی ۱۳۹۵

مضحک ! واقعا برای بازیگرایی مثل صابر ابر و پارسا پیروزفر متاسفم با بازی در این فیلم سطح پایین!
۸
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۱ آذر ۱۳۹۵

فیلم هایی که بهرام توکلی می نویسه خیلی خوب میشه توش غرق شد , اگرچه که معمولا با واکنش منفی اکثر مخاطبان مواجه میشه ولی من فیلم هاشو خیلی دوست دارم , مطمئنا به مذاق کسایی که دنبال هیجان داخل فیلمند خوش نمی آید , فیلم هاش آرومه,اوجش تو دیالوگ هاشه , طرفدارای خاص خودشه داره.اگه این سبک فیلم رو دوست ندارین خب نبینید. به نظر من فیلم خیلی خوب و دوست داشتنی بود.
۹
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۹ آذر ۱۳۹۵

خیلی خسته کننده کارگردان در تلاش بود فیلمی متفاوت بسازه ولی محتوای فیلم رو نتونست باورپذیر کنه ... فیلم مخاطب رو دنبال خودش نمی کشونه و برای مخاطب جذابیتی رو برای دیدن ادامه داستان ایجاد نمکنه
۹
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۲ آذر ۱۳۹۵

تو رو خدا اين فيلم بود كه ساختند بسيار سطح پايين و ضعيف بود.
۵
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۲ آذر ۱۳۹۵

یکی از بهترین فیلم های چند سال اخیر زندگی واقعی ما ... که با تلخی فراوان اما قابل دیدن میشه واقعا عالی بود
۷
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۹ آذر ۱۳۹۵

واقعا نمیدونم چرا میگن این فیلم ضعیف بود بهرام توکلی یکی از بهترین فیلم نامه نویسا و کارگردانای حال حاضر ایرانه شاید کارگردانی یکم مشکل داشت ولی فیلمنامه عالی بود نمیدونم چرا این فیلم اینقد محجور موند بعد مدتها یه فیلم خوب ایرانی دیدم حالم خوب شد واقعا
۸
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۶ آذر ۱۳۹۵

آخی چقدر پارسا پیروزفر محجوب و خوبه.... هنوز هم همون پسر خوب و دوستداشتنی فیلمهای گذشته ش هست.... چه پیر شده. ولی هنوز هم خوش تیپه
۱۱
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۶ آذر ۱۳۹۵

فیلمی متوسط از هر نظر
۴
۹
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۴ آذر ۱۳۹۵

واقعا خیلی حیف بود که فیلم به این خوبی اینقدر بد اکران شد و دیده نشد فیلمنامه توکلی خیلی خوبه و فیلم پیام خیلی خوبی داره اینکه به افرادی مثل علی باید یک فرصت دوباره داد ولی کاش فیلم بیشتر به مشکلاتی که علی تو اون زمان سر خانواده اورد میپرداخت تا بیشتر نفرت خانواده نسبت به علی قابل درک بود بازی بازیگران کاملا معمولی بود ولی شیرین یزدان بخش مثل همیشه درخشان بود
۱۲
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۳ آذر ۱۳۹۵

چه بیمزه و سس بود
۸
۱۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱ آذر ۱۳۹۵

کلن یه کسی مثل پگاه آهنگرانی که با رانت اسمش شده بازیگر نه به واسطه استعداد و توانایی بازیگریش هر جا فیلم بازی کنه اون فیلم رو تبدیل میکنه به بدترین فیلم. خیلی فیلم مزخرفی بود
۱۵
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۱۳ اسفند ۱۳۹۴

خیلی فیلم تکراری ای بود. دیگه انقدر از این فیلما دیدیم خسته شدیم. کاش یکمی تنوع بدن به فیلمای ایرانی
۱۴
۹
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۶ اسفند ۱۳۹۴

قطعا فيلمى كه پگاه آهنگرانى در اون نقش آفرينى ميكنه ديدن داره نكته ى ديگه قصه اى هست كه بهرام توكلى نويسنده اش باشه
۱۱
۱۹
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۹ بهمن ۱۳۹۳

نظر بنده بر خلف نظر دوستان دیگر است. به نظر من فیلم نزدیک تر به عنوان یکی از بهترین فیم ها در بخش نگاه نو بود و واقعا نگاه منو به خودش جلب کرد. جدای از این، نزدیک تر فیلمنامه ی خوب و قوی داشت. اجرای صابر ابر و خانم پگاه آهنگرانی هم مثل همیشه عالی بود. در آخر هم می تونم بگم که فیلم به بهترین شکل ممکن به پایان رسید. Open Ended عالی. در مجموع نزدیک تر داستان زندگی بسیاری از ما ایرانی ها بود و به من یکی که خیی چسبید.....
۱۵
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۹ بهمن ۱۳۹۳

مزخرف واژهء کمی هست واسه این فیلم. مضحک ترین فیلهای هندی 50 سال پیش هم مثل این فیلم هپی اند نیستن.(به طرز مضحکی هپی اندِ)
۱۱
۲۵
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۷ بهمن ۱۳۹۳

برای بد بودن و بی دلیل بودن فیلم 1000 تا دلیل دارم ایده دستمالی شده داغون و تکراری دلایل برای کشش فاجعه اما ریتم و بازیها مناسب و استاندارد. آقا من موندم چرا این فیلمها ساخته می شه ولی 1 چیز. اونم این که از خیلی از فیلمهای پرمدعا بهتره مثل شیقت شب و چاقی و خداحافظی طولانی و ...
۱۴
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۳

1- فیلمی شبیه برف، ملبورن، تجریش ناتمام 2- بهترین فیلم اول 10 سال اخیر سینمای ایران بعد از اخراجی ها 3- تدوین عالی و ریتم حیرت انگیز 4-یک فیلم برای تهران، تهرانی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران 5-طراحی صحنه و لباس ناهمگون و ضعیف
۷
۴۰
پاسخ
گزارش تخلف