پوستر فیلم رمانتیسم عماد و طوبا

فیلم‌ سینمایی |کمدی ، عاشقانه ، فانتزی

رمانتیسم عماد و طوبا (۱۳۹۸)

۵.۸ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۳۷ رای

منتقدان:

۵.۳

امتیاز دهید :

وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را روبروی هم قرارداد، هر دو خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست...

عکس‌های فیلم رمانتیسم عماد و طوبا


پوستر فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»
حسام محمودی و الناز حبیبی در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»
پشت صحنه فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»
الناز حبیبی و برادرش در فتوکال فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
الناز حبیبی در اکران فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
الناز حبیبی در اکران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
الناز حبیبی در فوتوکال فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
سارا بهرامی در فوتوکال فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای بلند فیلم رمانتیسم عماد و طوبا

رمانتیسم عماد و طوبی از همان ابتدا تکلیف خود و ژانرش را با مخاطب روشن میکند تا تماشاگر را در انتظار چیز پیچیده ای نگذارد. صباغ زاده بعد از فیلم "ایتالیا ایتالیا" ، خمیر رمانتیکش را پهن کرده تا  با شِکر طنز و تزیینات فانتزی، کیکی عاشقانه و البته شادمانه تقدیم تماشاگرش کند. فیلم راوی دارد (سارا بهرامی که فقط صدایش را میشنویم) و به میزان قابل توجهی بازیگر محور است. دکور ، صحنه پردازی ، انتخاب رنگها و تدوین، همه در خدمت ایجاد یک دنیای فانتزی عاشقانه خوب عمل کرده اند و شاید بتوان گفت  بیننده ی ایرانی را برای ساعتی از فضای کرونا زده و شاید تلخ زندگی واقعی بتواند جدا کرده و به حال خوشی مهمان کند. فیلمساز البته اشارات جالبی هم به دنیای واقعی کرده که لحن فانتزی گونه اش از تلخی آنها کم کرده است. از دعواهای زن و شوهری ، اختلافات همیشگی تأتری ها و سینمایی ها و طعنه هایی که به هم میزنند و حتی معضلات زندگی متاهلی که پس از مدتی رخ مینمایند. تلاش برای حفظ یک زندگی ، تلاش برای پیشرفت در کار و غرق شدن در امورات روتین زندگی هم از دیگر مواردی ست که به آنها اشاره شده. استفاده از الناز حبیبی که بازی خوب، باور پذیر و متناسب با ژانری از خود به یادگار گذاشت در کنار حسام محمودی هم فیلم را دلپذیرتر کرده. خبر ناراحت کننده ی فوت علی انصاریان که در این فیلم بازی کرده و احتمالا آخرین فیلمش بوده هم به حواشی فیلم افزوده است. در اخبار فیلم آمده بود که استفاده از جلوه های ویژه باعث طولانی شدن روند ساخت فیلم شده است اما جز در چند مورد جزئی جلوه ی ویژه ی خاصی که زمان بَر هم باشد دیده نشد. البته این ضعف همیشگی سینمای ایران در ساخت جلوه های ویژه را نمیتوان منکر شد.  .. با تمام این تفاسیر فیلم حرف ...ادامه مطلب
روماتیسم عماد و طوبا حکایت شروع عاشقی عماد با طوبا است . فیلم یک ملودرام و فانتزی عاشقانه است که شروع روابط عشق و عاشقی عماد و طوبا را در طول زندگی مشترک می بینیم . فیلم اوج و فرودهای مناسبی دارد هر چند که انتظار داریم کمی کشمکش های داستانی بیشتر باشد . نریشن فیلم قابل قبول است اما یکی از مشکلاتی که تو ذوق میزند اغراقی است که در برخی از پلانهای فیلم شده است . ریتم فیلم مناسب است اما فیلم فاقد عناصری همچون مفصل است . کارگردانی فیلم ضعیف است و انگار در حال تماشای فیلم سه بعدی و یا ویدئو کلیپ هستیم. فیلم به شدت سانتی مانتالیسم است و رگه های فیلم شباهت زیادی به فیلم ایتالیا ایتالیا دارد. از نکات مثبت فیلم غافل نشویم. بازی خوب علی انصاریان و نقش های متفاوت او در اخرین فیلمش قابل قبول است. نقش پدر ...ادامه مطلب
ترجمانی از عاشقانه‌های کهن  فیلم رمانتیسم عماد و طوبا بنا را بر حل مسئله در روایتی عاشقانه می‌گذارد. اگرچه چاشنی روایت فیلم تصاویری انتزاعی و خیالی است اما کاوه صباغ‌زاده همانند اثر قبلی‌اش ایتالیاایتالیا می‌کوشد سایه خیال را این بار نیز در سراسر فیلمش گسترش دهد. این فیلم که به نظر می‌رسد زاویه دیگری از نوع روایتی عاشقانه در بستر زندگی زوج‌های جوان را انتخاب کرده با اختلاف از فیلم پیشین کارگردان، معضلات جاری در زندگی زوجی از طبقه متوسط و روشن‌اندیش جامعه را مورد واکاوی قرار می‌دهد.  هم‌زمان، خط ساده داستانی و در هم  آمیخته در انتزاعات که از شاخصه‌های گونه کمدی رمانتیک بوده و نیز خیالات نمایشی شده افراد در هم‌پوشانیِ ...ادامه مطلب

نقدهای کوتاه فیلم رمانتیسم عماد و طوبا

محمدتقی فهیم


داستانی در «رمانتیسم عماد و طوبا» وجود ندارد؛ وقتی می‌گوییم داستان به این معنی نیست که یک زندگی را باید روایت کنیم. داستان متشکل از شروع، عطف، فراز و فرود و رویداد است. از طرفی فیلم توانسته متناسب با فضایی که می‌خواسته با رنگ کار کند و شور و نشاط لازم و موسیقی را دارد. نقطه قوت فیلم روایت است اما دستمایه‌اش کم است.

عباس مدحجی


فیلم راوی دارد (سارا بهرامی که فقط صدایش را میشنویم) و به میزان قابل توجهی بازیگر محور است. دکور، صحنه پردازی، انتخاب رنگها و تدوین، همه در خدمت ایجاد یک دنیای فانتزی-عاشقانه خوب عمل کرده‌اند و شاید بتوان گفت بیننده‌ی ایرانی را برای ساعتی از فضای کرونا زده و شاید تلخ زندگی واقعی بتواند جدا کرده و به حال خوشی مهمان کند.

خبرهای مرتبط با فیلم فیلم رمانتیسم عماد و طوبا

نظرهای منتشر شده فیلم رمانتیسم عماد و طوبا

۱۰ ماه پیش

۱۳ بهمن ۱۳۹۹

فیلم بدی نیست اندکی سرگرم میکند و شخصیت ها بعضی اوقات ساخته میشوند شباهت بسیاری دارد با ایتالیا ایتالیا هر دو در فضاها و کنش ها موقند ولی هردو ضربه بزرگشان را از دو پاره بودن و طولانی بودن پیش از حد فیلم میخورند
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ ماه پیش

۱۲ بهمن ۱۳۹۹

اولین فیلم جشنواره ی امسال ... عاشقانه ای دیگر از کاوه صباغ زاده . به دلیل شباهت حال و هوای این فیلم با فیلم قبلی کارگردان یعنی ایتالیا ایتالیا , ناخودآگاه این دو فیلم با هم مقایسه میشه و به نظر من رمانتیسم عماد و طوبی برای فیلم دوم واقعا کم بود. ایتالیا ایتالیا را بیشتر دوست داشتم چون به عنوان فیلم اول کارگردان قابل قبول بود و عاشقانه ای جذاب و دوست داشتنی بود اما داستان عماد و طوبی بسیار کلیشه ای و کودکانه بود که در ستایش عشق بود ... همین . برای من بیشتر لذت بصری داشت تا سینمایی ... شانس سیمرغ : ؟!
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف