پوستر فیلم ارغوان

فیلم‌ سینمایی

ارغوان (۱۳۹۳)

arghavan

۵.۰ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۲۲۶ رای

منتقدان:

۳.۵

امتیاز دهید:

یک زن و یک مرد برای شنیدن آخرین قطعه ی ساخته شده ی یک موزیسین مشهور جهانی در شب مرگ او، رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. این رویارویی مسیر زندگی هر دوی آن ها را تغییر می دهد.

عکس‌های فیلم ارغوان


مهتاب کرامتی در صحنه ای زیبا از فیلم ارغوان
مهدی احمدی در نمایی از فیلم ارغوان
مهتاب کرامتی و مهدی احمدی در فیلم ارغوان
مهتاب کرامتی و مهدی احمدی در فیلم عاشقانه ارغوان
شقایق فراهانی و نیکی نصیریان در فیلم ارغوان
آزاده صمدی در فیلم ارغوان
فیلم ارغوان با بازی مهتاب کرامتی و مهدی احمدی
شقایق فراهانی و نیکی نصیریان و الهام کردا

نقدهای فیلم ارغوان

به‌نام ِ «ارغوان»


«ارغوان» شگفت‌انگیز است. جادویی است از جنس «سینما». رودخانه‌ای است جاری، در خشک‌زار ِ سینمای ایران. چرا؟ اصولاً نقد با همین «چرا» آغاز می‌شود: «ارغوان» قصه‌ای ساده دارد امّا روایت قصه‌اش از طریق فرم پیچیده جلوه می‌کند. در واقع اهمیت «ارغوان» در قصه‌ی عاشقانه‌اش نیست بلکه در چگونگی پیشبرد این عاشقانه است. روایت فیلم، استادانه و به دور از لکنت طراحی شده و همین نوع ِ روایت است که مخاطب را تا آخرین لحظه میخ‌کوب می‌کند و راه را برای لو رفتن داستان می‌بندد. اکثر صحنه‌ها کارکرد نمادین دارند امّا به‌ هیچ عنوان این کارکرد، آسیبی به روایت ِ روان ِ فیلم نمی‌زند؛ مانند نخستین صحنه فیلم که در شبی بارانی «فربد» میان ازدحام جمعیت ِ چَتر به دست، به سمت «آوا» می‌دود. این صحنه -که بار دیگر در پرده آخر فیلم تکرار می‌شود- نقطه عزیمت داستان است. صحنه‌ای است که «ارغوان» را به صدر می‌نشاند؛ «فربد» برای به «آوا» رسیدن باید از خاطرات گذر کند. خاطراتی که هر کدام در قالب تصویری پُشت چَتر پنهان شده است. به همین خاطر است که پس از این صحنه، خاطرات آغاز می‌شود. در پرده آخر هم که خاطرات به بازیابی رسیده است، همین صحنه تکرار می‌شود و فیلم را به نقطه اوج می‌رساند. خاطرات در فیلم «ارغوان»، تکه‌های یک پازل نیستند که کنار هم قرار گرفتن ِ آن‌ها، مضمون فیلم را نمایان کند بلکه خاطرات بهانه‌ای است که مخاطب را به درکی درستی از رشد ِ «فربد» و «آوا» ...
«ارغوان» شگفت‌انگیز است. جادویی است از جنس «سینما». رودخانه‌ای است جاری، در خشک‌زار ِ سینمای ایران. چرا؟ اصولاً نقد با همین «چرا» آغاز می‌شود: «ارغوان» قصه‌ای ساده دارد امّا روایت قصه‌اش از طریق فرم پیچیده جلوه می‌کند. در واقع اهمیت «ارغوان» در قصه‌ی عاشقانه‌اش نیست بلکه در چگونگی پیشبرد این عاشقانه ...

نقد در نگاه اول / عشقی كه درمانگر است


«ارغوان» فيلمي است گرم و عاشقانه كه عشق را در دو وجه انساني و موسيقايي با گذر زمان بسط داده و تصويري به ياد ماندني از آن ثبت مي‌كند. سومين فيلم سينمايي اميد بنكدار و كيوان عليمحمدي بعد از «شبانه» و «شبانه‌روز»، بر اساس فيلمنامه‌اي از علي اكبر حيدري، بنكدار و عليمحمدي شكل گرفته كه اقتباسي از داستاني كوتاه به قلم حيدري است. مولفه مشتركي كه «ارغوان» را به لحاظ دغدغه مندي محتوايي و مضموني در راستاي فيلم‌هاي قبلي اين دو فيلمساز قرار مي‌دهد عشق يا به گفته بهتر آسيب‌شناسي عشق است كه با حضور محوري و تاثيرگذار كاراكترهاي زن نمودي تاثيرگذار پيدا كرده است. فيلم داستان عاشقانه خود را بر بستر گذر زمان به گونه‌يي روايت مي‌كند كه تلاقي زمان‌ها براي مخاطب جذابيت پيگيري پيدا كند و از وراي همين تداخل زمان و قرينه‌پردازي‌هاست ...
«ارغوان» فيلمي است گرم و عاشقانه كه عشق را در دو وجه انساني و موسيقايي با گذر زمان بسط داده و تصويري به ياد ماندني از آن ثبت مي‌كند. سومين فيلم سينمايي اميد بنكدار و كيوان عليمحمدي بعد از «شبانه» و «شبانه‌روز»، بر اساس فيلمنامه‌اي از علي اكبر حيدري، بنكدار و عليمحمدي شكل گرفته كه اقتباسي از داستاني كوتاه به قلم حيدري است. مولفه مشتركي كه «ارغوان» را به لحاظ دغدغه مندي محتوايي و مضموني در راستاي فيلم‌هاي ...

بعضی چیزها رو هیچ‌وقت نمیشه تغییر داد!


کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار را سال‌هاست کنار هم مشغول ساختن فیلم‌ می‌بینیم، فیلم‌سازانی که بارزترین مشخصه‌ آنها قبل از تجربه‌گرا بودنشان، موفقیت‌شان ‌در همکاری با یکدیگر و مدریت درست کار گروهی ا‌‌ست. شاید در نگاه اول بر قراری توازن در گروه و استمرار این موقعیت، ساده به نظر برسد. اما اینطور نیست بخصوص در کشور ما که معمولا تک‌روی و یکه‌تازی بر انجام کار گروهی مقدم است و آدم ها کمتر از روحیه همکاری برخوردارند. اما این دو فیلسماز آوانگارد، علاوه بر همکاری چندین ساله و فیلمسازی مشترک همواره گروه ثابتی از افراد حرفه‌ای را کنار خود نگه داشتند. «مرتضی پورصمدی» یکی از تصویربرداران ...
کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار را سال‌هاست کنار هم مشغول ساختن فیلم‌ می‌بینیم، فیلم‌سازانی که بارزترین مشخصه‌ آنها قبل از تجربه‌گرا بودنشان، موفقیت‌شان ‌در همکاری با یکدیگر و مدریت درست کار گروهی ا‌‌ست. شاید در نگاه اول بر قراری توازن در گروه و استمرار این موقعیت، ساده به نظر برسد. اما اینطور نیست بخصوص در کشور ما که معمولا تک‌روی و یکه‌تازی ...

نظرهای منتشر شده فیلم ارغوان

۲ سال پیش

July 5, 2020

افتضاح به تمام معنا واقعا هیچ نکته مثبتی در فیلم نبود یه فیلم حوصله سر بر که متاسفانه تو سینما هم هزینه کردم و دیدم ولی پشیمون شدم از دیدن فیلم بهرحال میشه جزو فیلم های بی خود سینما ازش نام برد
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

December 8, 2017

5 از 10
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

June 27, 2017

شقایق فراهانی افتضاح بازی می کنه.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

September 24, 2016

ارغوان دوست داشتنی،فیلم دلچسب پاییز پارسال، همچنان جذاب و درجه یک، حتی در همین نسخه نمایش خانگی..
۵
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 14, 2016

یکی از زیباترین فیلم های پارسال اصلا هم کش دار نبود قسمت هایی که مال سال 54 بود خیلی دوست داشتم فقط اشتباهش درباره ام اس تو ذوق میزد بنظرم این فیلم آنطور که حقش بود دیده نشد
۴
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

June 15, 2016

من اخر نفهمیدم مهتاب کرامتی کی بود!!!!!!!!!!! ارغوان بود؟؟!!!!!!!!!!!!!۱
۱
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

May 22, 2016

من نمي فهمم اين فيلم يا فيلمهايي مثل مردن به وقت شهريور سازندگانش انقدر بي شعور و نادان هستند كه فكر نمي كنن چنين صحنه هايي در ذهن اين بيماران كه ام اس دارن مي مامند و باعث بدتر شدن حالشون ميشه يعني چي مه به جاي اميد بخشي اميدشون رو نا اميد مي كنيد مامان من ٣٢ سال هست كه ام اس دارد و ام اس به هيچ عنوان باعث فوت نمي شه و خيلي ها رو ديدم كه خوب شدن چقدر خوب بود كه در باره اين بيماري بيشتر اميد مي دادين نه اينكه نا اميد كنيد واقعاً براي سينما گراني كه انقدر ابلهانه فيل مي سازند متاسفم
۱۵
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

April 28, 2016

فقط مي تونم بگم خدا اعنت كنه سازندگان اين فيلم رو كه با احساسات يه خانواده ي ام اسي بازي كردن همين
۱۰
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

April 25, 2016

دوستان حرفى دارم كه اميدوارم بتوانم جدى تر از يك نظر پيگيرى كنم و اميدوارم با من هم عقيده باشيد از ضعف بازى و فيلم و ... حرفى نمى زنم اما از نا آگاهىِ اين همه آدم كه مثلا هنرمندند شكايت دارم كه حتى يك نفرم نمى دانست اين بيمارى ارثى نيست و هيچ تاثيرى در طول عمر بيماران ندارد امثال اين مسىءوليت ها و اين بى عاطفه ها كم نيستند از جمله فيلم طلا و مس اى كاش اين بى وجدان ها بدانند با ١ كلمه ى ام اس يا سرطان يا تومور يا ناراحتى قلبى چه ترس و چه نا اميديى در دل اين بيماران و خانواده هايشان از جمله من مى اندازند و از همه بيشتر اين نا آگاهى احمقانه كه حتى زحمت مطالعه درباره ى اين بيماري را نكشيدند امثال من را خشمگين مى كند اين كينه فقط و فقط با تغيير ١ كلمه به جاى نام هر بيماريى كلمه ى بيمارى سخت يا ناشناخته قابل جلوگيرى بود متاسفم براى فيلمى كه با ٣ نويسنده به جاى موفقيت و كمال رو به نفرت امثال من ها و تاسف از بى سوادى هنرمندان شتافت
۷
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

April 25, 2016

فیلم به لحاظ جلوه های بصری و فیلمبرداری و کارگردانی خوب بود اما چه سود که فیلمنامه نداشت
۷
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

April 21, 2016

فقط چند تصویر کارت پستالی خوب داشت حتی فضای کلاسیکشم کامل و جذاب نبود بازی بازیگرا هم خوب بود اما داستانش بی محتوا و بی کشش بود
۱
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

December 23, 2015

یک فیلم ضعیف و بی داستان.
۶
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

December 3, 2015

فیلمی شاعرانه و با سلیقه که اصلا به ذوق نمی زند قاب بندی های منظم و ریتمی که با ظرافت خاصی در خدمت موسیقی ست بیشتر به چشم میاید تا قصه ارغوان اما مدتها جای یک فیلم یکدست و شسته و رفته در سینما ایران خالی بود بجز گاف هایی در پایان بندی یک اثر لذت بخش بود..
۹
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

December 1, 2015

واقعا فیلم بی خود و کسل کننده ای بود تمومی هم نداشت الکی کش داده بودنش حیف وقت و پول
۸
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 27, 2015

دوست نداشتمش. میتونست کوتاهتر باشه
۵
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 22, 2015

خیلی بی مزه بود
۸
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 18, 2015

من از بانو معتمد آریا در عجبم که با حمایت صمیمانه اش از این فیلم مارو گمراه کرد و راهی دیدن فیلمی بسیار ضعیف کرد ، لطفا رفاقت رو با نقد صحیح مخلوط نکنید ، انتظار ما از شما ورای این هاست .
۷
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 17, 2015

یک فیلم با تصاویر خوب، موسیقی خوب، اما بازی های ضعیف، داستان بی کشش، بی مایه. کم جون. دوستش نداشتم.
۹
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 16, 2015

به قول رابرت مک کی توی کتاب (داستان): خلاء یک داستان زیبا برای یک فیلم سینمایی, با هیچ چیز دیگه ای پر نشده و نمیشه, زیاد تلاش نکنید! برای دوست داران سینما که شاید بعضی هاشون به صورت تخصصی نسبت به این مسائل نظر نمیدن عیبی محسوب نمیشه که نظر درست یا غلطی بدم اما به شخصه برای منتقدین به ظاهر بزرگمون متأسفم که هنوز نتونستن درک کنن که فرم و محتوا, توی هنر سینما از همدیگه قابل تفکیک نیست. برای چی باید ارزش یک ضد داستان رو با امتیاز قائل شدن به این که فیلم میزانسن خوبی داشته یا هر چیز دیگه ای ببرید بالا. الته که دلیل این مسائل رو خیلی هاهم خوب میدونن که به علت یک مقدار سیاسی بودن داستان نمیتونن بیانش کنن. وقتی گفته میشه سینما یک هنر ترکیبیه یعنی تمام عناصر اون در کنار همدیگه و در ترکیب با هم ارزش پیدا میکنن, اگر این فیلم دیالوگ های زیبایی داشت, به فیلمنامه نویسش پیشنهاد میکنم نوشتن رُمان رو انتخاب بکنه و به همین شکل تا به آخر... آش رشته ای که فقط لوبیاش پخته باشه به درد خوردن نمیخوره
۸
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 11, 2015

این فیلم رو اگر در گروه هنر و تجربه اکران میکردن هم میزان رضایت عمومی ازش بالا میرفت هم مخاطبین بیشتری پیدا می کرد. متاسفانه این طوری خیلیها فیلم رو پس می زنن.
۹
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 11, 2015

فیلمی که تلاشش برای خاص بودن به کسل و عصبی کردن بیننده منجر شد.صداگذاری خاص و شنیده شدن ضربات برف پاککن همزمان با دیالوگ دو بازیگر و سایر افکت های صدا به کنار.اما داستان و فیلمنامه صفر...انگار تمام فیلم اوهام بود.در یک کلام فالش...
۷
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 10, 2015

خیلی فیلم ضعیفی بود. بله، از نظر تصویر و فرم خوب بود ولی فیلم به فیلمنامه احتیاج داره، به داستان، به کنش... این فیلم یه داستان نخ نما و کهنه داشت. خیلی کهنه و بی کشش
۱۰
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 10, 2015

فرم زیبا و متفاوت، مثل همیشه! محتوا اما می تونست بهتر باشه. امیدوارم فیلم بعدیشون قوی تر باشه. من کاراشونو می پسندم، توی سینمای ایران قابل توجه اند!
۴
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 9, 2015

نمیدونم کارگردانای ما کی میخوان یاد بگیرن بازیگرانشون رو به لحاظ سنّی درست انتخاب کنند؟؟؟ واقعاً شقایق فراهانیِ 40 و چند ساله چه سنخیتی با آقای مرتضی اسماعیل کاشی داشت؟؟؟ اون آقا نهایتاً 30 سالش بود. واقعاً این انتخابهای سنی غلط باعث میشن مخاطب ارتباط حسی لازم رو با کاراکترهای فیلم برقرار نکنه و نتونه فیلمو باور کنه.
۷
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 9, 2015

به نظر من آزاده صمدی برخلاف خانم بوبانی بسیار بد لهجه ارمنی رو تقلید کرد. اصلاً توانایی بازی نداره خانم صمدی. اگه بازیگر دیگه ای میذاشتن خیلی بهتر میشد. مهدی احمدی هم همیشه سرده. همیشه فرم بازیش تو شبهای روشن رو داره. مهتاب کرامتی بهترین بازیگر فیلم بود که اونم نقشش خیلی کوتاه بود و فقط از زیباییش واسه تبلیغات استفاده شده. در کل دوست نداشتم این فیلمو. با شقایق موافقم، باید میذاشتنش تو هنر و تجربه.
۵
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 9, 2015

فیلم در یک کلام ضعیف بود . با اینکه دو روز میشه این فیلم رو دیدم ولی هیچی ازش یادم نمیاد . اصلا ذهن من رو درگیر نکرد .بازی ها ضعیف و به قول آقای مسعود فراستی دیالوگ ها رادیویی بود . بازی مرتضي اسماعيل کاشي که قصد داشت ادای فروتن را دربیاره واقعا ضعیف و خسته کننده بود . این فیلم باید در گروه هنر و تجربه اکران می شد .
۸
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 8, 2015

از نظر فرمیک فیلم خوبی بود ولی محتوای چندانی نداشت. طولش هم باید کم می شد.
۶
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 7, 2015

وقتم هدر شد:( خیلی کشدار بود فیلمش. باید میذاشتن توی گروه هنر وتجربه
۵
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 7, 2015

فیلم غم انگیز کسالت بار همش بارونی بود یه قطعه شاد موزیک توش نبود ودرکل شبیه تیاتر بود اکثرا از وسط فیلم سالنو ترک کردن منم همینطور
۵
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 4, 2015

بدترین فیلمی بود که تابحال دیدم
۲
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 1, 2015

اصلا نتونستم با این فیلم ارتباط برقرار کنم. داستانی کلیشه ای، بازی های بسیار ضعیف و ریتم کندی که همه رو خسته کرده بود:(
۶
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

November 1, 2015

بینظییییییییییییر.... بهترین فیلمی که تا بحال دیدم البته به درد مردم عام پسند نمیخوره!
۱۱
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

October 30, 2015

به نظر من فیلم ارغوان فیلم خوبی بود که می توانست بهتر هم باشد . کارگردانانی که سعی میکردند به نسبت فیلمهای گذشته شان از فرم کمی فاصله گرفته به داستان بپردازند . اما به نظر میرسد چرخشهای بی هدف دوربین مخصوصا در سکانس گفتگوی مرد و زن در ماشین زاید باشد چرا که هیچ مفهوم بصری مشخصی را به صورت نماد یا روانشناسانه به فیلم اضافه نمیکند . بازیها کنترل شده و خوب بود و ریتم درخوری برای پیام عاشقانه خود داشت . کاش کمی قصه فرعی داشت و یا اتفاقات بیشتری در فیلم میافتاد تا مخاطبان را بیشتر درگیر میکرد
۸
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

October 28, 2015

فیلم درباره عشق و موسیقی است که این دو کارگردان عالی ان را به تصویر کشیده اند .فیلمرداری و نور پردازی حرف اصلی را میزنند .فرم در این خیلی مهم است .قصه هم می گوید ولی بیشتر قشر فرهنگی و کسانی با سینما اصیل اروپا اشنایی دارند از فیلم خوششان می اید. فیلم اصلا روشنفکرانه نیست . ریتم ارامی دارد که لازم است .فیلمی حادثه ای یا اجتماعی نیست که ریتم تندی داشته باشد .فضای فیلم شاعرانه و ارام بخش است و حالتان را خوب می کند
۸
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 9, 2015

واقعا ار نقد فیلم آقای جلالی فخر خیلی خوشم اومد . کسانی که از این مدل فیلم ها خوششان نمی یادمی تونن این فیلم رو نرن و اصلا هم نظر های الکی ندهند
۹
۱۴
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 9, 2015

یک تئاتر سطحی در مدیوم فیلم که اصلا جا نیفتاده و با بازی های مصنوعی و گریم های مسخره با روایتی جم تی وی گونه و عبث که با دیالوگهای ضایع شکسپیری اصلا فیلم خوبی نبود!
۱۵
۹
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 8, 2015

بین تمام فیلمهایی که دیدم ضعیف ترین فیلم نامه را داشت
۱۳
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 7, 2015

وقتی دغدغه شما میشه تابلو نقاشی و عکاسی بعد اون دغدغه رو میخوای بیاری تو سینما باید یه داستان قوی هم همراهش کنی ارغوان یک قصه فوق العاده ضعیف داره اما پر است از قاب بندی های زیبا و میزانسن های رویایی اما وقتی قصه نداشته باشی فیلم سینمایی هم به وجود نمیاد
۲۱
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 6, 2015

ایده و طرح فیلم خیلی خوب بود، اما فیلمنامه هم طولانی به نظر می رسید و هم ریتم کندی تو ساخت و کارگردانی داشت. طراحی نسبتا خوب صحنه و لباس، فیلمبرداری خوب... نکته دوست داشتنی فیلم بکار بردن اصوات و صدای اتفاقات مختلف پس نریشن های فیلم بود. سکانس های خوب گذر زمان برای پدری تنها که خلاصه وار با بکارگیری همین اصوات گذر انقلاب و جنگ و تغییرات جامعه رو بازگو می کرد. ضعف فیلم بازی ضعیف آقای کاشی بود. مخصوصا سکانس های پیری... سازندگان فیلم شبانه روز دقت بیشتری به خرج داده بودن اما از نشونه های اصلی یه فیلم خوب حفظ ریتم تو تمام روند فیلمه. در کل متوسط!
۶
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 6, 2015

افتضاح
۱۴
۱۳
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 4, 2015

فیلمنامه ی ضعیفی داشت و کاراکترها باورپذیر نداشتن. از ضعیف ترین فیلم های جشنواره.
۱۵
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 3, 2015

هر قدر هم مصنوعی و ادایی و خشک، اما واقعا همه کارهای این دونفر دلپذیر هستن و توی کلاس سینمای ایران،متفاوت.حالا چه ایرادی داره الهام بگیرن از وونگ کار وای؟ ولو این که جواب هم نده. تجربه های متفاوت رو باید ارج نهاد آقا ارج !
۲۰
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 2, 2015

داغون
۱۷
۱۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

July 2, 2017

بازی آقای مرتضی کاشی خیلی مصنوعی و بی احساس بود. کلا بازیها بد بود. لزونی هم نداشت برای پیر کردن آزاده صمدی موهاش رو سفید کنن. همه زنها الان مو رنگ میکنن کی آخه موهاش سفیده
۰
۰
گزارش تخلف