ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

خلاصه‌‌‌‌‌فیلم
یک زن و یک مرد برای شنیدن آخرین قطعه ی ساخته شده ی یک موزیسین مشهور جهانی در شب مرگ او، رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. این رویارویی مسیر زندگی هر دوی آن ها را تغییر می دهد.

نظر منتقدین

حسام نصیری
به‌کارگیری نورپردازی دراماتیک و طراحی میزانسن‌ و دکوپاژ نامتعارف و بازی‌های اغراق شده همگی در خدمت فرمی واحدند.فرمی که مي‌توان آن‌را متهورانه و جسورانه خواند."ارغوان" فیلمی است که مخاطبانی خاص دارد.مشخصا آن دست از مخاطبانی که بیشتر در دنیای ذهن زندگی می‌کنند و بیشتر به فکر کردن عادت دارند.
سحر عصر آزاد
فيلم داستان عاشقانه خود را بر بستر گذر زمان به گونه‌يي روايت مي‌كند كه تلاقي زمان‌ها براي مخاطب جذابيت پيگيري پيدا كند و از وراي همين تداخل زمان و قرينه‌پردازي‌هاست كه مي‌تواند به مفاهيم عميق‌تري از آنچه روايت مي‌كند و به تصوير مي‌كشد، برسد.
مرتضی اسماعیل‌دوست
فیلم جدید کیوان علیمحمدی و امید بنکدار را می‌توان از منظری ساختاری به عنوان ضعیف‌ترین ساخته این فیلمسازان فرم‌گرا از زمان ساخت فیلم کوتاه تا بلند و سریال‌سازی دانست و تنها یادگار مانده از این فیلم را می‌توان نمایی ابتدایی و انتهایی از بازشدن تدریجی چترهایی نشسته در خیالی خام از نجوای رسیدن دانست که با زاویه‌ای شاعرانه بیان می‌شود.
بهنام شريفي
كيوان علي محمدي و اميد بنكدار پس از تجربه گرايي هاي فيلم بالاخره بهترين فيلم شان را ساخته اند. گرچه اين فيلم هم بي نقص نيست و اشتباه هاي فيلم هاي قبلي در ارغوان هم مشاهده مي شود. اين دو كارگردان سينماي تجربه گراي ايران به شدت براي فرم آثارشان وقت مي گذارند. در ارغوان برخلاف اكثر آثار سينماي ايران كارگرداني مي بينيم.
آنتونیا شرکا
یک فیلم تر و تمیز با فیلم‌برداری خوب، نماهای خوش‌ترکیب، طراحی صحنه‌ی کلاسیک و نوستالژیک و غیره اما... برای هیچ! یا بهتر است بگوییم برای یک فیلم ساختگی و تصنعی که داستانش بی‌جهت در سه مقطع زمانی (۱۳۵۴، ۱۳۸۶، ۱۳۹۲) خرد شده و با آدم‌هایی که مهم‌ترین احساسات‌شان را در بیانی رباتیک ابراز می‌کنند. فیلم بی‌جهت اصرار دارد ثابت کند که تاریخ تکرار می‌شود
مصطفی جلالی‌فخر
اگر کسی توقعات روایت‌پردازانه داشته باشد، از سالن نمایش ارغوان دست پر برنمی‌گردد. اما به دلیل یک نکته‌اش، فیلم قابل تحسینی است: تصویر و میزانسن. سال‌هاست که سینمای ایران کم‌حوصله شده و برای قاب‌ها و میزانسن‌هایش وقت و ذوق چندانی نمی‌گذارد. اما این دو کارگردان شکل‌گرا، هنوز هم مثل آثار قبلی‌شان، به شکل و نور و زاویه‌ی دوربین و سایه روشن و میزانسن پویا در حرکات دوربین و زیبایی‌شناسی تکنیک اهمیت می‌دهند. این جور کارها ادا و اطوار و صحنه‌آرایی تئاتری نیست. خود سینماست.
مسعود فراستی
فکر می کردم نتوانم بیشتر از چند دقیقه تحمل کنم با توجه به فیلم کلیپ ها و فرم بازی های قبلی شان اما بالاخره این دو فیلم ساز دغدغه دار فرم دقیق تر: کادر فقط جلو رفته اند و قصه می گویند؛ هرچند بسیار با لکنت و گاهی رادیویی…

نظرهای منتشرشده


حسین
۸ ماه پیش
5 از 10
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
تیبا
یک سال پیش
شقایق فراهانی افتضاح بازی می کنه.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمدامین خاكسار
۲ سال پیش
ارغوان دوست داشتنی،فیلم دلچسب پاییز پارسال، همچنان جذاب و درجه یک، حتی در همین نسخه نمایش خانگی..
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
۲ سال پیش
یکی از زیباترین فیلم های پارسال اصلا هم کش دار نبود قسمت هایی که مال سال 54 بود خیلی دوست داشتم فقط اشتباهش درباره ام اس تو ذوق میزد بنظرم این فیلم آنطور که حقش بود دیده نشد
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
یاسمن
۲ سال پیش
من اخر نفهمیدم مهتاب کرامتی کی بود!!!!!!!!!!! ارغوان بود؟؟!!!!!!!!!!!!!۱
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
X
۲ سال پیش
من نمي فهمم اين فيلم يا فيلمهايي مثل مردن به وقت شهريور سازندگانش انقدر بي شعور و نادان هستند كه فكر نمي كنن چنين صحنه هايي در ذهن اين بيماران كه ام اس دارن مي مامند و باعث بدتر شدن حالشون ميشه يعني چي مه به جاي اميد بخشي اميدشون رو نا اميد مي كنيد مامان من ٣٢ سال هست كه ام اس دارد و ام اس به هيچ عنوان باعث فوت نمي شه و خيلي ها رو ديدم كه خوب شدن چقدر خوب بود كه در باره اين بيماري بيشتر اميد مي دادين نه اينكه نا اميد كنيد واقعاً براي سينما گراني كه انقدر ابلهانه فيل مي سازند متاسفم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سارا
۲ سال پیش
فقط مي تونم بگم خدا اعنت كنه سازندگان اين فيلم رو كه با احساسات يه خانواده ي ام اسي بازي كردن همين
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هلى .
۲ سال پیش
دوستان حرفى دارم كه اميدوارم بتوانم جدى تر از يك نظر پيگيرى كنم و اميدوارم با من هم عقيده باشيد از ضعف بازى و فيلم و ... حرفى نمى زنم اما از نا آگاهىِ اين همه آدم كه مثلا هنرمندند شكايت دارم كه حتى يك نفرم نمى دانست اين بيمارى ارثى نيست و هيچ تاثيرى در طول عمر بيماران ندارد امثال اين مسىءوليت ها و اين بى عاطفه ها كم نيستند از جمله فيلم طلا و مس اى كاش اين بى وجدان ها بدانند با ١ كلمه ى ام اس يا سرطان يا تومور يا ناراحتى قلبى چه ترس و چه نا اميديى در دل اين بيماران و خانواده هايشان از جمله من مى اندازند و از همه بيشتر اين نا آگاهى احمقانه كه حتى زحمت مطالعه درباره ى اين بيماري را نكشيدند امثال من را خشمگين مى كند اين كينه فقط و فقط با تغيير ١ كلمه به جاى نام هر بيماريى كلمه ى بيمارى سخت يا ناشناخته قابل جلوگيرى بود متاسفم براى فيلمى كه با ٣ نويسنده به جاى موفقيت و كمال رو به نفرت امثال من ها و تاسف از بى سوادى هنرمندان شتافت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ali nori
۲ سال پیش
فیلم به لحاظ جلوه های بصری و فیلمبرداری و کارگردانی خوب بود اما چه سود که فیلمنامه نداشت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نیما طلاکوبی
۲ سال پیش
فقط چند تصویر کارت پستالی خوب داشت حتی فضای کلاسیکشم کامل و جذاب نبود بازی بازیگرا هم خوب بود اما داستانش بی محتوا و بی کشش بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پوری
۳ سال پیش
یک فیلم ضعیف و بی داستان.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسین
۳ سال پیش
فیلمی شاعرانه و با سلیقه که اصلا به ذوق نمی زند قاب بندی های منظم و ریتمی که با ظرافت خاصی در خدمت موسیقی ست بیشتر به چشم میاید تا قصه ارغوان اما مدتها جای یک فیلم یکدست و شسته و رفته در سینما ایران خالی بود بجز گاف هایی در پایان بندی یک اثر لذت بخش بود..
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
زهرا
۳ سال پیش
واقعا فیلم بی خود و کسل کننده ای بود تمومی هم نداشت الکی کش داده بودنش حیف وقت و پول
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
لادن
۳ سال پیش
دوست نداشتمش. میتونست کوتاهتر باشه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نامی
۳ سال پیش
خیلی بی مزه بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سبکتکین گرشاسب
۳ سال پیش
من از بانو معتمد آریا در عجبم که با حمایت صمیمانه اش از این فیلم مارو گمراه کرد و راهی دیدن فیلمی بسیار ضعیف کرد ، لطفا رفاقت رو با نقد صحیح مخلوط نکنید ، انتظار ما از شما ورای این هاست .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
تیارا
۳ سال پیش
یک فیلم با تصاویر خوب، موسیقی خوب، اما بازی های ضعیف، داستان بی کشش، بی مایه. کم جون. دوستش نداشتم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ع.ش
۳ سال پیش
به قول رابرت مک کی توی کتاب (داستان): خلاء یک داستان زیبا برای یک فیلم سینمایی, با هیچ چیز دیگه ای پر نشده و نمیشه, زیاد تلاش نکنید! برای دوست داران سینما که شاید بعضی هاشون به صورت تخصصی نسبت به این مسائل نظر نمیدن عیبی محسوب نمیشه که نظر درست یا غلطی بدم اما به شخصه برای منتقدین به ظاهر بزرگمون متأسفم که هنوز نتونستن درک کنن که فرم و محتوا, توی هنر سینما از همدیگه قابل تفکیک نیست. برای چی باید ارزش یک ضد داستان رو با امتیاز قائل شدن به این که فیلم میزانسن خوبی داشته یا هر چیز دیگه ای ببرید بالا. الته که دلیل این مسائل رو خیلی هاهم خوب میدونن که به علت یک مقدار سیاسی بودن داستان نمیتونن بیانش کنن. وقتی گفته میشه سینما یک هنر ترکیبیه یعنی تمام عناصر اون در کنار همدیگه و در ترکیب با هم ارزش پیدا میکنن, اگر این فیلم دیالوگ های زیبایی داشت, به فیلمنامه نویسش پیشنهاد میکنم نوشتن رُمان رو انتخاب بکنه و به همین شکل تا به آخر... آش رشته ای که فقط لوبیاش پخته باشه به درد خوردن نمیخوره
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
طاهره
۳ سال پیش
این فیلم رو اگر در گروه هنر و تجربه اکران میکردن هم میزان رضایت عمومی ازش بالا میرفت هم مخاطبین بیشتری پیدا می کرد. متاسفانه این طوری خیلیها فیلم رو پس می زنن.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مهروز
۳ سال پیش
فیلمی که تلاشش برای خاص بودن به کسل و عصبی کردن بیننده منجر شد.صداگذاری خاص و شنیده شدن ضربات برف پاککن همزمان با دیالوگ دو بازیگر و سایر افکت های صدا به کنار.اما داستان و فیلمنامه صفر...انگار تمام فیلم اوهام بود.در یک کلام فالش...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سیرم
۳ سال پیش
خیلی فیلم ضعیفی بود. بله، از نظر تصویر و فرم خوب بود ولی فیلم به فیلمنامه احتیاج داره، به داستان، به کنش... این فیلم یه داستان نخ نما و کهنه داشت. خیلی کهنه و بی کشش
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
star behrang
۳ سال پیش
فرم زیبا و متفاوت، مثل همیشه! محتوا اما می تونست بهتر باشه. امیدوارم فیلم بعدیشون قوی تر باشه. من کاراشونو می پسندم، توی سینمای ایران قابل توجه اند!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سمن
۳ سال پیش
نمیدونم کارگردانای ما کی میخوان یاد بگیرن بازیگرانشون رو به لحاظ سنّی درست انتخاب کنند؟؟؟ واقعاً شقایق فراهانیِ 40 و چند ساله چه سنخیتی با آقای مرتضی اسماعیل کاشی داشت؟؟؟ اون آقا نهایتاً 30 سالش بود. واقعاً این انتخابهای سنی غلط باعث میشن مخاطب ارتباط حسی لازم رو با کاراکترهای فیلم برقرار نکنه و نتونه فیلمو باور کنه.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هلیا
۳ سال پیش
به نظر من آزاده صمدی برخلاف خانم بوبانی بسیار بد لهجه ارمنی رو تقلید کرد. اصلاً توانایی بازی نداره خانم صمدی. اگه بازیگر دیگه ای میذاشتن خیلی بهتر میشد. مهدی احمدی هم همیشه سرده. همیشه فرم بازیش تو شبهای روشن رو داره. مهتاب کرامتی بهترین بازیگر فیلم بود که اونم نقشش خیلی کوتاه بود و فقط از زیباییش واسه تبلیغات استفاده شده. در کل دوست نداشتم این فیلمو. با شقایق موافقم، باید میذاشتنش تو هنر و تجربه.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ایلگار
۳ سال پیش
فیلم در یک کلام ضعیف بود . با اینکه دو روز میشه این فیلم رو دیدم ولی هیچی ازش یادم نمیاد . اصلا ذهن من رو درگیر نکرد .بازی ها ضعیف و به قول آقای مسعود فراستی دیالوگ ها رادیویی بود . بازی مرتضي اسماعيل کاشي که قصد داشت ادای فروتن را دربیاره واقعا ضعیف و خسته کننده بود . این فیلم باید در گروه هنر و تجربه اکران می شد .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمدرضا
۳ سال پیش
از نظر فرمیک فیلم خوبی بود ولی محتوای چندانی نداشت. طولش هم باید کم می شد.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
شقایق
۳ سال پیش
وقتم هدر شد:( خیلی کشدار بود فیلمش. باید میذاشتن توی گروه هنر وتجربه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فرناز
۳ سال پیش
فیلم غم انگیز کسالت بار همش بارونی بود یه قطعه شاد موزیک توش نبود ودرکل شبیه تیاتر بود اکثرا از وسط فیلم سالنو ترک کردن منم همینطور
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هستی
۳ سال پیش
بدترین فیلمی بود که تابحال دیدم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نیکناز
۳ سال پیش
اصلا نتونستم با این فیلم ارتباط برقرار کنم. داستانی کلیشه ای، بازی های بسیار ضعیف و ریتم کندی که همه رو خسته کرده بود:(
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
عسل
۳ سال پیش
بینظییییییییییییر.... بهترین فیلمی که تا بحال دیدم البته به درد مردم عام پسند نمیخوره!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رضا
۳ سال پیش
به نظر من فیلم ارغوان فیلم خوبی بود که می توانست بهتر هم باشد . کارگردانانی که سعی میکردند به نسبت فیلمهای گذشته شان از فرم کمی فاصله گرفته به داستان بپردازند . اما به نظر میرسد چرخشهای بی هدف دوربین مخصوصا در سکانس گفتگوی مرد و زن در ماشین زاید باشد چرا که هیچ مفهوم بصری مشخصی را به صورت نماد یا روانشناسانه به فیلم اضافه نمیکند . بازیها کنترل شده و خوب بود و ریتم درخوری برای پیام عاشقانه خود داشت . کاش کمی قصه فرعی داشت و یا اتفاقات بیشتری در فیلم میافتاد تا مخاطبان را بیشتر درگیر میکرد
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رامین
۳ سال پیش
فیلم درباره عشق و موسیقی است که این دو کارگردان عالی ان را به تصویر کشیده اند .فیلمرداری و نور پردازی حرف اصلی را میزنند .فرم در این خیلی مهم است .قصه هم می گوید ولی بیشتر قشر فرهنگی و کسانی با سینما اصیل اروپا اشنایی دارند از فیلم خوششان می اید. فیلم اصلا روشنفکرانه نیست . ریتم ارامی دارد که لازم است .فیلمی حادثه ای یا اجتماعی نیست که ریتم تندی داشته باشد .فضای فیلم شاعرانه و ارام بخش است و حالتان را خوب می کند
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محبوبه
۴ سال پیش
واقعا ار نقد فیلم آقای جلالی فخر خیلی خوشم اومد . کسانی که از این مدل فیلم ها خوششان نمی یادمی تونن این فیلم رو نرن و اصلا هم نظر های الکی ندهند
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسین
۴ سال پیش
یک تئاتر سطحی در مدیوم فیلم که اصلا جا نیفتاده و با بازی های مصنوعی و گریم های مسخره با روایتی جم تی وی گونه و عبث که با دیالوگهای ضایع شکسپیری اصلا فیلم خوبی نبود!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ستاره
۴ سال پیش
بین تمام فیلمهایی که دیدم ضعیف ترین فیلم نامه را داشت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امید
۴ سال پیش
وقتی دغدغه شما میشه تابلو نقاشی و عکاسی بعد اون دغدغه رو میخوای بیاری تو سینما باید یه داستان قوی هم همراهش کنی ارغوان یک قصه فوق العاده ضعیف داره اما پر است از قاب بندی های زیبا و میزانسن های رویایی اما وقتی قصه نداشته باشی فیلم سینمایی هم به وجود نمیاد
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پدرام
۴ سال پیش
ایده و طرح فیلم خیلی خوب بود، اما فیلمنامه هم طولانی به نظر می رسید و هم ریتم کندی تو ساخت و کارگردانی داشت. طراحی نسبتا خوب صحنه و لباس، فیلمبرداری خوب... نکته دوست داشتنی فیلم بکار بردن اصوات و صدای اتفاقات مختلف پس نریشن های فیلم بود. سکانس های خوب گذر زمان برای پدری تنها که خلاصه وار با بکارگیری همین اصوات گذر انقلاب و جنگ و تغییرات جامعه رو بازگو می کرد. ضعف فیلم بازی ضعیف آقای کاشی بود. مخصوصا سکانس های پیری... سازندگان فیلم شبانه روز دقت بیشتری به خرج داده بودن اما از نشونه های اصلی یه فیلم خوب حفظ ریتم تو تمام روند فیلمه. در کل متوسط!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فرید
۴ سال پیش
افتضاح
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
صابر میر کاووس
۴ سال پیش
فیلمنامه ی ضعیفی داشت و کاراکترها باورپذیر نداشتن. از ضعیف ترین فیلم های جشنواره.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمدامین خاکسار
۴ سال پیش
هر قدر هم مصنوعی و ادایی و خشک، اما واقعا همه کارهای این دونفر دلپذیر هستن و توی کلاس سینمای ایران،متفاوت.حالا چه ایرادی داره الهام بگیرن از وونگ کار وای؟ ولو این که جواب هم نده. تجربه های متفاوت رو باید ارج نهاد آقا ارج !
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
msgol
۴ سال پیش
داغون
خطر لو رفتن داستان
پاسخ

تلفن تماس:

۸۸۳۹۴۲۱۹-۰۲۱

استفاده از مطالب سلام سینما با ذکر منبع مجاز است.

کلیه حقوق این سایت برای سلام سینما محفوظ می‌باشد.

راه های ارتباطی با ما در شبکه های اجتماعی:

logo-samandehi