پوستر فیلم ملبورن

فیلم‌ سینمایی |درام

ملبورن (۱۳۹۲)

melbourne

۶.۲ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۲۹۷ رای

منتقدان:

۳.۳

امتیاز دهید:

زوجی جوان در آستانه سفر به ملبورن و در حالی که چند ساعت بیشتر به پروازشان باقی نمانده است، ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می‌شوند.

کارگردان: نیما جاویدی

نویسنده: نیما جاویدی

جشنواره-فیلم-ونیز-2022جشنواره-فیلم-ونیز-2022

عکس‌های فیلم ملبورن


نگار جواهریان و پیمان معادی در فیلم ملبورن
نگار جواهریان در فیلم ملبورن
نگار جواهریان و پیمان معادی در فیلم ملبورن نیما جاویدی
عکس فیلم ملبورن 4
مانی حقیقی بازیگر فیلم ملبورن
نگار جواهریان و پیمان معادی بازیگران فیلم ملبورن
نیما جاویدی و هومن بهمنش در پشت صحنه فیلم ملبورن
پوستر بین المللی فیلم ملبورن

نقدهای فیلم ملبورن

« اصغر فرهادیسم » / یادداشتی بر فیلم اولی " ملبور ...


یکی از مهمترین نکات فیلم‌های اصغر فرهادی، غیر از حضور داستان خوب، توجه وسواسی به جزئیات است. در حقیقت اصغر فرهادی برای حتی چیده شدن دکور، برای تک تک کلمات و دیالوگ‌ها برنامه دارد. در پشت صحنه فیلم گذشته ( که نسبت به چهارشنبه سوری، شهر زیبا و درباره الی دوستش نداشتم )، می‌بینیم که حتی خانه مورد نظر وجود نداشته و اصغر فرهادی برای فیلم خود آن را می‌سازد. تو گویی نویسنده در تک تک دیالوگ‌ها و شخصیت‌هایش زندگی می‌کند. اما اگر بخواهیم بجای آنکه ایده خود را پرداخت کنیم و پی رنگی کاملا یکسان برداریم، حتی با بازیگران یکسان، آیا فیلم خوبی ساخته‌ایم؟! در فیلم ملبورن، برای من داستان ته‌مایه‌هایی از فیلم‌های درباره الی و جدایی نادر از سیمین بود، با همان کاراکترها در داستانی دیگر. در حقیقت امیر در ملبورن، همان نادر در جدایی، مانی حقیقی همان مانی حقیقی فیلم درباره الی (در مقطعی که عصبی است) است. برای من بیننده، انگار نقطه عطف فیلم درباره الی که غرق شدن الی بود، در فیلم ملبورن جلوتر آمده و در همان ابتدای فیلم با مرگ کودک بیان می‌شود. کارگردان، بجای پردازش شخصیت‌ها، زودتر شخصیت آنها را در مقطعی غیر عادی و عصبی به ما نشان می‌دهد، اما آزار نمی‌دهد، چون برای تماشاچی، امیر همان نادر است و نیازی به معرفی ندارد. متاسفانه کارگردان در ابراز شوقی که از داستان دارد، دچار عجله شده است و برعکس فیلم‌های اصغر فرهادی، جزئیات گم شده‌اند. در این فیلم برای پیش برد داستان، ایرادات روایی ایجاد شده است. بعنوان مثال نمونه‌هایی را مثال می‌زنم : در اولین مشاجره بین امیر و سارا در مورد کودک، امیر ناگهان دیالوگی کاملا بی‌جهت بیان می‌کند : " تو که به من اعتماد نداری، چجوری توقع داشته باشم مردم به من اعتماد داشته باشند" ...
یکی از مهمترین نکات فیلم‌های اصغر فرهادی، غیر از حضور داستان خوب، توجه وسواسی به جزئیات است. در حقیقت اصغر فرهادی برای حتی چیده شدن دکور، برای تک تک کلمات و دیالوگ‌ها برنامه دارد. در پشت صحنه فیلم گذشته ( که نسبت به چهارشنبه سوری، شهر زیبا و درباره الی دوستش نداشتم )، می‌بینیم که حتی خانه مورد نظر وجود نداشته و اصغر فرهادی برای فیلم خود آن را می‌سازد. تو گویی نویسنده در تک تک دیالوگ‌ها و شخصیت‌هایش ...

نقد ساختاری و محتوایی فیلم ملبورن


نقد ساختاری "ملبورن" اولین ساخته‌ی حرفه‌ای نیما جاویدی محسوب می‌شود. او توانسته برای ساخت این اثر، عواملی حرفه‌ای و خوش سابقه را در کنار خود جمع کند؛ سپیده عبدالوهاب در تدوین و هومن به‌منش در تصویربرداری، شاخص‌ترین اعضای این گروه هستند. با توجه به این نکته که به غیر از سکانس افتتاحیه و سکانس پایانی، تمامی صحنه‌های فیلم در یک لوکیشن محدود آپارتمانی ضبط شده است، انتخاب‌های جاویدی بهترین گزینه‌های ممکن بوده‌اند. می‌توان به‌منش را متخصصِ فیلمبرداری صحنه‌هایی دانست که جذابیت بصری فراوانی در آن‌ها وجود ندارد و لوکیشن‌ها تکراریند. او در "ملبورن" هم به خوبی فیلم "امروز"، از عهده‌ی کار خود برآمده است و توانسته با استفاده از تونالیته‌ی رنگ آبی-سبز به ایجاد فضای سرد، بی روح و پر استرس اثر، کمک شایانی ...
نقد ساختاری "ملبورن" اولین ساخته‌ی حرفه‌ای نیما جاویدی محسوب می‌شود. او توانسته برای ساخت این اثر، عواملی حرفه‌ای و خوش سابقه را در کنار خود جمع کند؛ سپیده عبدالوهاب در تدوین و هومن به‌منش در تصویربرداری، شاخص‌ترین اعضای این گروه هستند. با توجه به این نکته که به غیر از سکانس افتتاحیه و سکانس پایانی، تمامی صحنه‌های فیلم در یک لوکیشن محدود آپارتمانی ضبط شده است، انتخاب‌های جاویدی بهترین گزینه‌های ممکن ...

قصه ناتمام


در سال های اخیر و خصوصاً پس از موفقیت چند فیلم آخر اصغر فرهادی، تب و تاب ساخت فیلم-های آپارتمانی- خانوادگی بالا گرفته است. قطعاً فرهادی اولین فیلمسازی نبود که ساخت فیلم هایی با این سبک و سیاق را آغاز کرد و آخرین فیلمساز هم نخواهد بود، چنانکه سال ها پیش از او فیلمسازان بزرگ مغرب زمین همچون رومن پولانسکی، مایک نیکولز، بیلی وایلدر و ... ساخت نمونه های موفقی را در این زمینه تجربه کرده بودند، اما آنچه سینمای فرهادی را از دیگر نمونه های داخلیِ پس از وی متمایز می کند بهره گیری درست و هوشمندانه اش از فضای آپارتمان و آگاهی هدفمندانه اش از چرایی بکارگیری آن وحدت مکانی در فیلم هایش است. «ملبورن» اولین ساخته نیما جاویدی، فیلمی آپارتمانی است. تعداد شخصیت های اصلی اش زیاد نیست. داستان آن خطی است و فیلم ...
در سال های اخیر و خصوصاً پس از موفقیت چند فیلم آخر اصغر فرهادی، تب و تاب ساخت فیلم-های آپارتمانی- خانوادگی بالا گرفته است. قطعاً فرهادی اولین فیلمسازی نبود که ساخت فیلم هایی با این سبک و سیاق را آغاز کرد و آخرین فیلمساز هم نخواهد بود، چنانکه سال ها پیش از او فیلمسازان بزرگ مغرب زمین همچون رومن پولانسکی، مایک نیکولز، بیلی وایلدر و ... ساخت نمونه های موفقی را در این زمینه تجربه کرده بودند، اما آنچه سینمای ...

نظرهای منتشر شده فیلم ملبورن

۳ سال پیش

April 4, 2020

danger iconخطر لو رفتن داستان
سلام این فیلم به قدری حرص درآر بود که واقعاً از عصبانیت نمیتونم بخوابم. آخه کدوم احمقی در این شرایط همچین تصمیمات بیخودی میگیره؟ دلیل دروغگویی پیمان معادی به پدر بچه چی بود؟ واقعاً چه نتیجه گیری از این فیلم میشه کرد آیا فیلم میخواست احمق ترین و بی وجدان ترین انسان های تاریخ رو نشون بده؟ بعضی از دوستان نوشتن فیلم آموزنده بود آخه میپرسم جدای از اینکه نباید مسوولیت بچه دیگه رو قبول کنی دیگه چه نکته آموزنده ای در فیلم بود؟ من تعجب می‌کنم پیمان معادی و نگار جواهریان چرا این فیلم رو بازی کردن؟ من صرفاً دیدم بازیگرای این فیلم اینان نگاش کردم منتها به عمرم از دیدن هیچ فیلمی آنقدر اعصابم خورد نشده بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

January 4, 2018

داستان اولیه فیلم خوب بود اما ریتم خیلی طولانی داشت.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

December 10, 2017

عکس العمل آقای معادی و خانم جواهریان در قبال اتفاقی که برایشان رغم خورد بسیار تکرار میکنم بسیار غیر قابل باور بود و اساسا من بعنوان مخاطب فیلم، نمیتونم همچین حالتی رو متصور بشم و برای من قابل هضم نیست واسه همینه که نمیتونم بقیه شرایط فیلم رو بپذیرم اخه میشه همچین اتفاقی بیفته و اونها هیچ تقلایی برای بازگشت اتفاق نکنن؟ خیلی راحت اتفاق رو می پذیرن این غیر ممکنه بقول یکی از دوستان ما کارت ملیمون رو گم میکنیم زمین و زمان رو بهم میریزیم ولی این زوج مخترم خیلی راحت. ضمن اینکه بازی معادی در یک سوم اولیه فیلم اصلا جالب نبود معلومه نتونسته بود توی نقش فرو بره یا شایدم همزمان دو کار رو در دست داشت. چون اصلا خودش نبود ولی به مرور خوب شد. دلیل اینهمه تماس تلفنی و موبایلی رو هم متوجه نمیشم چرا باید مخاطب تا این حد تحت فشار روانی و عصبی بی مورد و بی منطق قرار بگیره این صدا ها مزاحم بودند تا باعث اضطراب. بنظرم زیبا ترین صحنه فیلم تعلل پیمان معادی جلوی در هنگام تحویل بچه به خانم پیر همسایه بود. (گویی با وجدان خودش در حال جنگ بود)
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 4, 2017

تلخ ولی آموزنده 6 از 10
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 28, 2017

درسته که بازیگراش خوب بازی کردن ولی فیلم بد و پر از استرسی بود که حال مخاطب رو منفی میکرد و تنها نقطه منثبش آموزنده بودنشه!
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

May 26, 2021

اصلا نقطه قوت فیلم استرس دادن به مخاطبه
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

June 29, 2017

danger iconخطر لو رفتن داستان
فیلم ملبورن برای کسانی که برای دیدن یک فیلم سینمائی با هدف سرگرمی، لذت های بصری، دیالوگ های زیبا و ماندگار و . . . . به سالن سینما آمده اند، هیچ جذابیتی ندارد. تعداد محدود بازیگران، مکان ثابت و بدون تغییر در سراسر فیلم (داخل یک آپارتمان)، صحنه های تنش آفرین تکراری و صدای زنگ موبایلها و درب خانه و . . . از خصیصه های فیلم ملبورن است که تماشاگر معمولی را چندان راضی نمی کند. اما اینها تماما" متعلق به لایه اول این فیلم است. چرا که در زیر این لایه سطحی و بظاهر کم مایه و حتی بی سرانجام، فیلم ملبورن دارای عمق و ژرفائی درونی است که در تمام نظرات و نقدهائی که من دیدم، به آن اشاره نشده است. در پس وقایع به ظاهر تکراری و معمولی، فیلم ملبورن، تصویر جامعه ای را نشان میدهد که در آن انسان ها مسخ و از خود بیگانه شده اند. جامعه ای که مأمور آمار- که نقش آن برای بسیاری نامعلوم و معما گونه بنظر میرسد - آدمها را در جامعه ای سرشماری می کند که رشد جمعیتش دارد میرود که به صفر برسد. جامعه ای که انسانهای آن، نه فقط به فکر فرزند آوری نیستند بلکه به قدری درگیر زندگی فردگرایانه مادی و مشکلات روزمره خود هستند که هیچکدام نوزاد زنده را از مرده تشخیص نمی دهند. نوزادی مرده که دست به دست میچرخد و همه می پندارند که خواب است. این نوزاد نماد به بن بست رسیدن و عقیم شدن جامعه ای در دوران معاصر و در عصر شکوفائی تکنولوژیک است. دورانی که هر کس در پیله "منافع" شخصی خود تنها به فکر نجات خویش است. چشمش فقط خود و مسائل و مشکلات خود را میبیند و لاغیر، نوعی کوررنگی و نابینائی تاریخی . . . تنها نوزاد فیلم نیما جاویدی که حتی معلوم نیست کی و در کدام مرحله از دست به دست شدن ها جان خود را از دست داده است، تصویری سیاه و دردناک از جامعه ای به بن بست رسیده است که خوشبختی را در آن سوی آب ها جستجو میکند. پدر نوزاد به دنبال مسائل و مشکلات خود است. پرستار بچه درگیر چالشی دیگر است. مادر بچه که اصلا" در طول فیلم دیده نمی شود و معلوم نیست اساسا" کجاست؟ سمسار فقط به فکر سود خویش و اشیاء داخل خانه است. مادر امیر و دوستشان سیما هم فقط به دنبال ارضای احساسات سطحی مادرانه و دوستی و تبرّی خود هستند. و اما از همه مهمتر پیرزن بظاهر مهربان فیلم هم به فکر پخش آش نذری و سنتهای کهنه و به دردنخوری است که هیپچ مشکلی را حل نمیکند. آشی که هیچ کس آن را نمی خورد. و نهایتا" زوج جوان که تمام فکر و ذکرشان فرار از کشور است، به امید یافتن خوشبختی موهوم در ناکجا آبادی این بار به نام ملبورن ! فیلم ملبورن از این منظر دارای جذابیت میگردد. جذابیتی که حسابی جداگانه برای کارگردان آن در ذهن مخاطب باز میکند و باعث میشود که بگوید: دستتان درد نکند آقای جاوید. . . . شهریار عادلی- تیرماه 1396
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

March 12, 2017

فیلمش رو دوست داشتم ولی میشد بهتر باشه حس میکردم با بعضی سکانسا فقط فیلمو کش دادن با اینکه میشد از تایمشون برای باورپذیر تر کردن فیلم استفاده بشه... انگار فیلمش یه چیزی کم داشت.. ولی موضوع خوب و اموزنده ای داشت در کل من دوسش داشتم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

January 27, 2017

اگر هدف فیلمساز تحریک اعصاب تماشاچی بوده می تونم بگم که کاملا موفق بوده.
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

November 11, 2016

موضوع کلی فیلم بد نبود ولی بازی پیمان معادی و نگار جواهریان به شدت خام و غیر قابل باور بود.ما توی زندگی واقعی اگر کارت ملی مون رو گم کنیم 100 برابر این مساله ای که توی فیلم برای این دوتا شخصیت پیش میاد استرس میگیریم اونوقت اینا چنان راحت و ساده با موضوع برخورد میکنن انگار که مثلا 2 تا بچه میخوان ظرف شکسته رو از مامانشون قایم کنن پایان بندی فیلم هم در نوع خودش جالب و غیر قابل پیش بینی بود ولی حیف که بازی های ضعیف فیلمنامه و ریتم اون رو به هم زده بود
۵
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

October 29, 2016

اگر از من که یک نویسنده ی آمااتور هستم، بپرسند سینما یعنی چی، میگم یعنی فیلم نامه و رئالیزاتور رئالیزاتور، به فرانسوی یعنی کارگردانی که در فارسی از کلمه دیرکتور آمریکایی استنباط میشه که وظیفه اش، چرخوندن کارهاست. اما در مفهوم فرانسویش، کارگردان یه جور خالق هم محسوب میشه که از نویسنده، الهام میگیره. پس وقتی فیلم نامه مسخره باشه، کارگردان چه کاری از دستش بر میاد؟ جز اینکه تا ثریا می رود دیوار کج. سینما مظهر روشنفکری است، اما به تمامی دوستانی که این سطور را میخونند، عارضم که، نقد یک فیلم، فارغ از متشابهات و امثالهم است. یعنی مجرد و منحصر به فرد بودن، فارغ از قیاس. پس اصلا گول نقد ناقدان حرفه ای رو نخورید، مثل گوجه فرنگی گندیده یا آی ام دی بی، یا همینایی که اسم خودوشن رو مثلا گذاشته اند منتقد و توی هیات داوران هم سمت دارند و به فیلم ها ستاره میدهند. عمق فاجعه از اونجا میشه فهمید که جایزه نوبل ادبیات، به باب دیلن داده شد. شما دیگه تا تهش رو بخونید که ما تو چه دنیایی زندگی میکنیم که همه چیز خریدنی و شدنی است. پس به شعور خودتون تکیه کنید و نگاه به دهان و قلم دیگری بعنوان معیار و خط کش، نکنید. دلم نیامد اینها رو بعد از دیدن این فیلم ننویسم، نه بخاطر ایده، بلکه بخاطر ایده پردازی ضعیف. هنوز دلم برای اون پیر زنه میسوزه که بچه رو تحویلش دادند و وای به این کارگردانهای مقلدی که هنوز شعورشون نمیرسه و فیلم با پایان باز تهیه میکنند و به این فکر نمی کنند، چه تخم کین و نفاقی کاشته اند، اون هم تو جامعه ی پارادوکسیکال و پر از بی اخلاقی چون ایران که دهان بین و سست عنصرند و تازه این فیلم قرار بوده که پیام هم داشته باشه. به قول جوزف کمپل - استاد اسطوره شناسی - دنیا تشنه ی شاعران و قهرمانان اخلاقی است، همون چیزی که اسطوره ها به ما می آموزند و ما با داشتن این همه شاعر توانا و اخلاق مدار، باید افسارمون بیافته دست چنین کارگردانان بیسواد و سبکسر.
۲
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

October 29, 2016

واقعاً باید به حال سینمای ایران گریست. محدودیت و ممیزی از یک طرف، خشکیده شدن ایده ها از طرف دیگه، شعور مخاطب کیلویی چنده؟ این یک فیلم سینمایی نبود و نهایت می شد در قالب یک فیلم تلویزیونی 45 دقیقه ای، به تصویر کشیدش (خارج از حواشی آموزنده دیگه، مثل هوس خارج به دل دیگران انداختن یا سیگار کشیدن، نشانه بزرگی برای نوجوانان و صحنه های بی ارتباط دیگه به محتوای فیلم، مثل مامور سرشماری که به مثابه شیلنگ آب گرفتن توی فیلمنامه است) اما سوتی های وحشتناک فیلم رو که نادیده بگیریم، با نتیجه گیری آخر فیلمش چی کار کنیم؟ گیریم که به جای سه پلشک، 10 پلشک آمد و هر چی بلا بود، یک باره از آسمون ریخت تو سر این زوج جوان، بعد از اون همه فکر کردن، دیگه چه دلیلی داشت یک نفر دیگه رو بدبخت کنند؟ (پیر زن همسایه) اصلا بدبخت هم نشه اون پیر زن بدبخت، بالاخره ممکنه اون هم هول برش داره از اینکه بفهمه یه بچه مرده تحویل گرفته، و این چه رسم جوانمردی اشاعه دادنه در این عصر ناجوانمردی؟ بالاخره پزشکی قانونی قادره که ساعت مرگ رو تخمین بزنه و پیرزن همسایه، اگر سکته نزده باشه، از مهلکه نجات پیدا کنه. ولی دردسر که براش تولید کرده شد! اسم این وجدان بود؟ هر چی فکر میکنم، هیچ توجیهی نداشت اون صحنه، علی الخصوص که پایان باز برای به تصویر کشیدنش انتخاب شد. خب اگر پایان باز قرار بود برای چنین فیلمی انتخاب بشه، قدری هوشمندی مثال زدنی ایران ها رو چاشنی فیلم میکردیم، نه بی مروتی و بی رحمی، اون هم جاییکه اصولا نیازی به این همه قساوت نبود که یک نفر دیگه رو، بیگناه، شریک همنوع دوستی سبکسرانه خودمون بکنیم و مستحق و مستوجب، شراکت در گناهی ناخواسته، یعنی پذیرش یک نوزداد بعنوان مراقبت، در یک روز بسیار حساس و مهم و پر استرس. میخوام اینو بگم، آقای کار گردان، اگر اون بچه رو کف سالن میذاشتن و میرفتن، اتقافی میافتاد؟ فرداش صاحب خونه میامد و معلوم میشد کار کی بوده، هیچ کس پاش گیر نمی افتاد و با یک صورتجلسه ساده، بدون پایان باز، فقط درس عبرتی میشد برای دیگران، تا دیگه از این سوتی ها ندن. یه خورده به شعور مخاطب احترام بذارید، آینده درخشانی در انتظارتون خواهد بود. علی الخصوص اونجایی که بی مقدمه میره مرگ نوزاد در خواب رو سرچ میکنه. چرا باید چیزی به ذهن کسی برسه که هیچ سابقه ای تو ذهنش نباشه، یعنی بی تجرگی؟ این از محالاته که یک انسان بی تجربه، چنین موضوعی به ذهنش برسه که کودک هم ممکنه تو خواب، بدون دلیل، فوت بکنه. اگر قصدت از تصویر کشیدن چنین صحنه ای، آموزش بچه داری هم بوده باشه، باز برای برخورد با چنین موردی، الا بختکی و یهویی نمیشه چنین چیزی رو به تصویر کشید (سندرم سیدس) و مثلا میشد با کمک همون اورژانسی که دست به سرش کردند، یک هینتی میگرفتند، قدری باور پذیرتر بود تا اینکه شانسکی، چیزی به ذهن کسی برسه، جاییکه از محالاته و احتمالش، یک به چند صد گوگل. (10 با 100 صفر جلوش)
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

October 24, 2016

فیلم خوب و اموزنده ای بود و تا اخرش میخواستی ببینی با داستان جدید و بازی خوب بازیگراش خوشم اومد مرسی
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

October 16, 2016

من که خوشم اومد واقعا خانوم جواهریان ومعادی خوب بازی کردن اونایی هم که میگن اعصاب خرد کن بود به خاطر بازی درجه یک بازیگراشه و داستانشم برای یکی از دوستای من اتفاق افتاد....
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

September 20, 2016

آقا آخرش بالاخره پی شد . این ها رفتند به ملبورن و یا رفتن اداره پلیش . بدش پرا حالا ملبورن . چه ربتی داشت به ملبورن ، می تونس کارگردان خانه کسی دیگه رو برای مقصد در فیلم بیاوره. نقش خانم امار گیر پی بود/. فبلمش استرس زا بود اما ـخرنش نا معلمو .
۱
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 27, 2016

از جایی که مانی حقیقی وارد فیلم میشه دیگه نمیشه فیلم رو دید
۲
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 16, 2016

فیلم بسیار سیاه تلخ هستش البته این از بازی خوب بازیکنانش هست گه ادم این طوری متوجه میشه ولی داستانش بسیار بسیار تلخ سیاه هستش
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 16, 2016

من ۲۵دقیقه از فیلم رو که دیدم اونقدرشوک شدم که این فیلمنامه نویسی اینقدر ضعیفه درآن سکانس که (علی)پیمان معادی دراطاق بچه دربه هم خورد ومتوجه بیهوشی بچه لاید با اورژانس تماس میگرفت واورژانس روهم داخل فیلم میکرد ولی هدف از ساختن این فیلم نمایش هنر استرس زایی دراسینمای ایران است ولی بازیگرها خوب پیمان معادی عالی
۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 14, 2016

اینقدر این فیلم افتضاح واعصاب خوردکن بود که من الان که این فیلم رو دیدم از عصبانیت دارم منفجر میشم. آخه آقای کارگردان تو میخوای قشر مهاجر رو بد جلوه بدی چرا اینجوری رو اعصاب همه راه میری . واقعا تو خودت بچه نداری نمیفهمی یه یه نوزاد مرده رو مثل یه عروسک دارن باهاش بازی میکنن .اینقدر همه ادمهای بیربط مرتب رفت وامد کنن که چی اخه. واقعا حال ادم به هم میزنین با این فکر مریضتون.
۵
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 11, 2016

جدا از محتوای فیلم، نمایش تصاویر یک نوزاد مرده (حتی با فرض اینکه میدونیم این یه فیلمه و اینا بازیگرن و...) صحیح نیست و مثلاً من با همسرم از همون زمان که مشخص شد میخوان مرتب یه نوزاد مرده رو نشون بدن، بلند شدیم اومدیم بیرون... حالا شاید ما خیلی ضعیف بودیم...
۶
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 10, 2016

دیالوگ ها برای همچین شرایطی به نظرم خیلی کند بودند. نحوه ی بازی و برخورد اول هر دو تا بازیگر در لحظه ی اول که متوجه مرگ نوزاد شدند بیشتر از بقیه ی فیلم برای من غیرواقعی و غیر قابل باور بود. اصلا ترس و استرس رو نمیشد حس کرد توی رفتارشون. توی این موقعیت ادم ها حتی اگه غیرمنطقی و گیج باشند هم این مدلی تصمیم نمیگیرند و رفتار نمیکنند به نظر من. اول ش که بچه رو فوری انداختند توی اتاق اومدند بیرون. بعد که در رو به روی باباش و همه ی بقیه ها باز کرد. بعد امبولانس رو دک کرد. مگه میشه ؟ اینا بقیه ی رفتار هاشون خیلی اروم و کند بود بعد سر تصمیم گیری هول و شتاب زده بودند؟ ادم هایی که توی همچین شرایطی این قدر اروم و مهربون با همدیگه برخورد میکنند مگه میتونند نسبت به مرگ یه نوزاد این قدر بی تفاوت باشند؟ توی این فیلم قضیه جون یه انسان رو به صورت غیراخلاقی کنار گذاشتند که نشون بدند نسل جدید مهاجر نسل ایه که از واقعیت و مسئولیت فرار میکنه. دو تا شخصیت این داستان داشتند به استرالیا مهاجرت میکردند ، پناهنده هم که نبودند . مسلما دو زار سواد باید میداشتند و با خودشون فکر کنند شاید بچه رو میشد یه طوری نجات داد. از مدل بازی تکراری خانم جواهریان لج ام هم گرفته بود. حرکات صورت و دست ها و مدل حرف زدن شون توی اغلب فیلم هاشون یه طوریه انگار توی یه حجم ژله ای گیر افتادند. ادم دلش میخواد فیلم رو بزنه روی دور تند ببینه.
۷
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 9, 2016

بازی ها خیلی خوب بود ولی نتیجه ای نداشت واقعا ولی دیدنش حس جالبی داشت
۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 6, 2016

به نظر من این فیلم نگاهی داشت به نسلی که حاضر نیست مسولیت اشتباهات خودش را بپذیره و شجاعت راستگویی و مواجه شدن با مشکلات رو هم نداره و تنها راه نجات را در انداختن مسولیت بر دوش نسل های گذشته و فرار می دونه
۱۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 5, 2016

فقط نوع بازی کردن قابل قبوله موضوع ضعیف امتیاز از 100 48
۰
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 4, 2016

تصور من از آقای معادی بازیگری بود که حضورش میتونه کیفیت بالای فیلمو تضمین کنه ولی با دیدن این فیلم فهمیدم تصورم اشتباه بوده
۷
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

August 2, 2016

به نظرم دلیل نیست که چون فیلمی رو خوشتون نیومده کلی بد و بیراه بگید سینما سلیقه ای من از این فیلم خوشم آمد ولی دوستم نه پس سینما سلیقه ای
۱۱
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

May 4, 2015

من الان توی سینما نشستم. شروع فیلم با سکانس بدن بی حرکت طفل کوچک برای من که ارتباط صمیمانه ایی با نوزادم دارم اینقور دلهره اور بود که تا الان که لحظه تحویل خونه به صابخونه هست دیگه هز شدت کبلافگی اومدم توی اینترنتوسرچ کنم ببینم اخرش چی میشه. فقط یه چیز یاد گرفتم که نه بچه بلکه هیچ وسیله ایی رو برای نگهداری از کسی تحویل نگیرم
۷
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

March 3, 2015

واقعا فیلم افتضاحی بود از این بدتر نمی تونستن بسازن. بیشتر تماشاچی ها وسط فیلم سینمارو ترک کردن.. آقا فرهاد.شما گیشه پسندی ما چیکار کنیم سارا خانم درست میگه به فیلمی مثل پرویز میگن فیلم. شما برو امثال ملبورنو ببین..
۶
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

March 3, 2015

دوستانی که اطلاعاتی در زمینه ساختار واجزا,ارتباط ,عملکردو پلات داستانی فیلمها ندارند نمی توانند فیلمی را نقد نمایند. لذا این اصول پایه نقد در سینماست و مخاطب عام هیچ گاه صلاحیت نقد آثار هنری به دلیل عدم آشنایی با ساختار نقد فیلم ندارد. قطعاً داوران جشنواره های بین المللی با این اصول آشنا هستند و جوایز اهدایی به این فیلم به صورت اتفاقی رخ نداده است. اگر نیاز به نقد فیلم باشد در خدمت هستم.
۵
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

March 1, 2015

خانم سارا، این مطلبی که گفتید جوک بود دیگه؟!؟! آره؟ همین مسئله استخدام چند نفر برای آنلایک کردن نظرات. امیدوارم که فقط جوک گفته باشید. چون در حد جوک، خنده دار بود. ولی اگر عقیده شما واقعا این باشد....! فکر کنم شما با طرح این مسئله، فهم و درک مخالفین این فیلم را زیر سوال بردید. تصور من این است که شما از فیلم های پرویز و .... که نام بردید، چیز زیادی متوجه نشدید.
۱
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 24, 2015

فیلم فقط پرویز .چند متر مکعب عشق. ماهی گربه اینقدر پول بیت المال صرف تبلیغ این فیلم افتضاح نکنید..
۱۰
۱۹
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 24, 2015

جالبه عوامل فیلم چند نفرو استخدام کردن نظرات منفی که تو این سایت برای فیلمشون نوشته میشه رو انلایک کنن. بجاش برین فیلم بسازین آخه این که فیلم نبود. گیریم که اینکارارم بکنید مردم که این فیلم میبینن خودشون میفهمن چه فیلم مزخرفیه..همه تماشاگران سالن رو ترک میکنن..
۱۲
۲۵
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 21, 2015

فيلم نسبتا خوبي بود . ديدن فهرست جوايز فيلم باعث ميشه به فيلم خوشبين باشي
۱۱
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 20, 2015

سلام به نظر من این فیلم آبروی ایرانی ها رو میبره یعنی اگر یه غیر ایرانی اینو ببینه در مور ما ایرانی ها چه فکری میکنه موضوعات مورد بحث:۱-نقش آمارگیر چی بود و عجله اون پرستارو فقط نشون میداد ۲-ایجاد شک در بیننده که قاتل کی بود آیا حرکت یه دست نوزاد نشون دهندست شاید خو اهر امیر
۴
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 15, 2015

این فیلم بدترین فیلمی بود که دیدم اصلا فیلم نبود.. بد آموزیم داشت یک بچه رو کشتی بده به یکی دیگه فرار کن تو سینما بد آموزی نکنید. متاسفم واسه این کارگردان خودش نفهمیده بود چی ساخته. این همه هزینه برا تبلیغ همچین فیلم بدی از کجا میاد؟؟؟
۱۰
۲۶
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 14, 2015

حتما ببینید چون هر فیلمی بعد از این ببینید خوشتون میاد/ افتضاح بود
۱۶
۲۲
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 11, 2015

رفتم سينما اعصابم خط خطي شد. موضوع مخلوطي از درباره الى و جدايي اما اونا رو ميشد راحت ديد اين يكي اعصاب پولادين ميخواست . فقط موندم تا ببينم آخرش رو چطور جمع ميكنن. بعد از پايان آنچنان با عجله اومدم بيرون كه موبايلم افتاد و گم شد و من نديدمش. اگه فيلمهاى فرهادي رو نديده بوديم اين فيلم شايد تاثير گذارتر ميشد اما تعليق و ماجراى چند لايه اش خيلى تقليدى بود. قسمت نشون دادن نوزاد مرده و اينكه پدر عصبانيش اومده بود بچه رو ببره رو من يك چشمى ديدم يا من ترسو هستم يا نشون دادن نوزاد مرده بيشتر براي فيلمهاي هالوين خوبه تا فيلمي با موضوع اجتماعى. بازيها خوب بودن اما بازيهاي آسونى بودن من غير هنرپيشه هم مي تونم با تصور اينكه نوزادهمسايه توي خونم مرده نقش يك ادم پريشوون و دستپاچه رو خوب بازي كنم. اما فيلم تاثير گزاري بود و نميشد باخميازه و پف فيل تماشاش كرد و اگه فيلمي ميخواين كه باعث بشه گوشه صندلى مچاله بشين اين فيلم رو براي شما ساختن.
۱۲
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 6, 2015

افتضاح حیف پول و وقت نه موضوع داشت فقط اعصاب خورد کن بود
۱۶
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 6, 2015

فیلم جالبی بود... تا آخرین لحظه مخاطب درگیر فیلم بود. تمام فیلم در یک خانه اتفاق افتاد که به نوبه خود جالب بود که این مووع باعث کسل کنندگی فیلم نشد! در کل فیلم خوبی بود
۱۹
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 4, 2015

افتضاح بود .فقط در یک کلمه افتضاح .اگر بازیگراش پیمان معادی و نگار جواهریان نبودن این فیلم ........ جدا متاسفم از اول تا اخر در یک آپارتمان حتی دستشویی هم نشون داده شد . خیلی کسل کننده و اعصاب خورد کن بدون هیچ نتیجه موثری.
۱۵
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

February 1, 2015

این فیلم واقعا ارزش دیدن نداشت ، تنها پیام فیلم این بود که بچه کسی را برای نگهداری نگیرید و بچه را به دمر نخوابانید ممکنه بمیره مزخرف بود
۱۴
۱۹
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

January 31, 2015

متاسفم که به دوستم پیشنهاد دادم بریم این فیلمو ببینیم.واقعا جز بازیه معادی همه چی بد بود
۱۲
۱۵
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

January 30, 2015

به نظر من این فیلم عشق و اعتماد بین یه زوج رو در بحرانیترین شرایط زندگی نشون میده...همه فیلم یه طرف و لحظاتی که امیر نگران سارا است و با همه وجود ازش حمایت میکنه و یا بالعکس سارا با وجود همه اون فشار و استرس وقتی بچه بغل امیر هست و تلفن صاحبخونه زنگ میزنه و بچه عکس العملی نشون نمیده سعی میکنه بچه رو بگیره و فضا رو طبیعی کنه...اینها همه نشونه عشق و اعتمادیه که بین یه زوج وجود داره حتی اگه به قیمت دروغ گفتن به بقیه باشه..حتی اگه باعث آزار و آسیب رسوندن به بقیه باشه حاضر نیستن همدیگه رو متهم کنن و یا تزلزلشون باعث بشه که به هم آسیب برسونن... شاید فیلم مثل فیلمهای فرهادی بوده اما اوج این فیلم بنظرم نشون دادن یه عشق قوی و عمیق بود که با وجود همه ی مشکلات وحشتناک و غیرقابل حل زندگی همدیگه رو رها نکردن و باهم بودن... درکل فیلم خوبی بود..
۱۰
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

January 30, 2015

فیلم در کل بد نبود ولی چندجا ضعف تو فیلمنامش داشت.. 1بچه نوزاد به این راحتیا نمیمیره با رو شیکم خوابوندنش! مگه تو شرایط خاص با بیماری خاص. من علت حضور مامور آمارو نفهمیدم.آشفتگی و عجله پرستار بچه وقتی داشت با عجله بیرون میرفت و برگشتن و عادی جلوه دادن اوضاع.. با وجود محدودیت لوکیشن بد نبود بازی هاشونم معمولی!
۱۱
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

January 30, 2015

افتضاح افتضاح نه صحنه نه بازی نه دیالوگ
۱۱
۲۳
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

January 29, 2015

افتضاح بود. لکه ننگی در کارنامه هنری پیمان معادی.
۱۱
۲۵
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

January 29, 2015

من فیلمو دیشب با پسرم دیدم ..... سراسر فیلم برای من دلهره آور بود نمی تونم بگم پای فیل میخکوب نشدم ولی نفهمیدم آخرش چی شد .... به اون زن و شوهر نمی اومد که با این وضعیت بچه رو رها کنن .. مسئولیت پذیرتر از این بنظر میومدن که بچه رو با او وضع بدن به همسایه و برن ....
۱۱
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

January 29, 2015

فیلم که هیچ تعریفی نداشت. نمیدونم چرا چند وقتیه از سینما که بیرون می یام غم عالم تو دلمه٬ دوستان کارگردان توجه کنند که راه رفتن روی اعصاب مخاطب مزیت به حساب نمی آید. لطفا روش های دیگر تاثیر گذاری را امتحان فرمایید.
۱۳
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

January 28, 2015

مزخرف ترین فیلمی بود که تا الان دیدم حیفه وقتم |:
۹
۲۴
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

January 27, 2015

در کل فیلم بسیار رو اعصابی بود. به نظرم ارزش هدر دادن وقت رو به هیچ وجه نداره. ادم با اعصاب خرد از سینما خارج میشه.
۱۱
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

January 24, 2015

به نظرم ابتدا و انتها فیلم بهترین اوج فیلم بود . کارگردان بسیار کم تجربه بوده و سعی کرده از مکتب فرهادیسم استفاده کند. انتهای فیلم بسیار خوب جمع شده به خصوص زمانیکه پرده سیاه شد و صدای گریه خفیفی همراه با موسیقی زیبا ذهن بیننده را بسیار به فکر می برد.
۸
۹
پاسخ
گزارش تخلف