پوستر فیلم چاقی

فیلم‌ سینمایی |درام ، عاشقانه

چاقی (۱۳۹۳)

Obesity

۵.۶ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۱۵۸ رای

منتقدان:

۲.۳

امتیاز دهید :

روایتی است از یک انتخاب؛ انتخابِ عشق یا وِجدان!

کارگردان: راما قویدل

نویسنده: راما قویدل

ویدیوهای فیلم چاقی

آنونس فیلم «چاقی»

عکس‌های فیلم چاقی


فیلم چاقی با بازی علی مصفا
فیلم چاقی با بازی علی مصفا و مهسا کرامتی
فیلم چاقی با بازی مهسا کرامتی
فیلم چاقی با بازی حمید فرخ نژاد
فیلم چاقی با بازی لادن مستوفی
مهسا کرامتی و حمید فرخ نژاد  در فیلم چاقی
علی مصفا در فیلم چاقی
حمید فرخ نژاد در فیلم چاقی

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای بلند فیلم چاقی

   دومین فیلم راما قویدل بعد از پنج سال به نمایش درآمد اینکه چرا از سال نود و سه این فیلم نتواسته اکران شود نکته ای مبهم است با اینکه چاقی نه سیاسی است نه مشکل دیگری دارد، اولین فیلم قویدل به نام راه نجات که سال نود و یک ساخته را ندیدم و خبری از اکران شدن یا نشدن آن ندارم بنابراین نمی شود قضاوتی در روند پیشرفت این فیلمساز متذکر شوم، اما مهم ترین ضعفی که فیلم چاقی دارد از فیلمنامه می آید تصور می شود که چاقی قرار بوده یک تله فیلم باشد و بعد تبدیل به یک فیلم سینمایی شده است اما از آنجایی که قویدل کارگردانِ تلویزیونی ست با همان متر و معیار به سراغ ساخت فیلم بلند آمده و به نظر می رسد از نظر تایمینگ نتوانسته به سینما نزدیک شود به همین دلیل ما با فیلمی مواجه هستیم که از نظر محتوایی دچار ضعف است که البته این ضعف به ساختار هم آسیب رسانده، چاقی فیلمِ سینما نیست قصه ای لاغر و کم جان دارد، شخصیت پردازی ها الکن و ناقص می مانند، بسترسازی و قالب داستانی اش تکراری ست و فیلمساز تلاشی برای کیفیت موضوع نکرده چرا که چاقی نیاز به دوباره نویسی فیلمنامه داشته در حال حاضر این اثر تبدیل به یک فیلم موقعیت محور تکراری شده که نمونه ی آن را بارها دیده ایم که می شود به فیلم زندگی خصوصی حسین فرح بخش اشاره کرد، اساسا فیلم چاقی پیش از اینکه مسئله آن خیانت باشد یک اثر انسانی است و این برای مخاطب تا حدی قابل درک است اما عناصرهای دراماتیک در گره افکنی و رویارویی شخصیت اول با بحران غیر قابل تصور است، فیلمساز طرح موضوع کرده اما از نشان دادنِ دلایل طفره رفته است، حالا مخاطب از کدام زاویه باید چاقی را ببیند، آیا موضوع اصلی فیلم چاق بودنِ امیر است؟ یا خیانتِ امیر به همسرش؟ در فیلم دلایل منطقی برای عاشق شدن ...ادامه مطلب
  نقد فیلم چاقی – ظاهری چاق با فیلمنامه‌ای نحیف منبع: سایت ویجیاتو https://vigiato.net/p/43493 پشتوانه محکم راما قویدل در آثار تلویزیونی و همچنین حرفه تدوینگری نمی‌تواند کم مایه بودن فیلمنامه «چاقی» او را در مقام کارگردان و نویسنده پنهان کند فیلمنامه «چاقی» یک ایده دارد و بس، ایده ای که شاید ریشه های انسانی و اخلاقی در آن دیده شود اما از آنجا که اگر در فیلمنامه حس عشق و رابطه عاشقانه آن قابل درک نباشد، کنش لازم برای جذب مخاطب به وجود نمی‌آید. امیر با بازی علی مصفا یک صدابردار استودیو است که با  کارگردان به ظاهر معروفی به نام رامین با بازی ...ادامه مطلب
 «چاقی» از آن دسته از فیلم­هایی­ ست که از همان صحنه­ های ابتدایی­ اش تکلیف خود را با مخاطب روشن می­ کند. فیلم در مدیوم اشتباهی ساخته شده است. «چاقی» به­ واسطه­ ی پیشینه­ ی سازنده ­اش در ساخت سریال­ ها و تله ­فیلم ­ها شباهت زیادی به آثار تلویزیونی دارد و همین امر از ظرافت­ آن در پرداخت به میزانسن ­های ناب، تصاویر غافلگیرکننده و حتا دستیابی به فرمی جدید و تکرارنشده کاسته است. راما قویدل تلاش می ­کند تا در «چاقی» یک مثلث عشقی را طراحی کند اما در اجرای این ایده به موفقیت چشمگیری دست نمی ­یابد چرا که جرقه­ ی رابطه­ ی عاشقانه­ ی امیر (علی مصفا) و شادی (مهسا کرامتی) نه با منطقی موجه و نه در موقعیتی خاص زده می­ شود و همین مسئله این رابطه را از اساس غیرمنطقی و ناملموس جلوه می­ دهد. ...ادامه مطلب

نقدهای کوتاه فیلم چاقی

مهرزاد دانش


قویدل توانسته فضاسازی مناسبی را در چیدمان و عمق‌بخشی عناصر بصری پرورش دهد و حس‌وحال صحنه‌ها را ارتقا بخشد. علاوه بر این، استفاده‌ی درست از جلوه‌های شنیداری که با توجه به شغل شخصیت اصلی داستان، در شخصیت‌پردازی او و سایر کاراکتر‌ها و به‌ویژه جهت دادن به موقعیت‌ها تأثیر دارد، امتیاز فیلم را ارتقا داده است. چاقی! اثری امیدوارکننده به عنوان فیلم اول سازنده‌اش است.

نظرهای منتشر شده فیلم چاقی

یک سال پیش

۱۵ تیر ۱۳۹۹

اصلا فیلم جالبی نیست روایتی تکراری از عشق و علاقه های یهویی متاسفانه این روند استفاده از چند بازیگر معروف بدون داشتن فیلمنامه ای درست برای جلب بیننده در سینما کماکان پیشروی میکند
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۴ فروردین ۱۳۹۹

بازیگرای فیلم فوق العاده بودن اما فیلم نامه ضعیف و کسل کننده
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۸ اسفند ۱۳۹۸

danger iconخطر لو رفتن داستان
بی معنی، بد آموز و فوق العاده مضخرف .. یعنی چی یکی که زن و بچه داره اینقد راحت عاشق یکی بشه و همچیو فراموش کنه؟ چند بار با گوش کردن صدای اون زن عاشقش شد!!!! من تعجب میکنم یکسری میان میگن از بین وجدان و عشق، وجدان رو انتخاب کرد!!! مگه باید کار دیگه ای میکرد؟ باید با زنه ازدواج میکرد، زن و بچه خودشم به کتف راستش؟ متاسفم واسه سینمایی که اینگونه فیلم هایی توش اکران میشه .....
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۲ بهمن ۱۳۹۳

فیلم خوبیه فقط خوب که ارزش یک بار دیده شدن رو داره شادی، جای کار بیشتری داشت و میتونست بهتر شخصیت پردازی بشه ولی عشق در یک نگاه رو از زاویه دید امیر به خوبی بیان میکنه
۱
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۹ بهمن ۱۳۹۳

سلام... به نظرم جالب بود.. اينكه علي مصفا(نقش امير) چقدر تودار بود و چقدر دوست داشتني.. آخرش بين عشق و وجدان.. وجدان رو انتخاب كرد. خودش رو و احساسش رو فداي وجدانش كرد.. فداي تعهد.. به نظر من اين فيلم خيلي مفهوم عميق و ژرفي داشت! واقعا تبريك ميگم به گروه تلاشگر در ساخت اين فيلم... ممنونم... با تشكر...
۵
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۵ شهریور ۱۳۹۸

شما که فیلم را ضایع کردی !
۰
۰
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۷ بهمن ۱۳۹۳

خیلی ضایع بود. چی بود این آخه. از علی مصفا انتظار نداشتم اصلا انتظار نداشتم
۲
۹
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۷ بهمن ۱۳۹۳

پلان های تکراری موضوع خیانت و عشق های ضربدری تکراری فضاهای آپارتمانی شمال شهر زندگی های غیر قابل باور برای مردم کلا از این فیلمهایی که توش فقط ساکنین شمرون و شهرک غرب و خورده احساسات غرب زده شون رو آدم حساب می کنن بدم میاد خوب حالا آخرش که چی ! لاغر شدی ، عشقت از دستت رفت آبروتم رفت دوباره می خوای چاق بشی؟؟؟ از این بی مزه تر هم فیلم هست؟ یه سکانس درمیون می ره تو باشگاه در میاد فکر کرده داستان اراده داده؟ گیرم پدر تو بود فاضل! از فضل پدر تورا چه حاصل ؟؟؟آاقای قویدل!!!!
۶
۹
پاسخ
گزارش تخلف