پوستر فیلم ماجرای نیمروز

فیلم‌ سینمایی |اکشن ، درام ، تاریخی

ماجرای نیمروز (۱۳۹۵)

The Story of Noon

۷.۰ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۵۷۳۹ رای

منتقدان:

۶.۰

امتیاز دهید :

در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

عکس‌های فیلم ماجرای نیمروز


نمایی از فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» ساخته محمد حسین مهدویان
نمایی از فیلم «ماجرای نیمروز» ساخته محمد حسین مهدویان
جواد عزتی و احمد مهران فر در فیلم «ماجرای نیمروز»
جواد عزتی در فیلم «ماجرای نیمروز»
نمایی از «ماجرای نیمروز» ساخته محمد حسین مهدویان
احمد مهران فر در فیلم «ماجرای نیمروز»
هادی حجازی فر و مهرداد صدیقیان در فیلم «ماجرای نیمروز»
محیا دهقانی در فیلم «ماجرای نیمروز»

نقدهای بلند فیلم ماجرای نیمروز

 روایت برهه‌ای از تاریخ که به خاطر ناتوانی در درام‌‌پردازی دست به دامان گزارش‌گویی شده، به صورت کاملا اتفاقی مماس است بر ساختار بصری‌اش و فرم و محتوا باهم تناسب دارند و نتیجه‌اش شده یک فیلم خوب. اینکه چرا «ماجرای نیمروز» تصادفا به ارزیابی خوب رسیده هم کار منتقد است هرچند بعد از این فیلم، کارگردان شکل بصری فیلم‌های خود را یافته است و موفقیت فیلم‌های آینده «محمدحسین مهدویان» در گرو تصادف نیست، اما به‌هرحال در تاریخ سینمای ایران، بسیاری راه خود را بر حسب تصادف برگزیده‌اند و نامی نیز کسب کرده‌اند و این چرخه از دوران «کیارستمی» شروع شده و ادامه خواهد داشت اما چرا «ماجرای نیمروز» فیلم خوبی است و چرا فیلم‌ساز تصادفا به این اثر خوب رسیده است؟ متن «ماجرای نیمروز» دارای رخدادهایی است که اگر در چارچوب درام قرار می‌گرفت، می‌توانست در کنار ملودرام‌های سطحی با مضمون سیاسی در سینمای ایران قرار گیرد و در بهترین حالت، با «سیانور» و «بادیگارد» و... مقایسه شود؛ رخدادهایی که مختص تصادفات ملودراماتیکی است که ریشه در فیلم‌فارسی‌ها دارد. مثلا دیدار تصادفی «حامد» به عنوان پلیس با معشوقه سابقش به عنوان منافق در خیابان که کاشتی است برای تقابل آنها در صحنه پایانی که بیش‌ازحد کلیشه‌ای است و قابل حدس؛ یا عملیات انتحاری و مرگ دو خواهر که همه برخاسته از رویکرد ملودرام نسبت به جذب حواس تماشاگر است. این رویکرد در نوع پرداخت به شخصیت‌ها هم چنین است؛ یک پروتاگونیستِ بی‌حاشیه در کنار اعضایی که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که این ویژگی‌ها می‌تواند در لحظاتی از درام، مانع از خستگی ذهنی شود. دقت کنید به صحنه‌ پس از شهادت «سیدمحمد بهشتی» که خبر به‌شهادت‌رسیدنش با چند ثانیه موسیقی همراه است و حاضران در صحنه به ...ادامه مطلب
 پیش‌تر در مورد «محمدحسین مهدویان» و فیلم اخیرش گفتم: کاربَلَد به معنای حقیقی کلمه، شریف به معنای استعاری کلام و هوشمند در هر تأویلی از آن یعنی همین آقای مهدویان. وقتی بخاطر اولین فیلم بلندش (ایستاده در غبار) در مورد نامش کنجکاو شدم فهمیدم که کنجکاو یعنی کسی که خودش متولد 60 است اما دهه شصت را چنان کنکاش کرده که انگار از هفت ماهگی در قلب اجتماع و رأس حکومت زیسته است. برای شناخت و پرداخت سوژه-کاراکتر فیلم اولش زمان و هزینه زیادی صرف کرده، شهامت کافی برای بررسی مسائل گنگ و پیچیده، و جسارت لازم برای ورود به حوزه‌های خط قرمزی را دارد. برای تولید فیلم‌هایش زحمت می‌کشد و خلاقیت به خرج می‌دهد. همه این‌ها با هم یعنی کاربلد بودن، افزون بر اینکه پرداختن به چنین مسائلی بدون گیر افتادن در فیلتر‌های مختلف ...ادامه مطلب
  سینمای ایران از دهه شصت تا کنون تلاش کرده به موضوع فعالیت های تروریستی سازمان مجاهدین (منافقین) ،واکنش هایی نشان دهد که هرچند تعداد سناریو های به این سمت رفته چشمگیر نیست اما در چندسال اخیر آثار قابل توجهی که آخرین آن "ماجرای نیمروز" نام دارد، تولیده شده است.  پرده برداری از تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین، نمایش مبارزات گروه های انقلابی برای مقابله با این سازمان و جلوگیری از جنایات آن ها، قربانی خشونت و ترور شدن مردم و شخصیت های موثر در انقلاب اسلامی از جمله کلیدی ترین سوژه های قابل پرداخت برای روشن تر ساختن چهره واقعی سازمان مجاهدین به شمار می رود. فیلم وجه تاریخی کاملا قابل استنادی دارد و شخصیت پردازی های داستان مطابق نمونه های اصلی هستند. وجه واقع گرایانه آن پررنگ است و قصه را به موثر ترین ...ادامه مطلب

نقدهای کوتاه فیلم ماجرای نیمروز

سحر عصرآزاد


یک فیلم سیاسی منصفانه و وفادار به مستندات که تلاش می کنه با وامداری به واقعیت، خطی دراماتیک رو دنبال کنه که به واسطه یک بازسازی دقیق و هوشمندانه، به شدت جذابه. امیدوارم سینمای مهجور سیاسی ما با ساخت فیلمایی مثل "ماجرای نیمروز" و "سیانور" احیا بشه و این گونه سینمایی جذاب با دستمایه های مستعد موجود، راه خودشو به چرخه تولید و اکران سالیانه باز کنه. چه بازیگرای مستعد و خوبی در این فیلم نقش آفرینی می کنند و در راسشون هادی حجازی فر می درخشه.

یاسمن خلیلی فرد


براى شخصى چون من كه درام هاى سياسى را دوست ندارد يك فيلم سياسى بايد آن قدر ويژگى هاى خاص داشته باشد تا بتوانم تا پايان تماشايش كنم اما "ماجراى نيمروز" را نه تنها "به زور" بلكه با "ميل" تماشا كردم. از بازى هاى درخشان آن خصوصاً بازى جواد عزتى لذت بردم. كارگردانى فيلم بى نظير است و فضاسازى و ميزانسن ها درخشان. برخلاف بسيارى از فيلم ها كه به واسطه طراحى ضعيف صحنه و لباس و ضعف در كارگردانى موقعيت زمانى اصطلاحاً درنمى آيد، در اين فيلم همه چيز دست به دست هم مى دهد تا خود را وسطِ بحران هاى سياسى سال ٦٠ ببينيد!

خبرهای مرتبط با فیلم ماجرای نیمروز

نظرهای منتشر شده فیلم ماجرای نیمروز

یک سال پیش

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

فیلم بسیار فوق العاده ای بود و این تعداد بالای رأی نشون دهده پر بیننده بودن فیلمه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

اصلان خوشم نه امد
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

فقط کارگردانی زو دوس داشتم،و بازی حجازی فر عزیز
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

فیلمی ضعیف بابازیهای ضعیفتر
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

فیلم فوق العاده ای بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

جذاب و پر کشش بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۶ دی ۱۳۹۶

عالی و جذاب ارزش دیدنش را داشت
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۵ آبان ۱۳۹۶

خیلی خوب 8 از 10
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۹ مرداد ۱۳۹۶

لطفا برای خرید هم بذارید
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۰ مرداد ۱۳۹۶

دروغ محض،توهین به شعور بیننده،فیلمی که تهیه کنندش اقای رضوی باشه همین خواهد بود
۲
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۷

چرا دروغه؟ کجاش دروغه؟ سمپات مجاهدین هستین شما؟
۰
۰
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۸ تیر ۱۳۹۶

فیلم بدی نیست با طراحی صحنه خیلی خوب چندبازی خوب پرداختن فیلمساز به این برهه از تاریخ ایران و اتفاقات ان میتوان مثبت ارزیابی کردولی مشکل اصلی تمام فیلم های ما نبودفیلمنامه منسجم و قوی که درماجرای نیمروز بشدت خود نماییی میکنه
۱
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۶ تیر ۱۳۹۶

چيزي كه خوبه خوبه ديگه، سياست زده نبود چراكه سند وقايع موجوده
۹
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۹ تیر ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
به عقیده ی من فیلماز دقیقه ی 50 به بعد و بعد از ترور رجایی و با هنر جذابیت زیادتری پیدا کرد ولی در مقایسه با سیانور به نظرم سیانور فیلم حرفه ای تری بود و آدم را بیشتر به فکر فرو می برد
۳
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۹ تیر ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
با سلام فیلم تقریبا از معرفی مسعود کشمیری به یکی از اعضای اطلاعات شروع میشود. خیانت در فیلم موج میزند. خیانت یک عده ایرانی به کشور و ملتشون تحت عناوینی چون مجاهدین و ... خیانت اعضای داخل اطلاعات و سپاه به این سازمانها. در میانه فیلم یکی دیگر از اعضای سپاه به نام عباس ، نفوذی از آب در می آید. و در آخر خیانت مسعود کشمیری فاش میشود. در این میان عده ای سخت تلاش میکنند تا جنگ داخل تهران را مهار کنند و اوضاع را آرام. پشت سر هم کشتار داریم. انفجار داریم. رجایی. باهنر. بهشتی... عاقبت اما موفقیتهایی نیز داریم. مانند کشتن معاون گروه مجاهدین، موسی خیابانی. البته پس از اینکه سران اصلی به پاریس فرار میکنند. و کشته شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه. فیلمی تاثیر گذار و تاسف بار. تا بحال به این جنبه جنگ پرداخته نشده بود. جنگ بیرونی با عراق و چندین کشور دیگر. جنگ درونی با منافقین و... سپاس از کارگردان فکور و جوان این فیلم و تمامی اعضا.
۱۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۸ تیر ۱۳۹۶

از نظر من فیلم دیدن یکی از سرگرمی های مهم و غیر قابل انکار این دوره و زمونه هس پس باید هم فاکتور جذاب بودن رو داشته باشه هم دادن یک سری اگاهی و یا انتقاد به عقیده نادرست یا هر چیز دیگری که برای مخاطبین روشن گری کنه که بعد از دیدن فیلم با خودمون نگیم خب که چی؟؟؟خب چی شد چی می خواست بگه ، فقط و فقط زرق و برق فقط فقط چپاندن یه سری مطالب عشقی عاشقی فانتزی بدون هیچ هدفی؟؟؟؟ اما من دارم میبینم که کارگردان ماجرای نیمروز حرف داره برای گفتن ، یه مطلبی که بخواد روشن گری کنه یا مطالب از یاد رفته رو دوباره تازه کنه،میبینم هدفش فقط جذب مخاطب نیس با نشون دادن مطالب بی مورد چنانچه میبینید که این فیلم مخالفان سرسخت خودشو هم داره ، اما در این کار و ایستاده در غبار هردو من کارگردان رو تحسین کردم چون میتونم بفهمم که چی میخواد بگه داره چی کار میکنه ، ازش ممنونم و واقعا امیدوارم به کار خودش ادامه بده متاسفانه من اصلا از فیلم هایی که از رزمنده ها شهدا می‌ساختند خوشم نمیامد و همیشه کانال تلویزیون رو عوض میکردم اما ایستاده در غبار ..واقعا خجالت می کشم از این که بگم من تازه بعد از دیدن فیلم فهمیدم حاج آقا متوسلیان کی هستند بعد از دیدن ماجرای نیمروز تازه متوجه شدم در زمان جنگ حتی داخل کشور هم امنیت نداشتیم تازه بعد از اون رفتم سراغ تحقیق کردن درباره منافقین ، از نظر بعضی ها این فیلم پر از شعاره ،ای کاش همه فیلم ها شعار داشتن و این قدر شعارشان نافذ بود هنر اون هم در عرصه سینما بسیار مقدسه و خیلی کمن کسایی که بفهمن کارشون بسیار مهمه و مسئولیت زیادی میخواد من که خیلی از دوستام رو هم میبینم اون ها هم از فیلم های جنگی جبهه ای گذشته ها خوششون نمیاد چرا از نظرتون؟؟؟؟؟ولی ایستاده در غبار منو گرفت و همین طور ماجرای نیمروز ناراحت شدم خیلی . فیلم واقعا گنگ نبود نمی دونم شاید برای من گنگ نبود و این که از نظرم از سیانور بهتر بود خیلی من از سیانور خسته شدم با این که معلوم بود برای اون کار هم زیاد تلاش شده
۷
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۷ تیر ۱۳۹۶

خیر، خیر، چرا مردم ما چشم بسته نظر میدن . من مردم شریف کشور مو شاید خیلی خوب بشناسم ، دلیل نمیشه که تو جشنواره فیلمی خوب دراد همه باید از فیلم تعریف کنند . ی سوال ، کارگردان خودش فهمید داستا نو . چرا اینقدر گنگ بود فیلم ، باور کنید چهل و پنج دقیقه از فیلم رفت من به مدت پنج دقیقه خواب بودم . اینقدر که این فیلم بد بود .
۱
۱۷
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۷

شما خوب بد جلفتون رو ببینید، باید هم فیلم خوب رو نفهمید!
۰
۰
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۹ آذر ۱۳۹۸

اینجور پیچیدگی و نشون دادن جامعه هرکسی متوجه نمیشه یا دوسنداره ولی من بشخصه خودم دوس دارم فیلما گنگ و پیچیدرو
۰
۰
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۴ تیر ۱۳۹۶

فیلم شریف مستدل خوش بازی خوش متن دریک کلام عالی ودرجه1
۱۳
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۶ تیر ۱۳۹۶

واقعا نفهمیدم علت پشتیبانی شدید برنامه "هفت" از این فیلم چی بود؟ نمیگم فیلم مزخرفیه! هرگز! اما برای من جذابیتی نداشت. فیلمی بود که شاید بهتر بود در گروه "هنر و تجربه" اکران می شد برای مخاطبان خاص. فیلمهای سیاسی خوبی مثل "سیاه نور" یا همون فیلم قبلی ایشون یعنی "ایستاده در غبار" را دیده بودم و لذت برده بوذم ولی این فیلم اصلاً جنبه سرگرمی و جذابیت دراماتیک نداشت و بیشتر شبیه برنامه های مستند سیاسی بود. اصلاً کارگردان در دادن جنبه های نمایشی به فیلمش موفق نبود و همه تمرکزش رو سبک خاص فیلمسازی و حرکات دوربین و ... بود که لازم بودن ولی کافی نبودن
۲
۱۴
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۱ خرداد ۱۳۹۶

بی صبرانه منتظرم ببینم این فیلمو ... نظرات واقعا باهم متفاوت هستن و هرکسی یه نظری میده ! خیلی از فیلم تعریف شده بود اما الان کسانی که دیدنش خیلیا راضی نبودن
۰
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۶ خرداد ۱۳۹۶

بنظر من چیزی نبود که آدم رو بچسبونه به صندلی سینما .یکم هم اغراق داشت
۷
۱۹
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۴ خرداد ۱۳۹۶

یک فیلم شعارزده و یک طرفه. یک فیلم بشدت خسته کننده با حرکت سرگیجه آور دوربین روی دست. قابل تحمل نبود، حتا برای یک ساعت
۹
۲۳
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

موضوعش اصلا خوب نبود. نمی دونم چرا این همه از این فیلم تعریف شد!
۱۵
۲۴
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

واااای کسالت آور و به شدت سیاست زده و شعاری و تبلیغی. فیلمی که بهروز افخمی سنگشو به سینه بزنه تکلیفش مشخصه
۲۰
۲۸
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

من که زیاد نتونستم با فیلم ارتباط برقرار کنم.فقط میتونم بگم بازی عزتی و حجازی فر خوب بود.
۱۱
۱۷
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

خیلی دوسش داشتم فضا سازی عالی بازی آقایان حجازی فر،مهران فر،عزتی عالی بود ولی بعضی از بازیگرا به نقششون نمیخوردن
۱۹
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

خیلی بد بود این فیلم. فقط از نظر جلوه های تصویری خوب بود و خوب تونسته بود اون زمانو بازسازی کنه ولی یک داستان مغرضانه و اتفاقا کاملا جانبدارانه داشت. گول خوردین مخاطبین گرامی
۱۳
۲۲
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

فیلم عالی بود و البته بی طرف بازیگران فوق العاده بودن مخصوصا هادی حجازی فر
۲۲
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

فیلم عالی بود و البته بی طرف بازیگران فوق العاده بودن مخصوصا هادی حجازی فر
۱۴
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

عالیه
۱۷
۱۷
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

نگید که اتفاقیه که شک میکنم بیشتر کامنت ها نظر مخالف و مثبت رای شون مساویه
۵
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

بسیار زیبا بود اما کاش کارگردان از دید مجاهدین هم فیلم و نشون میداد
۱۴
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۸ فروردین ۱۳۹۶

فیلم عالیه نطام مقدسمون و ولایت مون وفراز ونشیباش رو به خوبی نشون میده
۱۸
۴۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۵ فروردین ۱۳۹۶

هر دوتا از فیلم های اقای مهدویان فیلمنامه قوی نداشت و نویسنده به چالش کشیده نشد.چون از یک داستان دیگر الهام گرفتند.اما این کار بسیار بسیار با کارگردانی قوی انجام گرفت و خیلی تهیه کننده ریسک کرد برای این کار بزرگ.این فیلم با جذابیت بسیار بالا از طریق سینما و به صورت تفریحی مردم رو با وقایع و ماجراها در تاریخ اشنا می کند.با تشکر از عوامل ماجرای نیمروز
۱۸
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۴ فروردین ۱۳۹۶

از بهترین های سینمای ایران.
۱۵
۲۹
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۲ فروردین ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
ماجرای نیمروز روایت کننده یکی از پر آشوب ترین سال های کشور ما است (و به دلیل خالی بودن جای یک فیلم باکیفیت در این رابطه فیلم مهمی است). فیلم با صحنه های روز ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ آغاز می شود. روزی که در تاریخ معاصر کشورمان هرگز فراموش نمی شود. سازمان مجاهدین خلق در خیابان های تهران جنگی خیابانی به راه انداخته اند و بهانه آن ها عزل بنی صدر از ریاست جمهوری است.طراحی صحنه واقعا درخشان است و فیلم به مدد این طراحی صحنه درخشان از لحظات نخست بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد و عطش تماشای ادامه فیلم را در او بر می انگیزاند. بعد از این صحنه های آغازین ما کم کم وارد ماجراهای اصلی فیلم می شویم.فیلم لوکیشن های زیادی دارد اما شاید اصلی ترین لوکیشن که بخش عمده ای از فیلم در آن می گذرد دفتر اطلاعات مرکزی سپاه است.جایی که در آن شبانه روزی تلاش می شود تا سرنخ و عاملین این فتنه ها پیدا شده و جلوی یک جنگ داخلی تمام عیار گرفته شود.با وجود تلاش زیاد در این مرکز هر روز خبری ناراحت کننده دل و جان مردم را می لرزاند.فیلم ما را در تابستان ۱۳۶۰ با خود همراه می کند و حوادث تلخی را که در آن تابستان رخ داد به نمایش می گذارد.از شهادت آیت الله بهشتی و انفجار دفتر حزب جمهوری تا دومین انتخابات ریاست جمهوری تا شهادت رئیس جمهور رجائی و نخست وزیر با هنر و فرار بنی صدر و رجوی.فیلم هرگز از ریتم نمی افتد و دائما بیننده را غافلگیر می کند و در عین حال درس هایی ارزشمند از تاریخ می دهد. پایان فیلم نیز درخشان است و نشانگر پایان موسی خیابانی،پایان نسبی آن آشوب ها و پایان نسبی سازمان مجاهدین خلق است. در آخر باید گفت به مدد بازی های خوب از جمله بازی متفاوت احمد مهرانفر و جواد عزتی،طراحی صحنه و لباس مثال زدنی،سناریویی مستند گونه و در عین حال جذاب و موسیقی پایان فیلم ماجرای نیمروز بهترین پیشنهاد سینمایی این روزهاست.
۹
۱۷
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۰ فروردین ۱۳۹۶

بازی ها عالی بود. نحوه روایت ماجرا خیلی بود. فیلم جوری بود انگار واقعی و مستند بود.انگار نه انگار فیلمه در مورد مجاهدین خلق خب تمام فیلمایی که ساخته میشن به رفتارشون بعد انقلاب میپردازن. هیچ فیلمی به این موضوع اشاره نمیکنه که چرا مجاهدینی که تو انقلاب نقش مهمی داشتن به یکباره کنار زده شدن از قدرت. خیلی مسائل راجب مجاهدین خلق هست که خب معلومه نمیتونن فعلا تو هیچ فیلمی نشونشون بدن چون قطعا توقیف میشن. امیدوارم کامنت من سانسور نشه
۲۳
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۸ فروردین ۱۳۹۶

فیلم برای اهالی دهه چهل تداعی کننده فضای آن دوران بود . فکر میکنم سینمای ما در این عرصه گام بزرگی برداشته البته هرچند دیر . به عوامل فیلم مخصوصا کارگردان برای این موفقیت تبیرک عرض میکنم
۱۸
۲۶
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۹ فروردین ۱۳۹۶

دهه چهل با شصت؟
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۸ فروردین ۱۳۹۶

دیروز در سینما گلستان شیراز با حضور عوامل فیلم را دیدم و با مهدویان-جواد عزتی-حجازی فر و ... دیدار و عکس گرفتیم بسیار برخورد خوبی داشتن مخصوصا جواد عزتی که خیلی با حال بود فیلم هم خوب بود بود
۱۶
۲۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۶ فروردین ۱۳۹۶

فیلم قبلی ایشون بهتر بود ولی اینم ساختار خوبی داشت. موضوعشوو نمی دونم با چه حجم از تحقیقی ساختن؟
۱۲
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۶ فروردین ۱۳۹۶

عبدالجبار کاکایی به نقد فیلم «ماجرای نیمروز» پرداخت. به گزش عصرخبر، کاکایی شاعر مشهور کشور نوشت: ماجراي نيم روز فقط ماجراي نيم روز است و بس نوستالوژي شكوهمندي از دهه شصت. نمايش مستند مواجهه اي با يك بحران اجتماعي ست از درون اطلاعات سپاه و بازنمايي افراط و تفريط و تعادل در درك حقايق بيرون از سوي نيروهاي منتسب به سپاه و قوه قضاييه و نهاد نخست وزيري... وهمچنين بيان تلويحي اشتباهات و فرصت سوزي ها، البته بدون تحليل جامعه شناختي از سبب هاي بحران اجتماعي ، و باز طبق معمول ارجاع انحراف به مشاوره ها ي فرامرزي "فرانسه" و تاثير آن روي احساسات عمومي جامعه ي فاقد شعور سياسي ، كه همين در واقع نخ روايي فيلم است... البته روايت فيلم تا حد پوست موز انداختن زير پاي لاجوردي و نمايش مبالغه در تندروي از سوي بچه جبهه اي ها براي قرائت منصفانه تري از نيروهاي تشكيلاتي و ارجاع خشونت خياباني به نيروهاي بياباني پيش مي رود كه قطعا زحمات كارگردان را بي اجر حمايت دولتي نخواهد گذاشت، اما نقطه ي كور فيلم، عدم توان تحليل واقع بينانه ي پيدايش جنبش هاي نظامي كور در جامعه ي مدرن ايران است، يعني علل افول آفتاب گفتمان و اقناع در خصوص تئوري ملت و دولت در جامعه شب زده و شبانه و شبنامه نويس ايراني و آفت كهنه ي رندي و لاابالي گري اجتماعي و خشونت قومي و طبقه اي و دهها دليل زيرساختي ديگر كه سبب ايجاد بحرانهاي اجتماعي مي شود و به همه ي اين ها فروبسته شدن كانونهاي نقد اين گونه رفتارها و استبداد موروثي و نظري رايج در جامعه سياسي كشور را مي شود اضافه كرد..البته انصافا از فضا سازي تصويري فيلم بايد تقدير كرد وفيلمبرداري و كارگرداني كه از نقاط قوت اين فيلم است
۱۱
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۶ فروردین ۱۳۹۶

این فیلم بیشتر شبیه یه برنامه سیاسی تلویزیونی بود و نه فیلم سینمایی؛ مهمترین ویژگی یه فیلم سینمایی داشتن داستان است که این فیلم نداشت. وقت و پول بیننده هدر می رود نمره = بسیار ضعیف
۴۳
۳۹
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۷ فروردین ۱۳۹۶

میشه چند تا فیلم نام ببرین که داستان داره؟ (فیلمهای ایرانی چند سال اخیر)
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۵ فروردین ۱۳۹۶

سلام و تبریک به مردم و سینمای ایران خداوکیلی فیلم فوق العاده ای بود و بازی کم نظیر بازیگران رو شاهد بودیم و بنظر من گل سرسبدشون هادی حجازی فر با بازی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی هست و با بازی متفاوت و خوبی از احمد مهرانفر در کل همه خوب بودن، ما که از دیدن فیلم لذت بردیم .
۲۶
۳۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۳ فروردین ۱۳۹۶

فیلم خوبی بود خصوصا صحنه ها و بازسازی فضای دهه شصت کلا نقطه قوت فیلم رو میشه تو جزئیات و بازی فوق العاده روان بازیگران خصوصا هادی حجازی دونست البته فیلمنامه جای کار داشت اما در کل خوب بود. درضمن اگر از فیلم انتظار سرگرمی دارید اصلا بدردتون نمیخوره اینایی که میگن خوب نبود معلومه که نمیدونن باید یک فیلم سیاسی رو در ژانر خودش قضاوت کنن
۲۳
۲۷
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۳ فروردین ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
من این بار با خوندن تعریف و تمجید های کامنت های سلام سینما اشتباه کردم و با اینکه فکر میکردم فیلم خوبی نباشه رفتم واقعا این فیلم به نظرم خوب نبود درسته خیلی خوب ساخته شده ولی تو نیم ساعت میخواد یه عالمه مطلب بگه، روند کند فیلم خواب آوره به نظرم بعد فیلم بردار همش پشت پنجره است یه لایه محوی همش توی تصویره که من دقیقا درکش نکردم که چرا باید همش یه گوشه فیلم محو باشه یا از پشت شیشه فیلم رو بگیره آخرشم که میخواستن موسی رو بگیرن انقدر خنده دار بود که نگو واقعا خنده دار بود حداقل نکرده بود صحنه های درگیری رو بهتر در بیاره خیلی مسخره بود یارو آخرش به رگبار بسته شده ولی فقط دستش تیر خورد میدونم جلیقه داشته ولی جلیقه هم از نزدیک باید دردش میگرفت حداقل من به شخصه با داستان فیلم مشکلی نداشتم ولی ساخت و فیلم نامه بدی داره واقعا این همه تعریف و تمجید برای چیه از این فیم؟
۲۹
۲۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۰ فروردین ۱۳۹۶

از نظر فيلمنامه ضعيف بود. ضمنا يك فيلم سياسي بود كه معلومم نبود خيلي به اسناد تاريخي اعتنا كرده باشه. ولي بازيها خوب بود و كارگردانيش.
۳۶
۲۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۰ فروردین ۱۳۹۶

متاسفانه يه جورايي از طرف منتقدان به اين فيلم كم محلي شده و حتي فيلم قبلي مهدويان هم دست كم گرفته شد انوقت فيلمي مثل ابد ويك روز كه هيچ بدعتي در روايت نداره و فقط با بازي ها و ديالوگ نويسي تونسته ضعفهايي ساختاري فيلمنامه رو بپوشونه منتقدان رو ذوق مرگ كرده در حالي كه به نظرم ما به جنس فيلمهايي اينچنين در حال حاظر نياز داريم. مهدويان تونسته نوعي از سينما تريلر سياسي يا جنگي رو كه مدتها به خاطر ساخت آثار ساتي مانتال موجبات قهر مخاطب شده است را احيا كند موجبات آشتي مخاطب را فراهم سازد و حتي با فرم منحصر به خودش طرواتي در اين نوع سينما ايجاد كند.
۲۴
۳۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۰ فروردین ۱۳۹۶

کاملا مقوا(مثلن من فراستیم) خخخ ...دور از شوخی فیلم خوبی بود واسه کسایی ک فیلم انقلابی دوس دارن..من از همه چیش خوشم اومد بازی بازیگرا ...مدل تصویر برداری..گریما..موسیقی الا قصه...دیگه زمان ساخت فیلم انقلابی تموم شده... اما چون میدونن تو جشنواره ب این مدل فیلم جایزه میدن میسازن دیگه:)
۱۱
۱۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۰ فروردین ۱۳۹۶

یه فیلم خسته کننده سفارشی / تو جشنواره 5 تا سیمرغ از جمله مردمی گرفت پس چرا تو اکران 2 میلیارد فروخته جالبه قشنگ معلومه فسلم دولتیست
۴۵
۳۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۹ فروردین ۱۳۹۶

اینقدر تعریف و تمجید و نمیدونم شاهکاره و فلانه برای یه همچین فیلمی؟همین الان از سینما میام بعد 1 سال سبنما نرفتن.اصلا نمیشه به نظرات اعتماد کرد
۳۹
۳۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۸ فروردین ۱۳۹۶

فیلم خوبی بود( از لحاظ فرم شاهکار، اما اط لحاظ محتوا نه آن قدری که بالا برده بودندش). به بازی درخشان هادی حجازی فر بی توجهی شد
۲۷
۲۱
پاسخ
گزارش تخلف