آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

نام نمی‌تواند خالی باشد

نام خانوادگی نمی‌تواند خالی باشد

آدرس ایمیل نمی‌تواند خالی باشد

نمایش رمز عبور نمی‌تواند خالی باشد

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن
2016-11-26 14:40:47
امتیاز
7.98 از 10 با 339 رای
7.60 از 10 با 5 رای

ماجرای نیمروز


در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

ویدیوهای فیلم ماجرای نیمروز


تصاویر فیلم ماجرای نیمروز


نظر منتقدین


سحر عصرآزاد

یک فیلم سیاسی منصفانه و وفادار به مستندات که تلاش می کنه با وامداری به واقعیت، خطی دراماتیک رو دنبال کنه که به واسطه یک بازسازی دقیق و هوشمندانه، به شدت جذابه. امیدوارم سینمای مهجور سیاسی ما با ساخت فیلمایی مثل "ماجرای نیمروز" و "سیانور" احیا بشه و این گونه سینمایی جذاب با دستمایه های مستعد موجود، راه خودشو به چرخه تولید و اکران سالیانه باز کنه. چه بازیگرای مستعد و خوبی در این فیلم نقش آفرینی می کنند و در راسشون هادی حجازی فر می درخشه.

یاسمن خلیلی فرد

براى شخصى چون من كه درام هاى سياسى را دوست ندارد يك فيلم سياسى بايد آن قدر ويژگى هاى خاص داشته باشد تا بتوانم تا پايان تماشايش كنم اما "ماجراى نيمروز" را نه تنها "به زور" بلكه با "ميل" تماشا كردم. از بازى هاى درخشان آن خصوصاً بازى جواد عزتى لذت بردم. كارگردانى فيلم بى نظير است و فضاسازى و ميزانسن ها درخشان. برخلاف بسيارى از فيلم ها كه به واسطه طراحى ضعيف صحنه و لباس و ضعف در كارگردانى موقعيت زمانى اصطلاحاً درنمى آيد، در اين فيلم همه چيز دست به دست هم مى دهد تا خود را وسطِ بحران هاى سياسى سال ٦٠ ببينيد!

خبرهای مرتبط ماجرای نیمروز


نشست فیلم «ماجرای نیمروز» / از سرنوشت فرزند مسعود رجوی تا شباهت جواد عزتی به سعید امامی

نشست فیلم «ماجرای نیمروز» در حالی برگزار شد که در آن سوالاتی درباره شخصیت های فیلم و ....

واکنش حاتمی کیا به فیلم «ماجرای نیمروز»مهدویان

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مطرح سینمای ایران ،پس از تماشای فیلم «ماجرای نیمروز»، این ....

گزارش تصویری اکران و نشست فیلم «ماجرای نیمروز» در جشنواره فجر 35

اکران و نشست فیلم ماجرای نیمروز با حضور محمدحسین مهدویان، جواد عزتی، مهرداد صدیقیان، ....

معرفی کامل فیلم «ماجرای نیمروز»/ سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

فیلم «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره ....

رونمای از پوستر شش فیلم جشنواره فیلم فجر

پوستر شش فیلم در اثار جشنواره فیلم فجر، چند روز به آغاز این رویداد بزرگ رونمایی شد. ....

نظرهای منتشر شده (51 نظر)

شما می‌بایست نام خود را وارد نمایید.

شما می بایست یک ایمیل صحیح وارد نمایید.

شما می‌بایست یک متن وارد نمایید.

خطر لو رفتن داستان
سین
24 بهمن 95 | 09:29
سین

اونقدری که افخمی واسش دادار دودور راه انداخته بود عالی نبود. لنگه کفش در بیابان.

پاسخ
ایتن
23 بهمن 95 | 15:02
ایتن

اینکه بتوان چنین فیلم پر کاراکتر و پر رویدادی را طوری صیقل داد که فیلمساز مسیر اصلی روایت را در دل رویدادهای متعدد به انحراف نکشاند و اندازه خطوط مکمل روایی فیلم را گم یا کم و زیاد نکند و تا جایی هم که امکان دارد از شخصیت شناسی و تنوع خصوصیات رفتاری و اخلاقی این تعداد آدم برای مخاطب غافل نشود در ورای همه این ها لحن مستندگون، خویشتن دار و در عین حال مشوش و بی قرار اثر را یکدست نگه دارد، دستاورد قابل توجه ای است.
مهدویان را میتوان بزرگترین استعداد سینمایی دهه نود دانست. جدا از اینکه استاد فضاسازی زنده و واقع گرایانه از سالهای دهه 60 هست و همواراه مخاطب را از روی صندلی اش میکند و چنان درون این فضا میبرد که بعد تاز پایان فیلم باید کمی بگذرد تا مخاطب باور کند که در دهه 90 هست، در ماجرای نیمروز فراتر از فیمسازی نوظهور، کارکشته و پخته نشان میدهد. از آن جهت که با هوشمندی میداند برای عمق بخشیدن به چنین تریلر سیاسی و جناحی فقط دراماتیزه کردن صرف رویداها و جنایات با ریتمی تند و مرعوب سازی مخاطب از این طریق کافی نیست، شناساندن کاراکترها و وقت گذاشتن برای ترسیم خصوصیات و چالشهای فردی و همچنین سیر تغییرات رفتاری آنها در کنار چالش های کلی گرایانه حائز اهمیت است و انکار نشدنی.( به طور نمونه شخصیت مسعود را به عنوان بازجوی مصلحت اندیش از ابتدا تا انتهای فیلم دنبال کنید)
همچنین مهدویان خوب میداند که باید در چنین روایت ملتهب و خفقان آوری، بزنگاه های دراماتیکی را نشانه گذاری کرد که به دور از سانتی مانتالیسم رایج و کش دادن زیادی چنین موقعیتهایی، بتوان بیشترین تاثیر دراماتیک را در ذهن بیننده گذاشت. (به طور نمونه آن نمای بغل کردن همدیگر دو خواهر برای خودکشی انتحاری را به یاد آورید.) همچنین مضمون عشق که عنصری جدا نشدنی از ذات زندگی و سینما است و بار دراماتیک قربانی شدننش همواره اثرگذار است در رابطه با کاراکتر حامد به درستی به عنوان یک از شاخه های مکمل روایت کلی در طول فیلم بسط می یابد و در انتها تاثیر مخرب تندروی های سیاسی و جناحی را برای اکثر مخاطبان ملموس تر جلوه میدهد.

پاسخ
امید عباس آبادی
22 بهمن 95 | 18:28

یک درام سیاسی دوست داشتنی درگیرانه پر از تعلیق

پاسخ
امین جوان
22 بهمن 95 | 13:13

واقعا متاسفم به داوران من قصد توهین به داور ها رو ندارم به خدا حق این فیلم خیلی ضایع شد ولی تماشاگران جبران کردند واین فیلم از نگاه تماشاگران بهترین فیلم شد پس یعنی اینکه فیلم خوبیه نظر مردم برای من مهم تر از داور ها است ممنونم از مردم

پاسخ
سعید
21 بهمن 95 | 23:39
سعید

فیلم خوبی بود...ولی شاهکار هم از نظر من نبود ...بهترین نقطه قوت فیلم بازی ها بود بخصوص بازی هادی حجازی فر...

پاسخ
دریای زمین
21 بهمن 95 | 18:42
دریای زمین

ای کاش پایان فیلم هم با یه متن وقایع بعدی و سرنوشت مجاهدین رو توضیح میدادن

پاسخ
دریای زمین
21 بهمن 95 | 00:36
دریای زمین

فیلم خیلی خوبی بود... برای من که سالهاست در زمینه تاریخ مطالعه می کنم کاملا راضی کننده بود.
با ظرافت شخصیت پردازی شده بود و تقریبا وفادار به حقیقت بودن
فضاسازی فیلم هم عالی بود. اما نوع فیلم برداری کمی تو ذوق میزد تو سیانور استفاده از دوربین قدیمی خیلی قوی تر در آمده بود.
و جالب تر اینکه حتی برای مخاطبی که هیچ اطلاعات و علاقه ای به تاریخ نداشت هم جذاب بود.
می شد توش تاریخ رو لمس کرد بی پرده...
فیلم می تونه به مردم سواد تاریخی و سیاسی خوبی هدیه کنه.
بازی ها هم قوی بودن
کلا توی رشت از محدود فیلمهایی بود که سالن کاملا پر شد و پس از پایان فیلم هم اون رو تشویق کردن.


در مجموع فیلم با کیفیت و خوش ساختی که حجم زیادی از اطلاعات حساس تاریخی رو خیلی حرفه ای بیان می کنه زیاد سعی نشده با آوردن مسائل حاشیه ای به فیلم جذابیت بدن بلکه اینقدر خوب در آوردن که مخاطب رو جذب می کنه. - صحنه نارنجک خیلی تاثیر گذار بود.
و یکی دیگه از ویژگی های مهم فیلم این بود که شعار نمی داد
بعد از تماشای فیلم آدم می تونست در خیابان های شلوغ و امن شهرش قدم بزنه و خدا رو شکر کنه که فقط این چیز ها رو روی پرده سینما تجربه کرده...
در کل توصیه می کنم حتما ببینید ...
در پاسخ به احمد عزیز هم بگم این فیلم قصد توجیه نداشته ولی خود تاریخ به خوبی توجیه کرده که نیاز بوده به هرج و مرج ها به طور قاطع پاسخ داده بشه و کشور رو از دچار شدن به آنارشیسم و یا تجزیه نجات بده شاید اگر در زمان دیگری این اتفاقات می افتاد می شد برخورد ملایم تری کرد اما در زمانی که ایران هم درگیر جنگ خارجی بود و هم جنگ داخلی کوچکترین ملایمتی به قیمت کشته شدن تعداد بیشتری از افراد و در نهایت شاید حتی نابودی کشور تمام بشه چون انقلاب عین یه جراحی سخت می مونه بعدش عوارض داره و تشنج باید به طور قاطع جمش کرد و ... و... ضمنا نگاه کنید بعد از سال 68 بود که ایران کم کم پیشرفت کرد و جمع و جور شد...

پاسخ
محمد رسول داودی تنها
21 بهمن 95 | 00:14

در یک جمله : بسیار بسیار عالی :)))

پاسخ
علیرضا محمدزاده
20 بهمن 95 | 21:48

یک فیلم به شدت درگیر کننده که تا تیراژ پایانی دست از سر مخاطب بر نمیداره/ بازی همه بازیگر ها در بالاترین حد خودش هست و شاهد بازی متوسط یا ضعیف از شخصیت ها نیستیم / فضا سازی فیلم حقیقتا شگفت انگیزه / فیلم برداری و جنس تصویر هم که مختص این کارگردان هست بی نظیره / به نظرم این فیلم نه تنها بهترین فیلم جشنواره است ، بلکه یقینا یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران محسوب میشه ./

پاسخ
محمد گلفام
20 بهمن 95 | 21:17

این فیلم فوق العاده و بی نظیره
احسنت به این فیلمساز پرشور و جوان

پاسخ
احمد
20 بهمن 95 | 20:00
احمد

فیلمی فوق العاده.با بازی های روان که هرکی در نقش خودش راحته.فضاسازی خوب بادوربین16
ککه کار هرکسی نیست.فیلمنامه متوسط برای تحریف بعضی شخصیتها.صحنه های اکشن در حد فیلمهای هالیوودی خوب اثرگذار بود.تا آخر فیلم مشتاق برای دیدن هبرای دیدن هستی.فقط سوالی که در ذهن میمونه این هست که آیا این فیلم توجیهی [...]

پاسخ
امین جوان
19 بهمن 95 | 20:01

آقا یعنی چی آخه این چه وضعیه!!!فیلمنامه به این خوبی کاندید نشده، تدوین کاندید نشده اون وقت فراری نامزد فیلمنامه شده، نگار کاندید فیلمنامه شده

پاسخ
محسن تهرانی
22 بهمن 95 | 10:14

نگار کاندید نشده بود دیگه...به اون بدبخت چیکار دارین؟؟؟

محسن
19 بهمن 95 | 15:54
محسن

واقعا این فیلم باید تمامی جایزه های امسال جشنواره رو درو می کرد اگر هیات داوران منصفانه داوری می کردند

پاسخ
سمیرا
19 بهمن 95 | 14:33
سمیرا

خیلی خوب بود
فوق العاده درجه یک

پاسخ
19 بهمن 95 | 12:30
کاربر مهمان

چقد گریم عزتی شبیه بود به سعید امامی.
فضاش جالبه.

پاسخ
ایلیا
19 بهمن 95 | 11:37
ایلیا

فیلم خوش ساختی هست
بزرگاریت مشکلش شخصیت پردازی هست.
برخی شخصیت ها حتی تیپ هم نشدن! فردی که برای تماشاگر حتی با خصوصیات ظاهری و تکیه کلامها هم آشنا نباشه تیپ هم نشده. ولی برخی شخصیتها طوری غریبه هستن که حتی تیپ هم نیستن
ولی در کل میشه عنوان بهترین فیلم جشنواره رو بهش داد

پاسخ
کاوه پژوهشی
19 بهمن 95 | 07:35

فیلم خیلی خوبی بود ، واقعا تو این سبک فیلما با موضوع دهه 50 و 60 بهترین فضا سازی رو داشت(به لطف حمایت هایی که ازین سبک فیلما میشه) . کارگدانی هم خیلی خوب بود . از ایستاده در غبار خیلی بهتر بود . البته بنظرم فیلمنامه خیلی با دقت نوشته نشده بود ، یجورایی انگار خواسته بودن با یه موضوع سریع فیلمنامه بنویسن فیلمو بسازن.

پاسخ
بردیا ولی نعمتی
19 بهمن 95 | 06:09

در رابطه با فیلم "ماجرای نیمروز" باید بگم با وجود اینکه به شخصه علاقه‌ای به فیلمهای تاریخی/سیاسی ندارم، صرفا به جهت موفقیت فیلم قبلی کارگردان و سر وصدای زیادی که فیلم در جشنواره امسال بپا کرد به تماشای فیلم نشستم. "ماجرای نیمروز" فیلمی هست که از جهت تکنیکی نه تنها در سینمای داخلی بلکه حتی در سینمای جهان جزو عناوین بی‌نظیر بحساب میاد. ساخت فضا سازی و باورپذیری تمام سکانسهای مستندگونه‌ی فیلم به ویژه در دقایق ابتدایی فیلم حقیقتا کار هر کارگردانی نیست. تمامی گروه بازیگری فیلم به قدری عالی ظاهر شدند که پیدا کردن بازیِ ضعیف در بین شخصیتهای اصلی فیلم یک هنر بحساب خواهد آمد!
پس از سالها شاهد فیلمی (شاید بتوان به فیلم ژانر جنگی هم اضافه کرد) هستیم که حس و حال و هیجان فیلم به ویژه در دقایق پایانی به شدت تاثیرگذار کار شده، تاثیرگذاری به این سبب که در طول فیلم به بهترین شکل با تمام شخصیتهای فیلم همراه می‌شویم و در انتها به راحتی در سکانسهای اکشن نگران حال و آینده کاراکترهای اصلی می‌شویم. انتخاب لباس، اتومبیل، کوچه و خیابان، وسایل آن زمان همه و همه با بالاترین کیفیت و جزئیات برای فیلم تهیه شده‌اند.
یکی از نکاتی که می‌شد با اضافه کردن آن به حاشیه فیلم کمی از جو ساکن فیلم فاصله گرفت، بهره بردن از موارد تصویری شامل علایقی بود که برای مردم عامِ آن دوره بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت (به طور مثال یکی از حاشیه‌های بجا در فیلم مربوط به بخشی از فیلم بود که پوستر ناصر حجازیِ جوان روی درب روزنامه فروشی بنمایش گذاشته شد).
در آخر باید گفت فیلم "ماجرای نیمروز" درگیر کننده‌ترین فیلم سال و چند مدت اخیر است، فیلمی که قطعا پس از تماشای آن تا ساعتها از فضای فیلم بیرون نخواهید آمد و به معنای واقعی کلمه درگیر فیلم خواهید شد...

در صندوق آرای مردمی:
اصلا نپسندیدم() –نپسندیدم() –میانه() –پسندیدم() –خیلی پسندیدم(*)

پاسخ
صنم طاهریان
19 بهمن 95 | 01:32

خوش ساخت و حرفه ای. اما داستانشو دوست نداشتم

پاسخ
پدرام شیردل
18 بهمن 95 | 11:52

فیلم خیلی خوبی بود... تاثیرگذار و خوش ساخت... شخصیت پردازی عالی؛ با اینکه فیلم پر از شخصیت های متفاوت بود، مخاطب با تک تک شخصیت ها ارتباط برقرار می کرد و گنگ نمی شد... بازی های کم اشتباه و فیلمنامه قابل تحسین. فیلم خوب یعنی ماجرای نیمروز

پاسخ
محسن
18 بهمن 95 | 10:36
محسن

یکی از فیلمهای شاهکار و بی نظیری که دیدم فیلم ماجرای نیمروز بود همه چی عالی بازیها ، طراحی صحنه ، فیلمنامه ، موسیقی ، کارگردانی ، ... مگر میشود جوانی به سن و سال آقای محمد حسین مهدویان اینقدر استادانه روایت کند احسنت و مرحبا به ایشان
به جرات میتونم بگم کسی نفس هم نمی کشید وسط فیلم
چقدر بازی اقای هادی حجازی فر روان زیبا و تکنیکی بود (به نظر من سال گذشته هم باید به ایشون سیمرغ می دادند که ندادند)
آقای مهدویان هنرمند ! لطفا بازم فیلم بسازید تا بیاییم مدتها تو صف و فیلمتون رو ببینیم و اخرش بگیم ارزش ایستادن تو سرما توی صف را داشت
لذت و حظ وافری که از دیدن این شاهکار دیدم غیرقابل وصف هست

پاسخ
محسن هادوی
18 بهمن 95 | 10:12

واقعاً فیلم درجه یکی بود و فکر نمیکردم مهدویان بتونه بعد از ایستاده در غبار، دوباره باعث حیرت ما بشه. باید به این کارگردان تبریک گفت که دو تا فیلم ساخته که هر دو جزو متفاوت ترین های تاریخ ایران هستن و به شدت با کیفیت.

پاسخ
سروش برقع وش
18 بهمن 95 | 09:28

به نظر من فیلم خوبی بود.طراحی صحنه و لباس و دکوپاژ بی نقص و عالی بود.به نظر من از فیلم اول این کارگردان هم بهتر بود

پاسخ
سروش برقع وش
18 بهمن 95 | 09:28

به نظر من فیلم خوبی بود.طراحی صحنه و لباس و دکوپاژ بی نقص و عالی بود.به نظر من از فیلم اول این کارگردان هم بهتر بود

پاسخ
رویا
18 بهمن 95 | 01:14
رویا

دوستان میون دعواهاتون باید بگم سوسیس هات داگ با پوشش قرمز زنگ تو سال شصت هنوز به وجود نیومده بود :) بالاخره تو ذوق میزنه
بعدم جدی پایان فیلم خوب نبود میشد برا پایان به تقلید از فیلمهای خارجی سرانجام یا وضعیت فعلی یا ی سری اطلاعات مختصر در مورد پسر رجوی به صورت تایپ شده ارایه میداد

پاسخ
رضا از خوزستان
18 بهمن 95 | 01:05
رضا از خوزستان

آفرین به آقای مهدویان
بنظرم علاوه بر فضاسازی قدرتمند و بازی های خوب بخصوص عزتی و مهرانفر باید بگم مهدویان در قضیه انتخاب اسم فیلم هم خیلی پخته عمل میکنه
ایستاده درغبار
ماجرای نیمروز
حالا دیگر منتظر سومین فیلمش هستم

پاسخ
حسین دانش
17 بهمن 95 | 00:35

خيلي خوب بود !

پاسخ
مونا پيروز
16 بهمن 95 | 21:55

فیلمی کاملا متفاوت از هر لحاظ!به نظرم قویتر از ایستاده در غبار! وقتی یه فیلم تا لحظه آخر روی صندلی میخکوبت کنه یعنی موفق بوده. صحنه ها و فضاسازی بسیار عالی. صحنه های تظاهرات به قدری طبیعی بود که فکر میکردی از آرشیو استفاده کردن.
اما نکات منفی هم داشت که دیدم بقیه دوستان هم اشاره کردن مثه سکانس آخرش که به شدت ضعیف و آبکی بود. مثلا اون صحنه ای که آدم تواب که حدود ۸ ماهه زندانه ولی وقتی به نوزاد مسعود رجوی میرسه سریع میشناسه اونو و میگه این بچه رجویه!!!
بخش هایی از تاریخ رو هم تحریف کرده بودن که به قول مسافر خسته نمیشه انتظار دیگه ای رو هم داشت

خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مرتضی
16 بهمن 95 | 21:32
مرتضی

میشه گفت یه سبک جدید از فیلمسازی توسط آقای مهدویان به وجود اومده.موضوع خوب و جذابی داشت.به نظرم یک مقدار اوایل فیلم با ریتم کندی پیش میرفت.بعضی از بازیگرها هم با نقشی که بازی میکردن همخوانی نداشتن.در کل فیلم خیلی خوبی بود.

پاسخ
حامد
16 بهمن 95 | 20:58
حامد

من نمی دونم چرا وب سایت اینجوری شده , نمره های جعلی برای برخی فیلم ها ( البته این فیلم منظورم نیست ) از طرفی هم اعتراضیه های سی خطی به انتقادهای دو خطی , من نمی دونم چرا عوامل فیلم و یا نمایندگانی از تهیه کننده ی فیلم دارن با این کار ها , کامنت ها و نمره ها را خراب می کنن .

پاسخ
sasash
16 بهمن 95 | 18:11
sasash

دوستان ندیده میگم فیلم عالی و بی نظیر یعنی مثل اینکه چاره ای نیست از ترس جناب ( در صف انتشار) کار دیگه میشه کرد !!!دوستی نظر خودشو داده این اقا 20 خط حمله شخصی کرده به طرف .. فکر کنم هر کی میتونه راحت نظرشو بگه اما پسخگویی به هر رشی نمیتونه جالب باشه .. مگه هر کی ازا ین فیلم بد گفت باید بره سلام بمبئی ببینه؟

پاسخ
16 بهمن 95 | 22:46
کاربر مهمان

سلام.
بزرگوار.اگر بی احترامی شده پوزش میخوام.
خدا شاهده فقط قصدم این بوده که به دوستانی که بدون اطلاعات و فقط با یک جمله که "این فیم خوب نیست"، به تخریب این فیلم می پردازن یه تذکر و نقد داشته باشم.
به خدا خسته شدم از بس فیلم های تلخ ایرانی دیدم.
تنها دغدغه فیلمسازامون شده مسایل روز جامعه و این برام عذاب آوره.
اگر در سال 5 فیلم راجع به مسایل جامعه ساخته بشه و بتونه بدون سیاه نمایی
و تلخی گرایی ، حرف قابل قبولی بزنه وفقط کپی پیست شرایط جامعه نباشه،من استقبال میکنم.
سینمای ما قهرمان نداره. هم شدن آدم های سرخورده و گدا و پایین شهر.
الان شما اگه منصفانه به فیلم های جشنواره دقت کنید می بینید که اکثریت فیلم ها
روی یک محور که اون هم مسایل اجتماعی باشه حرکت می کنن.
یعنی سینمای ایران نباید قدم تو ژانرهای دیگه بذاره.
شما اگه به برترین فیلم های دنیا دقت کنید می بینید کمتر فیلمیه که به چنین موضوعاتی پرداخته باشه.
فیلم ها اصلا سینمایی نیستند و دیدنشون تو تلویزیون با سینما هیچ فرقی نداره.

دلم خیلی پره . اگه بخوام ادامه بدم فکر می کنم باید یه مقاله صد صفحه ای بنویسم.
شرمنده اگه باعث آزرده خاطر شدن شما و سایر دوستان شدم.

درود

حسن
16 بهمن 95 | 10:49
حسن

فيلم سينمايي نيست. فقط همين. يك هيجان خالي از نمادهاي درام.

پاسخ
16 بهمن 95 | 17:26
کاربر مهمان

باز هم کلی گویی ها شروع شد.
وقتی فیلم کوپال در صدر آرا قرار داره، انتظاری هم نمیره که چنین نظراتی داده نشه.

شما ملت حقتونه که فقط فیلم های چرت و پرت و خیانت محور و دروغ محور و از این جور چرت و پرتا ببینید که دیدنشون تو تلویزیون با سینما هیچ فرقی نداره.
ماجرای نیم روز،یه فیلم اصولی و حساب شده و کاملا تکنیکی که فیلمنامه اش به خوبی تعلیق رو رعایت کرده و مخاطب رو تا آخر میخکوب می کنه.
فیلمبرداری با دوربین 16 اون هم تو این دوره زمونه یعنی مهارت فیلمساز تو فضا سازی.
شما حتی نمیتونید یه ایراد راکوردی از این فیلم بگیرید.
این فیلم بسیار دقیق و با نهایت ظرافت در فرم ساخته شده.

شما اگه از این فیلم خوشتون نیومده،میتونید برید سلام بمبئی رو ببنید.

17 بهمن 95 | 01:28
کاربر مهمان

فيلم سينمايي نيست. اصلا نيست. يعني اسم فيلم سينمايي روي آن هست ولي سينمايي نيست. اصلا كشش دراماتيك وجود ندارد.
در اثر هيجان خوبي حاكم است ولي هيجان تهي از نمادهاي درام. فيلم فقط در سطح ديالوگ پيش ميرود و نماها نميتوانند كاركرد دراماتيك داشته باشند.
سالها بعد اسمي از اين فيلم كاملا اشتباه برده نخواهد شد. فقط همين متاسفم. بودجه ساخت اين اثر ميتوانست فيلم بهتري را براي جشنواره ارائه دهد.

مهدی
16 بهمن 95 | 10:27
مهدی

ساخت فیلمی با این موضوع خودش به خودی خود و فارغ از نتیجه کار سختی است اما اقای مهدویان و تیمش توانستند عالی این کار رو انجام بدن ... اگر نگاه های غیر هنری و سینمایی حاکم باشه که هیچ !!! اما اگر صرف سینما و هنر قضاوت کنیم میتونه بهترین فیلم این دوره باشه

پاسخ
مسافر خسته
16 بهمن 95 | 01:59

تا اینجا بهترین فیلمی بوده که تو جشنواره دیدم و شانس زیادی برای گرفتن سیمرغ بهترین فیلم خواهد داشت.
تایم فیلم نسبتاً طولانی تر از تایم مرسوم سایر فیلمای سینماست، نیم ساعت اولش شاید ارتباط برقرار کردن باهاش سخت باشه من خودم توی نیم ساعت اول فکر میکردم با یه فیلم نچسبی مثل سیانور مواجه هستم ولی اصلا اینطور نبود و بعد از اینکه نیم ساعت از فیلم گذشت چنان درگیرش شدم که تا آخرین سکانس با اشتیاق فیلم رو دنبال کردم و اصلا احساس نکردم جایی فیلم از ریتم افتاده باشه.
فضاسازی دهه 60 عالی انجام شده، شخصیت پردازی ها و تیپ سازی ها فوق العااااااااده ست، بازی های خیلی خوب از بازیگرایی که تا حالا نقش های چندان مهمی توی فیلمهای درخشان نداشتن مخصوصا احمد مهرانفر و جواد عزتی. فیلمنامه بسیار عالی و فیلمی بدور از غلو و قهرمانسازی های ابلهانه (مثل بادیگارد، چ و اکثر فیلمای حاتمی کیا!) و تا جای ممکن منصفانه ...میدونیم که نمیشه انتظار داشت فیلمی ساخته بشه که جنبه ای مثبت از مجاهدین یا بقیه گروه های ضدانقلابی نشون بده ولی همینکه از آدمای این طرف ماجرا هم تقدس زدایی کرده بود خودش جای ستایش داره.
اما میخوام دو تا نکته منفی هم بگم که همش مثبتارو نگفته باشم: اول در مورد شکل قرار ملاقات دفعه اول اون دختره با مهرداد صدیقیان که بنظرم با دهه 60 جور در نمیومد یعنی اینکه یه دختر و پسر راحت تو خیابون قدم بزنن انگار توی نوفل لوشاتو پاریس دارن قدم میزنن (اونم با آستین کوتاه!) اصلا با فضای حزب اللهی خیابونای تهران و گیربازاری که توی دهه 60 بود جور در نمیومد. مخصوصا که این قرار ملاقات از جنبه های دیگه هم براشون خطرناک بود و دیدیم توی قرار دوم چقد محتاطانه رفتار میکردن.
نکته دوم که دیدم فراستی هم بخوبی توی برنامه هفت بهش اشاره کرد در مورد سکانس پایانی فیلم بود، با اینکه در مجموع از ending فیلم هم راضی بودم ولی نحوه ی پرداختن به حمله به ساختمون زعفرانیه بنظرم زیاد خوب نبود و میشد این صحنه رو پیچیده تر و با جزییات بیشتر و جالب تر به نمایش در آورد شاید اصرار کارگردان به آوردن اون سکانس عاشقونه وسط سکانس پایانی دستشو توی این قضیه بسته بود که البته اونم لطف خودشو داشت و بازم باید خسته نباشید و آفرین گفت به عوامل این فیلم خوب.

خطر لو رفتن داستان
پاسخ
شكوفه
16 بهمن 95 | 01:45
شكوفه

بي نظير

پاسخ
راضیه جعفری
15 بهمن 95 | 17:31

بازی هادی حجازی فر عااالی بود

پاسخ
مهدی صالح پور
15 بهمن 95 | 17:01

اصلا دوستش نداشتم؛ به نظرم کاری که مهدویان داره میکنه نمیشه اسمش رو سینما گذاشت؛ اون داره مستند میسازه و به اسم فیلم سینمای به خوردِ سینمای کشور میده.

پاسخ
15 بهمن 95 | 18:09
کاربر مهمان

دوست گرامی و فرهیخته
نظر شما محترم
ولی خواهشا از کلمه "مستند" استقاده نکنید.
دوست گرامی، نه این فیلم مستنده و نه ایستاده در غبار
سبک خاصی از فیلمسازی که مهدویان به اوج مهارت رسیده و مال خودش کرده.
چنین فضاسازی در سینمای ایران که هیچ،در سینمای جهان شاید کم نظیر باشه.

وقتی یه فیلمساز میره سراغ موضوعات حساس و هیجان و تعلیق رو برای مخاطب
به ارمغان میاره، به جای تعریف کردن و حتی به جای نقد منصفانه ، این طور کلی گویی
که فیلم خوبی نیست،به نظرم به دور از انصافه.
جشنواره تلخ شده. سینمای ایران تلخ شده.
همه گدا و مفلوک و در به در .
همش موضوعات اجتماعی.
حالمون به هم خورد از این که دغدغه همه فیلمسازامون شده مسایل اجتماعی روز.

سینما یعنی درام یعنی حادثه یعنی هیجان.
نمایش تلخی محض بدون ذره ای تراژدی نامش سینما نیست.
به قول منتقد عزیز جناب قطبی زاده که فرمودن اسم این ژانر ژانر نکبته.

عذر خواهی بابت طولانی شدن. درود بر شما

کیا
15 بهمن 95 | 13:30
کیا

بازی های فوقالعاده مخصوصا حجازی فر وعزتی
طراحی صحنه و لباس درجه یک
و کارگردانی جسورانه و بی نظیر
تا این جای کار بهترین فیلم جشنواره و به نظرم شانس اصلی درو کردن همه جوایز

پاسخ
معین کاف
15 بهمن 95 | 02:19

جذاب و تا حد زيادى منصف.
فكر نميكردم بعد از ايستاده در غبار اين خوب از آب دربياد ولى اومد. در برهوت امسال ديدنش واجبه.

پاسخ
معین کاف
15 بهمن 95 | 02:19

جذاب و تا حد زيادى منصف.
فكر نميكردم بعد از ايستاده در غبار اين خوب از آب دربياد ولى اومد. در برهوت امسال ديدنش واجبه.

پاسخ
ارسطو
15 بهمن 95 | 01:32
ارسطو

نگاهي منصفانه به بخش هايي ازواقعيت نبرد مسلحانه مجاهدين اما غافل ازاينكه چرا به سوي نبرد رفتن...
كارگرداني و انتخاب بازيگر عالي بود، اولش فكرميكني چرا مهرانفر براي اون نقش اما كم كم ميفهمي كي بهتر از اون براي نشان دادن واقعيت اون فرد. جواد عزتي عزيز بود در نقش اون عزيز، عزيزتر هم شد. به نظرميرسه مشكل هزينه باعث شده صحنه هاي جنگي و اكشن واقعي رو حس نكنيم تو فيلم. اين كارگردان اگه بتونه اين مسيررو ادامه بده واقعا خدمت بزرگي به كشور خواهد كرد ما اول بايد واقعيت تاريخمون رو بدونيم بعد كشوررو بسازيم. به نظرنميرسه اين فيلم اكران بشه كه البته اميدوارم اشتباه بكنم.

پاسخ
امین جوان
14 بهمن 95 | 16:48

فیلم خیلی بود شاید بهترین فیلم جشنواره فضا سازی عالی بود وشاید این فیلم یکی از مدعیان دریافت سیمرغ باشه بازیگران عالی بودن

پاسخ
ف نبیی
14 بهمن 95 | 14:14

شاید دقایق ابتدایی فیلم فکر کنید که یه فیلم معمولی ولی بعدش نظرتون عوض میشه و کاملا درگیر فیلم میشید و خیلی لذت میبرید .
من تا الان از فیلمهایی که دیدم از همه بیشتر دوست داشتم

پاسخ
ف نبیی
14 بهمن 95 | 14:14

شاید دقایق ابتدایی فیلم فکر کنید که یه فیلم معمولی ولی بعدش نظرتون عوض میشه و کاملا درگیر فیلم میشید و خیلی لذت میبرید .
من تا الان از فیلمهایی که دیدم از همه بیشتر دوست داشتم

پاسخ
ف نبیی
14 بهمن 95 | 14:14

شاید دقایق ابتدایی فیلم فکر کنید که یه فیلم معمولی ولی بعدش نظرتون عوض میشه و کاملا درگیر فیلم میشید و خیلی لذت میبرید .
من تا الان از فیلمهایی که دیدم از همه بیشتر دوست داشتم

پاسخ
فاطمه رمضانپور
14 بهمن 95 | 03:13

برای افرادی که فیلمای تاریخ دوران دهه۶۰ رو دوست دارن فیلم خوبیه،خیلی خوب فضای داستان رو به تصویر کشیده، ابتدای فیلم برای من کسل کننده بود،ولی به مرور با توجه به نوع داستان جاذبه بیشتر شد. در کل من راضی بودم از فیلم.

پاسخ
آریو
14 بهمن 95 | 01:50
آریو

فکر کنم بازم سیمرغ بهترین فیلمو ببره. البته اگر بتونه از پس رقابت با "فراری" بربیاد

پاسخ
محمد شمالی
13 بهمن 95 | 15:12

بهترین فیلمی که تو این دو روز دیدم بی شک
فضا سازی و نقش های روان و باور پذیر، متن واقع بینانه و غیرشعاری .. دیگه میشه مهدویان یه فیلمساز صاحب سبک دونست.

پاسخ
حسین خامی
13 بهمن 95 | 01:11

فیلم با شروعی جذاب و ریتم بالا اغاز میشود که این ریتم جذاب هیچگاه افت نمی کند یک فضاسازی و پروداکشن نفس گیر از سال 60 و مهمتراز همه کارگردانی هوشمندانه فیلم را تبدیل به یک اثر جدی و مهم کرده اما باز هم در برخی موارد دچار تکرار همیشگی در پرداخت این نوع فیلمها شده

پاسخ
امیر قاسمی
13 بهمن 95 | 00:54

فيلم خوب و خوش ساختي بود، واقعن زحمت زيادي كشيده شده براي فضا سازي.

پاسخ
حسن خدابنده لو
03 بهمن 95 | 00:52

یکی به این مهدویان بگه میخواد فیلم بسازه راجع به یه دوران نباید از نگاتیو های قدیمی استفاده کنه باید فضا سازی کنه

پاسخ