آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

نام نمی‌تواند خالی باشد

نام خانوادگی نمی‌تواند خالی باشد

آدرس ایمیل نمی‌تواند خالی باشد

نمایش رمز عبور نمی‌تواند خالی باشد

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن
2016-11-26 14:40:47
رای کاربران
10 / 7.68
525 رای
رای منتقدان
10 / 6.80
10 رای

ماجرای نیمروز


در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟


نظر منتقدین


سحر عصرآزاد

یک فیلم سیاسی منصفانه و وفادار به مستندات که تلاش می کنه با وامداری به واقعیت، خطی دراماتیک رو دنبال کنه که به واسطه یک بازسازی دقیق و هوشمندانه، به شدت جذابه. امیدوارم سینمای مهجور سیاسی ما با ساخت فیلمایی مثل "ماجرای نیمروز" و "سیانور" احیا بشه و این گونه سینمایی جذاب با دستمایه های مستعد موجود، راه خودشو به چرخه تولید و اکران سالیانه باز کنه. چه بازیگرای مستعد و خوبی در این فیلم نقش آفرینی می کنند و در راسشون هادی حجازی فر می درخشه.

یاسمن خلیلی فرد

براى شخصى چون من كه درام هاى سياسى را دوست ندارد يك فيلم سياسى بايد آن قدر ويژگى هاى خاص داشته باشد تا بتوانم تا پايان تماشايش كنم اما "ماجراى نيمروز" را نه تنها "به زور" بلكه با "ميل" تماشا كردم. از بازى هاى درخشان آن خصوصاً بازى جواد عزتى لذت بردم. كارگردانى فيلم بى نظير است و فضاسازى و ميزانسن ها درخشان. برخلاف بسيارى از فيلم ها كه به واسطه طراحى ضعيف صحنه و لباس و ضعف در كارگردانى موقعيت زمانى اصطلاحاً درنمى آيد، در اين فيلم همه چيز دست به دست هم مى دهد تا خود را وسطِ بحران هاى سياسى سال ٦٠ ببينيد!

قانونی بخرید و دانلود کنید


نظرهای منتشر شده (95 نظر)

شما می‌بایست نام خود را وارد نمایید.

شما می بایست یک ایمیل صحیح وارد نمایید.

شما می‌بایست یک متن وارد نمایید.

خطر لو رفتن داستان
سامان صبا
21 خرداد 96 | 07:19

بی صبرانه منتظرم ببینم این فیلمو ... نظرات واقعا باهم متفاوت هستن و هرکسی یه نظری میده !
خیلی از فیلم تعریف شده بود اما الان کسانی که دیدنش خیلیا راضی نبودن

پاسخ
صبا
07 خرداد 96 | 00:48
صبا

بنظر من چیزی نبود که آدم رو بچسبونه به صندلی سینما .یکم هم اغراق داشت

پاسخ
گلی
05 خرداد 96 | 01:18
گلی

یک فیلم شعارزده و یک طرفه. یک فیلم بشدت خسته کننده با حرکت سرگیجه آور دوربین روی دست. قابل تحمل نبود، حتا برای یک ساعت

پاسخ
مهرداد
20 اردیبهشت 96 | 00:28
مهرداد

موضوعش اصلا خوب نبود. نمی دونم چرا این همه از این فیلم تعریف شد!

پاسخ
مینو
19 اردیبهشت 96 | 01:35
مینو

واااای کسالت آور و به شدت سیاست زده و شعاری و تبلیغی. فیلمی که بهروز افخمی سنگشو به سینه بزنه تکلیفش مشخصه

پاسخ
کامیاب زارع
17 اردیبهشت 96 | 11:12
کامیاب زارع

من که زیاد نتونستم با فیلم ارتباط برقرار کنم.فقط میتونم بگم بازی عزتی و حجازی فر خوب بود.

پاسخ
فاطمه
15 اردیبهشت 96 | 14:37
فاطمه

خیلی دوسش داشتم فضا سازی عالی
بازی آقایان حجازی فر،مهران فر،عزتی عالی بود ولی بعضی از بازیگرا به نقششون نمیخوردن

پاسخ
ماه شب
15 اردیبهشت 96 | 01:04
ماه شب

خیلی بد بود این فیلم. فقط از نظر جلوه های تصویری خوب بود و خوب تونسته بود اون زمانو بازسازی کنه ولی یک داستان مغرضانه و اتفاقا کاملا جانبدارانه داشت. گول خوردین مخاطبین گرامی

پاسخ
علی
09 اردیبهشت 96 | 20:08
علی

فیلم عالی بود و البته بی طرف
بازیگران فوق العاده بودن مخصوصا هادی حجازی فر

پاسخ
علی
09 اردیبهشت 96 | 20:08
علی

فیلم عالی بود و البته بی طرف
بازیگران فوق العاده بودن مخصوصا هادی حجازی فر

پاسخ
سید مرتضی مهدوی
06 اردیبهشت 96 | 00:12

عالیه

پاسخ
پروفسور .
03 اردیبهشت 96 | 01:33

نگید که اتفاقیه که شک میکنم بیشتر کامنت ها نظر مخالف و مثبت رای شون مساویه

پاسخ
ارش حسین پور
02 اردیبهشت 96 | 08:40

بسیار زیبا بود اما کاش کارگردان از دید مجاهدین هم فیلم و نشون میداد

پاسخ
شیما
29 فروردین 96 | 01:59
شیما

فیلم عالیه نطام مقدسمون و ولایت مون وفراز ونشیباش رو به خوبی نشون میده

پاسخ
amirparsa ebrahimnejad
25 فروردین 96 | 17:03

هر دوتا از فیلم های اقای مهدویان فیلمنامه قوی نداشت و نویسنده به چالش کشیده نشد.چون از یک داستان دیگر الهام گرفتند.اما این کار بسیار بسیار با کارگردانی قوی انجام گرفت و خیلی تهیه کننده ریسک کرد برای این کار بزرگ.این فیلم با جذابیت بسیار بالا از طریق سینما و به صورت تفریحی مردم رو با وقایع و ماجراها در تاریخ اشنا می کند.با تشکر از عوامل ماجرای نیمروز

پاسخ
علی
24 فروردین 96 | 22:35
علی

از بهترین های سینمای ایران.

پاسخ
پرهام
22 فروردین 96 | 21:45
پرهام

ماجرای نیمروز روایت کننده یکی از پر آشوب ترین سال های کشور ما است (و به دلیل خالی بودن جای یک فیلم باکیفیت در این رابطه فیلم مهمی است).
فیلم با صحنه های روز ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ آغاز می شود. روزی که در تاریخ معاصر کشورمان هرگز فراموش نمی شود. سازمان مجاهدین خلق در خیابان های تهران جنگی خیابانی به راه انداخته اند و بهانه آن ها عزل بنی صدر از ریاست جمهوری است.طراحی صحنه واقعا درخشان است و فیلم به مدد این طراحی صحنه درخشان از لحظات نخست بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد و عطش تماشای ادامه فیلم را در او بر می انگیزاند.
بعد از این صحنه های آغازین ما کم کم وارد ماجراهای اصلی فیلم می شویم.فیلم لوکیشن های زیادی دارد اما شاید اصلی ترین لوکیشن که بخش عمده ای از فیلم در آن می گذرد دفتر اطلاعات مرکزی سپاه است.جایی که در آن شبانه روزی تلاش می شود تا سرنخ و عاملین این فتنه ها پیدا شده و جلوی یک جنگ داخلی تمام عیار گرفته شود.با وجود تلاش زیاد در این مرکز هر روز خبری ناراحت کننده دل و جان مردم را می لرزاند.فیلم ما را در تابستان ۱۳۶۰ با خود همراه می کند و حوادث تلخی را که در آن تابستان رخ داد به نمایش می گذارد.از شهادت آیت الله بهشتی و انفجار دفتر حزب جمهوری تا دومین انتخابات ریاست جمهوری تا شهادت رئیس جمهور رجائی و نخست وزیر با هنر و فرار بنی صدر و رجوی.فیلم هرگز از ریتم نمی افتد و دائما بیننده را غافلگیر می کند و در عین حال درس هایی ارزشمند از تاریخ می دهد.
پایان فیلم نیز درخشان است و نشانگر پایان موسی خیابانی،پایان نسبی آن آشوب ها و پایان نسبی سازمان مجاهدین خلق است.
در آخر باید گفت به مدد بازی های خوب از جمله بازی متفاوت احمد مهرانفر و جواد عزتی،طراحی صحنه و لباس مثال زدنی،سناریویی مستند گونه و در عین حال جذاب و موسیقی پایان فیلم ماجرای نیمروز بهترین پیشنهاد سینمایی این روزهاست.

خطر لو رفتن داستان
پاسخ
.
21 فروردین 96 | 01:13
.

بازی ها عالی بود.
نحوه روایت ماجرا خیلی بود.
فیلم جوری بود انگار واقعی و مستند بود.انگار نه انگار فیلمه

در مورد مجاهدین خلق خب تمام فیلمایی که ساخته میشن به رفتارشون بعد انقلاب میپردازن.
هیچ فیلمی به این موضوع اشاره نمیکنه که چرا مجاهدینی که تو انقلاب نقش مهمی داشتن به یکباره کنار زده شدن از قدرت.

خیلی مسائل راجب مجاهدین خلق هست که خب معلومه نمیتونن فعلا تو هیچ فیلمی نشونشون بدن چون قطعا توقیف میشن.

امیدوارم کامنت من سانسور نشه

پاسخ
عبدی
19 فروردین 96 | 02:51
عبدی

فیلم برای اهالی دهه چهل تداعی کننده فضای آن دوران بود . فکر میکنم سینمای ما در این عرصه گام بزرگی برداشته البته هرچند دیر . به عوامل فیلم مخصوصا کارگردان برای این موفقیت تبیرک عرض میکنم

پاسخ
بهادر عبدی
18 فروردین 96 | 11:26

دیروز در سینما گلستان شیراز با حضور عوامل فیلم را دیدم و با مهدویان-جواد عزتی-حجازی فر و ... دیدار و عکس گرفتیم بسیار برخورد خوبی داشتن مخصوصا جواد عزتی که خیلی با حال بود فیلم هم خوب بود
بود

پاسخ
مهدی
17 فروردین 96 | 04:08
مهدی

فیلم قبلی ایشون بهتر بود ولی اینم ساختار خوبی داشت. موضوعشوو نمی دونم با چه حجم از تحقیقی ساختن؟

پاسخ
.. صالحی
16 فروردین 96 | 10:23

عبدالجبار کاکایی به نقد فیلم «ماجرای نیمروز» پرداخت.

به گزش عصرخبر، کاکایی شاعر مشهور کشور نوشت: ماجراي نيم روز فقط ماجراي نيم روز است و بس نوستالوژي شكوهمندي از دهه شصت.

نمايش مستند مواجهه اي با يك بحران اجتماعي ست از درون اطلاعات سپاه و بازنمايي افراط و تفريط و تعادل در درك حقايق بيرون از سوي نيروهاي منتسب به سپاه و قوه قضاييه و نهاد نخست وزيري... وهمچنين بيان تلويحي اشتباهات و فرصت سوزي ها، البته بدون تحليل جامعه شناختي از سبب هاي بحران اجتماعي ، و باز طبق معمول ارجاع انحراف به مشاوره ها ي فرامرزي "فرانسه" و تاثير آن روي احساسات عمومي جامعه ي فاقد شعور سياسي ، كه همين در واقع نخ روايي فيلم است...

البته روايت فيلم تا حد پوست موز انداختن زير پاي لاجوردي و نمايش مبالغه در تندروي از سوي بچه جبهه اي ها براي قرائت منصفانه تري از نيروهاي تشكيلاتي و ارجاع خشونت خياباني به نيروهاي بياباني پيش مي رود كه قطعا زحمات كارگردان را بي اجر حمايت دولتي نخواهد گذاشت، اما نقطه ي كور فيلم، عدم توان تحليل واقع بينانه ي پيدايش جنبش هاي نظامي كور در جامعه ي مدرن ايران است، يعني علل افول آفتاب گفتمان و اقناع در خصوص تئوري ملت و دولت در جامعه شب زده و شبانه و شبنامه نويس ايراني و آفت كهنه ي رندي و لاابالي گري اجتماعي و خشونت قومي و طبقه اي و دهها دليل زيرساختي ديگر كه سبب ايجاد بحرانهاي اجتماعي مي شود و به همه ي اين ها فروبسته شدن كانونهاي نقد اين گونه رفتارها و استبداد موروثي و نظري رايج در جامعه سياسي كشور را مي شود اضافه كرد..البته انصافا از فضا سازي تصويري فيلم بايد تقدير كرد وفيلمبرداري و كارگرداني كه از نقاط قوت اين فيلم است

پاسخ
حمیدرضا
16 فروردین 96 | 08:30
حمیدرضا

این فیلم بیشتر شبیه یه برنامه سیاسی تلویزیونی بود و نه فیلم سینمایی؛ مهمترین ویژگی یه فیلم سینمایی داشتن داستان است که این فیلم نداشت.
وقت و پول بیننده هدر می رود
نمره = بسیار ضعیف

پاسخ
محمد
15 فروردین 96 | 22:36
محمد

سلام و تبریک به مردم و سینمای ایران
خداوکیلی فیلم فوق العاده ای بود و بازی کم نظیر بازیگران رو شاهد بودیم و بنظر من گل سرسبدشون هادی حجازی فر با بازی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی هست و با بازی متفاوت و خوبی از احمد مهرانفر
در کل همه خوب بودن، ما که از دیدن فیلم لذت بردیم .

پاسخ
نگار
13 فروردین 96 | 11:56
نگار

فیلم خوبی بود خصوصا صحنه ها و بازسازی فضای دهه شصت کلا نقطه قوت فیلم رو میشه تو جزئیات و بازی فوق العاده روان بازیگران خصوصا هادی حجازی دونست البته فیلمنامه جای کار داشت اما در کل خوب بود. درضمن اگر از فیلم انتظار سرگرمی دارید اصلا بدردتون نمیخوره اینایی که میگن خوب نبود معلومه که نمیدونن باید یک فیلم سیاسی رو در ژانر خودش قضاوت کنن

پاسخ
مهدی یوسفی
13 فروردین 96 | 09:35

من این بار با خوندن تعریف و تمجید های کامنت های سلام سینما اشتباه کردم و با اینکه فکر میکردم فیلم خوبی نباشه رفتم واقعا این فیلم به نظرم خوب نبود درسته خیلی خوب ساخته شده ولی
تو نیم ساعت میخواد یه عالمه مطلب بگه، روند کند فیلم خواب آوره به نظرم
بعد فیلم بردار همش پشت پنجره است یه لایه محوی همش توی تصویره که من دقیقا درکش نکردم که چرا باید همش یه گوشه فیلم محو باشه یا از پشت شیشه فیلم رو بگیره
آخرشم که میخواستن موسی رو بگیرن انقدر خنده دار بود که نگو
واقعا خنده دار بود حداقل نکرده بود صحنه های درگیری رو بهتر در بیاره خیلی مسخره بود
یارو آخرش به رگبار بسته شده ولی فقط دستش تیر خورد میدونم جلیقه داشته ولی جلیقه هم از نزدیک باید دردش میگرفت حداقل
من به شخصه با داستان فیلم مشکلی نداشتم ولی ساخت و فیلم نامه بدی داره واقعا این همه تعریف و تمجید برای چیه از این فیم؟

خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ترنم
10 فروردین 96 | 22:48
ترنم

از نظر فيلمنامه ضعيف بود. ضمنا يك فيلم سياسي بود كه معلومم نبود خيلي به اسناد تاريخي اعتنا كرده باشه. ولي بازيها خوب بود و كارگردانيش.

پاسخ
ايتن
10 فروردین 96 | 19:42
ايتن

متاسفانه يه جورايي از طرف منتقدان به اين فيلم كم محلي شده و حتي فيلم قبلي مهدويان هم دست كم گرفته شد انوقت فيلمي مثل ابد ويك روز كه هيچ بدعتي در روايت نداره و فقط با بازي ها و ديالوگ نويسي تونسته ضعفهايي ساختاري فيلمنامه رو بپوشونه منتقدان رو ذوق مرگ كرده در حالي كه به نظرم ما به جنس فيلمهايي اينچنين در حال حاظر نياز داريم. مهدويان تونسته نوعي از سينما تريلر سياسي يا جنگي رو كه مدتها به خاطر ساخت آثار ساتي مانتال موجبات قهر مخاطب شده است را احيا كند موجبات آشتي مخاطب را فراهم سازد و حتي با فرم منحصر به خودش طرواتي در اين نوع سينما ايجاد كند.

پاسخ
mani
10 فروردین 96 | 17:07
mani

کاملا مقوا(مثلن من فراستیم) خخخ ...دور از شوخی فیلم خوبی بود واسه کسایی ک فیلم انقلابی دوس دارن..من از همه چیش خوشم اومد بازی بازیگرا ...مدل تصویر برداری..گریما..موسیقی الا قصه...دیگه زمان ساخت فیلم انقلابی تموم شده... اما چون میدونن تو جشنواره ب این مدل فیلم جایزه میدن میسازن دیگه:)

پاسخ
سحر
10 فروردین 96 | 16:13
سحر

یه فیلم خسته کننده سفارشی / تو جشنواره 5 تا سیمرغ از جمله مردمی گرفت پس چرا تو اکران 2 میلیارد فروخته جالبه قشنگ معلومه فسلم دولتیست

پاسخ
abbas azhdari
09 فروردین 96 | 21:04

اینقدر تعریف و تمجید و نمیدونم شاهکاره و فلانه برای یه همچین فیلمی؟همین الان از سینما میام بعد 1 سال سبنما نرفتن.اصلا نمیشه به نظرات اعتماد کرد

پاسخ
بامداد
08 فروردین 96 | 07:57
بامداد

فیلم خوبی بود( از لحاظ فرم شاهکار، اما اط لحاظ محتوا نه آن قدری که بالا برده بودندش). به بازی درخشان هادی حجازی فر بی توجهی شد

پاسخ
محمد
08 فروردین 96 | 00:04
محمد

همه چیش فوق العاده است به خصوص قصه و موسیقی

پاسخ
ضد تحجر
07 فروردین 96 | 12:25
ضد تحجر

تحریف تاریخ کاریه که نون خیلی ها به اون وابسته هست از جمله این فیلم و بقیه فیلم های پروپاگاندا

پاسخ
متین محمودی
07 فروردین 96 | 02:24

دیدنش واقعا خالی از لطف نیست.

پاسخ
محسن
06 فروردین 96 | 10:27
محسن

عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی
بی نظیر بی نظیر بی نظیر بی نظیر
شاهکار شاهکار شاهکار شاهکار

پاسخ
محمد
05 فروردین 96 | 02:06
محمد

ماجرای نیمروز یک شاهکار نیست اما یک فیلم خوب و قابل تقدیره به این علت که نتیجه شجاعت جوونیه که به جای سوژه های تکراری و قصه های معروف به آپارتمانی سراغ موضوعی جدید،حساس و البته با ریسک بالا رفته
به دلیل وجود عدم امکانات و زیر ساخت های لازم برای ایجاد فضای شهری مناسب دهه شصت مهدویان دوباره از تکنیکی که تقریبا بهش اشراف پیدا کرده رفته ینی سینمای مستند گونه مخصوص به خودش
عدم استفاده از دوربین دیجیتال و استفاده از قاب های بسته شاید تنها راه حلی بوده که تونسته به مهدویان برای تولید این فیلم کمک کنه قاعدتا مهدویان هم مثل همه ما میدونه که استاندارد اصلی برای یک فیلم سینمایی نماهای باز و لانگ شاته اما فعلا با وجود این بضاعت سینما و این بودجه ها نمیشه انتظار چنین فیلم هایی رو داشت
هادی حجازی فر ،جواد عزتی، مهدی زمین پرداز و مهرداد صدیقیان برگ برنده فیلم مهدویان محسوب میشن که تونستند به کمک گریم خوبشون به نحو احسن تیپ هایی که به اون ها محول شده رو اجرا کنن
به شخصه مثل خیلی های دیگه دوست داشتم یه فیلم مبتنی بر سینمای کلاسیک و اساسا درام رو میدیدم اما مهدویان این نوع روایت رو انتخاب کرده تا تمام محدودیت هایی که بودجه زمان عدم امکانات مناسب اعم از فضای شهری و جلوه های ویژه برای اون ایجاد میکنن رو دور بزنه و درواقع محدودیت های موجود در سینمای ایران باعث بروز خلاقیت در اون شده
درکل ماجرای نیمروز یه فیلم خوب و نه عالیه که برای سینمای ایران یه نوع پیام محسوب میشه پیامی با این مضمون که از اپارتمان ها خارج شید سوژه های جذاب یه جایی بیرون از اون جاست

پاسخ
مصطفی
05 فروردین 96 | 00:25
مصطفی

فیلم بدی بود

پاسخ
امین م
05 فروردین 96 | 00:02

فیلمی سفارشی، با فیلم برداری شلخته و دوربین به دست در کل فیلم، یکنواخت و بدون هیجان، می خواست کل وقایع اول انقلاب رو فقط بیان کنه ولی حالت مستند گونه نداشته باشه. تصویر سازی ها واقعی. خیلیا ممکنه بپسندن فیلم رو ولی من خوشم نیومد.

پاسخ
m.t
30 اسفند 95 | 23:32
m.t

خیلی خوب بود فقط با یچیزیش حال نکردم اونم اینکه برای اینکه صحنه ها محوتر و دهه شصتی تر بشه از لای کرکره ها و شاخه های درختا خیلی جاهاشو نشون میداد یا لااقل برداشت من اینه که برای این بود چون رنگ و نور صحنه ها خودبخود حالت اونموقه ها رو داشت ولی قشنگ بود شخصیت پردازیاشو گریمهاشو بازیهاش خیلی دوست داشتنی بودند منم جزء کسایی بودم که اخر فیلم دست زدند

پاسخ
محمد
26 اسفند 95 | 23:25
محمد

فیلم خوبی بود که دلم میخواست چند بار دیگه ببینم فضا سازیش خیلی خوب بود هم داستان جالبی داشت هم خط و مشی مستند گونه فیلم ایستاده در غبار میشد درش دید و البته از بازی خیلی خوب جواد عزتی هم نباید گذشت واقعا حرف نداشت ما ها همیشه جواد عزتی تو نقش های طنز دیدیم اما اینجا تو این نقش هم عالی بود

پاسخ
بهادر عبدی
26 اسفند 95 | 21:48

جالب بود ولی فکر میکنم بیطرف نبود

پاسخ
نوروز
21 اسفند 95 | 02:44
نوروز

بد نبود ولی به نظر می رسه آقایان افخمی و فراستی دلشون می خواد این فیلم امسال به اسکار بره که بعید می دونم چنین فیلمهایی شانس بردن جایزه داشته باشن

پاسخ
فرزاد
04 اسفند 95 | 18:13
فرزاد

یکی از شاهکاری سینمایی ایران فیلم خیلی خوب است مانند فیلم های هالیوودی و بازی های درخشان مانند عزتی و حجازی فر حتما این فیلم فوق العادل را از دست ندید

پاسخ
سین
24 بهمن 95 | 09:29
سین

اونقدری که افخمی واسش دادار دودور راه انداخته بود عالی نبود. لنگه کفش در بیابان.

پاسخ
ایتن
23 بهمن 95 | 15:02
ایتن

اینکه بتوان چنین فیلم پر کاراکتر و پر رویدادی را طوری صیقل داد که فیلمساز مسیر اصلی روایت را در دل رویدادهای متعدد به انحراف نکشاند و اندازه خطوط مکمل روایی فیلم را گم یا کم و زیاد نکند و تا جایی هم که امکان دارد از شخصیت شناسی و تنوع خصوصیات رفتاری و اخلاقی این تعداد آدم برای مخاطب غافل نشود در ورای همه این ها لحن مستندگون، خویشتن دار و در عین حال مشوش و بی قرار اثر را یکدست نگه دارد، دستاورد قابل توجه ای است.
مهدویان را میتوان بزرگترین استعداد سینمایی دهه نود دانست. جدا از اینکه استاد فضاسازی زنده و واقع گرایانه از سالهای دهه 60 هست و همواراه مخاطب را از روی صندلی اش میکند و چنان درون این فضا میبرد که بعد تاز پایان فیلم باید کمی بگذرد تا مخاطب باور کند که در دهه 90 هست، در ماجرای نیمروز فراتر از فیمسازی نوظهور، کارکشته و پخته نشان میدهد. از آن جهت که با هوشمندی میداند برای عمق بخشیدن به چنین تریلر سیاسی و جناحی فقط دراماتیزه کردن صرف رویداها و جنایات با ریتمی تند و مرعوب سازی مخاطب از این طریق کافی نیست، شناساندن کاراکترها و وقت گذاشتن برای ترسیم خصوصیات و چالشهای فردی و همچنین سیر تغییرات رفتاری آنها در کنار چالش های کلی گرایانه حائز اهمیت است و انکار نشدنی.( به طور نمونه شخصیت مسعود را به عنوان بازجوی مصلحت اندیش از ابتدا تا انتهای فیلم دنبال کنید)
همچنین مهدویان خوب میداند که باید در چنین روایت ملتهب و خفقان آوری، بزنگاه های دراماتیکی را نشانه گذاری کرد که به دور از سانتی مانتالیسم رایج و کش دادن زیادی چنین موقعیتهایی، بتوان بیشترین تاثیر دراماتیک را در ذهن بیننده گذاشت. (به طور نمونه آن نمای بغل کردن همدیگر دو خواهر برای خودکشی انتحاری را به یاد آورید.) همچنین مضمون عشق که عنصری جدا نشدنی از ذات زندگی و سینما است و بار دراماتیک قربانی شدننش همواره اثرگذار است در رابطه با کاراکتر حامد به درستی به عنوان یک از شاخه های مکمل روایت کلی در طول فیلم بسط می یابد و در انتها تاثیر مخرب تندروی های سیاسی و جناحی را برای اکثر مخاطبان ملموس تر جلوه میدهد.

پاسخ
امید عباس آبادی
22 بهمن 95 | 18:28

یک درام سیاسی دوست داشتنی درگیرانه پر از تعلیق

پاسخ
امین جوان
22 بهمن 95 | 13:13

واقعا متاسفم به داوران من قصد توهین به داور ها رو ندارم به خدا حق این فیلم خیلی ضایع شد ولی تماشاگران جبران کردند واین فیلم از نگاه تماشاگران بهترین فیلم شد پس یعنی اینکه فیلم خوبیه نظر مردم برای من مهم تر از داور ها است ممنونم از مردم

پاسخ
سعید
21 بهمن 95 | 23:39
سعید

فیلم خوبی بود...ولی شاهکار هم از نظر من نبود ...بهترین نقطه قوت فیلم بازی ها بود بخصوص بازی هادی حجازی فر...

پاسخ
دریای زمین
21 بهمن 95 | 18:42
دریای زمین

ای کاش پایان فیلم هم با یه متن وقایع بعدی و سرنوشت مجاهدین رو توضیح میدادن

پاسخ
دریای زمین
21 بهمن 95 | 00:36
دریای زمین

فیلم خیلی خوبی بود... برای من که سالهاست در زمینه تاریخ مطالعه می کنم کاملا راضی کننده بود.
با ظرافت شخصیت پردازی شده بود و تقریبا وفادار به حقیقت بودن
فضاسازی فیلم هم عالی بود. اما نوع فیلم برداری کمی تو ذوق میزد تو سیانور استفاده از دوربین قدیمی خیلی قوی تر در آمده بود.
و جالب تر اینکه حتی برای مخاطبی که هیچ اطلاعات و علاقه ای به تاریخ نداشت هم جذاب بود.
می شد توش تاریخ رو لمس کرد بی پرده...
فیلم می تونه به مردم سواد تاریخی و سیاسی خوبی هدیه کنه.
بازی ها هم قوی بودن
کلا توی رشت از محدود فیلمهایی بود که سالن کاملا پر شد و پس از پایان فیلم هم اون رو تشویق کردن.


در مجموع فیلم با کیفیت و خوش ساختی که حجم زیادی از اطلاعات حساس تاریخی رو خیلی حرفه ای بیان می کنه زیاد سعی نشده با آوردن مسائل حاشیه ای به فیلم جذابیت بدن بلکه اینقدر خوب در آوردن که مخاطب رو جذب می کنه. - صحنه نارنجک خیلی تاثیر گذار بود.
و یکی دیگه از ویژگی های مهم فیلم این بود که شعار نمی داد
بعد از تماشای فیلم آدم می تونست در خیابان های شلوغ و امن شهرش قدم بزنه و خدا رو شکر کنه که فقط این چیز ها رو روی پرده سینما تجربه کرده...
در کل توصیه می کنم حتما ببینید ...
در پاسخ به احمد عزیز هم بگم این فیلم قصد توجیه نداشته ولی خود تاریخ به خوبی توجیه کرده که نیاز بوده به هرج و مرج ها به طور قاطع پاسخ داده بشه و کشور رو از دچار شدن به آنارشیسم و یا تجزیه نجات بده شاید اگر در زمان دیگری این اتفاقات می افتاد می شد برخورد ملایم تری کرد اما در زمانی که ایران هم درگیر جنگ خارجی بود و هم جنگ داخلی کوچکترین ملایمتی به قیمت کشته شدن تعداد بیشتری از افراد و در نهایت شاید حتی نابودی کشور تمام بشه چون انقلاب عین یه جراحی سخت می مونه بعدش عوارض داره و تشنج باید به طور قاطع جمش کرد و ... و... ضمنا نگاه کنید بعد از سال 68 بود که ایران کم کم پیشرفت کرد و جمع و جور شد...

پاسخ
محمد رسول داودی تنها
21 بهمن 95 | 00:14

در یک جمله : بسیار بسیار عالی :)))

پاسخ
علیرضا محمدزاده
20 بهمن 95 | 21:48

یک فیلم به شدت درگیر کننده که تا تیراژ پایانی دست از سر مخاطب بر نمیداره/ بازی همه بازیگر ها در بالاترین حد خودش هست و شاهد بازی متوسط یا ضعیف از شخصیت ها نیستیم / فضا سازی فیلم حقیقتا شگفت انگیزه / فیلم برداری و جنس تصویر هم که مختص این کارگردان هست بی نظیره / به نظرم این فیلم نه تنها بهترین فیلم جشنواره است ، بلکه یقینا یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران محسوب میشه ./

پاسخ
محمد گلفام
20 بهمن 95 | 21:17

این فیلم فوق العاده و بی نظیره
احسنت به این فیلمساز پرشور و جوان

پاسخ
احمد
20 بهمن 95 | 20:00
احمد

فیلمی فوق العاده.با بازی های روان که هرکی در نقش خودش راحته.فضاسازی خوب بادوربین16
ککه کار هرکسی نیست.فیلمنامه متوسط برای تحریف بعضی شخصیتها.صحنه های اکشن در حد فیلمهای هالیوودی خوب اثرگذار بود.تا آخر فیلم مشتاق برای دیدن هبرای دیدن هستی.فقط سوالی که در ذهن میمونه این هست که آیا این فیلم توجیهی [...]

پاسخ
امین جوان
19 بهمن 95 | 20:01

آقا یعنی چی آخه این چه وضعیه!!!فیلمنامه به این خوبی کاندید نشده، تدوین کاندید نشده اون وقت فراری نامزد فیلمنامه شده، نگار کاندید فیلمنامه شده

پاسخ
محسن
19 بهمن 95 | 15:54
محسن

واقعا این فیلم باید تمامی جایزه های امسال جشنواره رو درو می کرد اگر هیات داوران منصفانه داوری می کردند

پاسخ
سمیرا
19 بهمن 95 | 14:33
سمیرا

خیلی خوب بود
فوق العاده درجه یک

پاسخ
19 بهمن 95 | 12:30
کاربر مهمان

چقد گریم عزتی شبیه بود به سعید امامی.
فضاش جالبه.

پاسخ
ایلیا
19 بهمن 95 | 11:37
ایلیا

فیلم خوش ساختی هست
بزرگاریت مشکلش شخصیت پردازی هست.
برخی شخصیت ها حتی تیپ هم نشدن! فردی که برای تماشاگر حتی با خصوصیات ظاهری و تکیه کلامها هم آشنا نباشه تیپ هم نشده. ولی برخی شخصیتها طوری غریبه هستن که حتی تیپ هم نیستن
ولی در کل میشه عنوان بهترین فیلم جشنواره رو بهش داد

پاسخ
کاوه پژوهشی
19 بهمن 95 | 07:35

فیلم خیلی خوبی بود ، واقعا تو این سبک فیلما با موضوع دهه 50 و 60 بهترین فضا سازی رو داشت(به لطف حمایت هایی که ازین سبک فیلما میشه) . کارگدانی هم خیلی خوب بود . از ایستاده در غبار خیلی بهتر بود . البته بنظرم فیلمنامه خیلی با دقت نوشته نشده بود ، یجورایی انگار خواسته بودن با یه موضوع سریع فیلمنامه بنویسن فیلمو بسازن.

پاسخ
بردیا ولی نعمتی
19 بهمن 95 | 06:09

در رابطه با فیلم "ماجرای نیمروز" باید بگم با وجود اینکه به شخصه علاقه‌ای به فیلمهای تاریخی/سیاسی ندارم، صرفا به جهت موفقیت فیلم قبلی کارگردان و سر وصدای زیادی که فیلم در جشنواره امسال بپا کرد به تماشای فیلم نشستم. "ماجرای نیمروز" فیلمی هست که از جهت تکنیکی نه تنها در سینمای داخلی بلکه حتی در سینمای جهان جزو عناوین بی‌نظیر بحساب میاد. ساخت فضا سازی و باورپذیری تمام سکانسهای مستندگونه‌ی فیلم به ویژه در دقایق ابتدایی فیلم حقیقتا کار هر کارگردانی نیست. تمامی گروه بازیگری فیلم به قدری عالی ظاهر شدند که پیدا کردن بازیِ ضعیف در بین شخصیتهای اصلی فیلم یک هنر بحساب خواهد آمد!
پس از سالها شاهد فیلمی (شاید بتوان به فیلم ژانر جنگی هم اضافه کرد) هستیم که حس و حال و هیجان فیلم به ویژه در دقایق پایانی به شدت تاثیرگذار کار شده، تاثیرگذاری به این سبب که در طول فیلم به بهترین شکل با تمام شخصیتهای فیلم همراه می‌شویم و در انتها به راحتی در سکانسهای اکشن نگران حال و آینده کاراکترهای اصلی می‌شویم. انتخاب لباس، اتومبیل، کوچه و خیابان، وسایل آن زمان همه و همه با بالاترین کیفیت و جزئیات برای فیلم تهیه شده‌اند.
یکی از نکاتی که می‌شد با اضافه کردن آن به حاشیه فیلم کمی از جو ساکن فیلم فاصله گرفت، بهره بردن از موارد تصویری شامل علایقی بود که برای مردم عامِ آن دوره بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت (به طور مثال یکی از حاشیه‌های بجا در فیلم مربوط به بخشی از فیلم بود که پوستر ناصر حجازیِ جوان روی درب روزنامه فروشی بنمایش گذاشته شد).
در آخر باید گفت فیلم "ماجرای نیمروز" درگیر کننده‌ترین فیلم سال و چند مدت اخیر است، فیلمی که قطعا پس از تماشای آن تا ساعتها از فضای فیلم بیرون نخواهید آمد و به معنای واقعی کلمه درگیر فیلم خواهید شد...

در صندوق آرای مردمی:
اصلا نپسندیدم() –نپسندیدم() –میانه() –پسندیدم() –خیلی پسندیدم(*)

پاسخ
صنم طاهریان
19 بهمن 95 | 01:32

خوش ساخت و حرفه ای. اما داستانشو دوست نداشتم

پاسخ
پدرام شیردل
18 بهمن 95 | 11:52

فیلم خیلی خوبی بود... تاثیرگذار و خوش ساخت... شخصیت پردازی عالی؛ با اینکه فیلم پر از شخصیت های متفاوت بود، مخاطب با تک تک شخصیت ها ارتباط برقرار می کرد و گنگ نمی شد... بازی های کم اشتباه و فیلمنامه قابل تحسین. فیلم خوب یعنی ماجرای نیمروز

پاسخ
محسن
18 بهمن 95 | 10:36
محسن

یکی از فیلمهای شاهکار و بی نظیری که دیدم فیلم ماجرای نیمروز بود همه چی عالی بازیها ، طراحی صحنه ، فیلمنامه ، موسیقی ، کارگردانی ، ... مگر میشود جوانی به سن و سال آقای محمد حسین مهدویان اینقدر استادانه روایت کند احسنت و مرحبا به ایشان
به جرات میتونم بگم کسی نفس هم نمی کشید وسط فیلم
چقدر بازی اقای هادی حجازی فر روان زیبا و تکنیکی بود (به نظر من سال گذشته هم باید به ایشون سیمرغ می دادند که ندادند)
آقای مهدویان هنرمند ! لطفا بازم فیلم بسازید تا بیاییم مدتها تو صف و فیلمتون رو ببینیم و اخرش بگیم ارزش ایستادن تو سرما توی صف را داشت
لذت و حظ وافری که از دیدن این شاهکار دیدم غیرقابل وصف هست

پاسخ
محسن هادوی
18 بهمن 95 | 10:12

واقعاً فیلم درجه یکی بود و فکر نمیکردم مهدویان بتونه بعد از ایستاده در غبار، دوباره باعث حیرت ما بشه. باید به این کارگردان تبریک گفت که دو تا فیلم ساخته که هر دو جزو متفاوت ترین های تاریخ ایران هستن و به شدت با کیفیت.

پاسخ
سروش برقع وش
18 بهمن 95 | 09:28

به نظر من فیلم خوبی بود.طراحی صحنه و لباس و دکوپاژ بی نقص و عالی بود.به نظر من از فیلم اول این کارگردان هم بهتر بود

پاسخ
سروش برقع وش
18 بهمن 95 | 09:28

به نظر من فیلم خوبی بود.طراحی صحنه و لباس و دکوپاژ بی نقص و عالی بود.به نظر من از فیلم اول این کارگردان هم بهتر بود

پاسخ
رویا
18 بهمن 95 | 01:14
رویا

دوستان میون دعواهاتون باید بگم سوسیس هات داگ با پوشش قرمز زنگ تو سال شصت هنوز به وجود نیومده بود :) بالاخره تو ذوق میزنه
بعدم جدی پایان فیلم خوب نبود میشد برا پایان به تقلید از فیلمهای خارجی سرانجام یا وضعیت فعلی یا ی سری اطلاعات مختصر در مورد پسر رجوی به صورت تایپ شده ارایه میداد

پاسخ
رضا از خوزستان
18 بهمن 95 | 01:05
رضا از خوزستان

آفرین به آقای مهدویان
بنظرم علاوه بر فضاسازی قدرتمند و بازی های خوب بخصوص عزتی و مهرانفر باید بگم مهدویان در قضیه انتخاب اسم فیلم هم خیلی پخته عمل میکنه
ایستاده درغبار
ماجرای نیمروز
حالا دیگر منتظر سومین فیلمش هستم

پاسخ
حسین دانش
17 بهمن 95 | 00:35

خيلي خوب بود !

پاسخ
مونا پيروز
16 بهمن 95 | 21:55

فیلمی کاملا متفاوت از هر لحاظ!به نظرم قویتر از ایستاده در غبار! وقتی یه فیلم تا لحظه آخر روی صندلی میخکوبت کنه یعنی موفق بوده. صحنه ها و فضاسازی بسیار عالی. صحنه های تظاهرات به قدری طبیعی بود که فکر میکردی از آرشیو استفاده کردن.
اما نکات منفی هم داشت که دیدم بقیه دوستان هم اشاره کردن مثه سکانس آخرش که به شدت ضعیف و آبکی بود. مثلا اون صحنه ای که آدم تواب که حدود ۸ ماهه زندانه ولی وقتی به نوزاد مسعود رجوی میرسه سریع میشناسه اونو و میگه این بچه رجویه!!!
بخش هایی از تاریخ رو هم تحریف کرده بودن که به قول مسافر خسته نمیشه انتظار دیگه ای رو هم داشت

خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مرتضی
16 بهمن 95 | 21:32
مرتضی

میشه گفت یه سبک جدید از فیلمسازی توسط آقای مهدویان به وجود اومده.موضوع خوب و جذابی داشت.به نظرم یک مقدار اوایل فیلم با ریتم کندی پیش میرفت.بعضی از بازیگرها هم با نقشی که بازی میکردن همخوانی نداشتن.در کل فیلم خیلی خوبی بود.

پاسخ
حامد
16 بهمن 95 | 20:58
حامد

من نمی دونم چرا وب سایت اینجوری شده , نمره های جعلی برای برخی فیلم ها ( البته این فیلم منظورم نیست ) از طرفی هم اعتراضیه های سی خطی به انتقادهای دو خطی , من نمی دونم چرا عوامل فیلم و یا نمایندگانی از تهیه کننده ی فیلم دارن با این کار ها , کامنت ها و نمره ها را خراب می کنن .

پاسخ
sasash
16 بهمن 95 | 18:11
sasash

دوستان ندیده میگم فیلم عالی و بی نظیر یعنی مثل اینکه چاره ای نیست از ترس جناب ( در صف انتشار) کار دیگه میشه کرد !!!دوستی نظر خودشو داده این اقا 20 خط حمله شخصی کرده به طرف .. فکر کنم هر کی میتونه راحت نظرشو بگه اما پسخگویی به هر رشی نمیتونه جالب باشه .. مگه هر کی ازا ین فیلم بد گفت باید بره سلام بمبئی ببینه؟

پاسخ
حسن
16 بهمن 95 | 10:49
حسن

فيلم سينمايي نيست. فقط همين. يك هيجان خالي از نمادهاي درام.

پاسخ
مهدی
16 بهمن 95 | 10:27
مهدی

ساخت فیلمی با این موضوع خودش به خودی خود و فارغ از نتیجه کار سختی است اما اقای مهدویان و تیمش توانستند عالی این کار رو انجام بدن ... اگر نگاه های غیر هنری و سینمایی حاکم باشه که هیچ !!! اما اگر صرف سینما و هنر قضاوت کنیم میتونه بهترین فیلم این دوره باشه

پاسخ
مسافر خسته
16 بهمن 95 | 01:59

تا اینجا بهترین فیلمی بوده که تو جشنواره دیدم و شانس زیادی برای گرفتن سیمرغ بهترین فیلم خواهد داشت.
تایم فیلم نسبتاً طولانی تر از تایم مرسوم سایر فیلمای سینماست، نیم ساعت اولش شاید ارتباط برقرار کردن باهاش سخت باشه من خودم توی نیم ساعت اول فکر میکردم با یه فیلم نچسبی مثل سیانور مواجه هستم ولی اصلا اینطور نبود و بعد از اینکه نیم ساعت از فیلم گذشت چنان درگیرش شدم که تا آخرین سکانس با اشتیاق فیلم رو دنبال کردم و اصلا احساس نکردم جایی فیلم از ریتم افتاده باشه.
فضاسازی دهه 60 عالی انجام شده، شخصیت پردازی ها و تیپ سازی ها فوق العااااااااده ست، بازی های خیلی خوب از بازیگرایی که تا حالا نقش های چندان مهمی توی فیلمهای درخشان نداشتن مخصوصا احمد مهرانفر و جواد عزتی. فیلمنامه بسیار عالی و فیلمی بدور از غلو و قهرمانسازی های ابلهانه (مثل بادیگارد، چ و اکثر فیلمای حاتمی کیا!) و تا جای ممکن منصفانه ...میدونیم که نمیشه انتظار داشت فیلمی ساخته بشه که جنبه ای مثبت از مجاهدین یا بقیه گروه های ضدانقلابی نشون بده ولی همینکه از آدمای این طرف ماجرا هم تقدس زدایی کرده بود خودش جای ستایش داره.
اما میخوام دو تا نکته منفی هم بگم که همش مثبتارو نگفته باشم: اول در مورد شکل قرار ملاقات دفعه اول اون دختره با مهرداد صدیقیان که بنظرم با دهه 60 جور در نمیومد یعنی اینکه یه دختر و پسر راحت تو خیابون قدم بزنن انگار توی نوفل لوشاتو پاریس دارن قدم میزنن (اونم با آستین کوتاه!) اصلا با فضای حزب اللهی خیابونای تهران و گیربازاری که توی دهه 60 بود جور در نمیومد. مخصوصا که این قرار ملاقات از جنبه های دیگه هم براشون خطرناک بود و دیدیم توی قرار دوم چقد محتاطانه رفتار میکردن.
نکته دوم که دیدم فراستی هم بخوبی توی برنامه هفت بهش اشاره کرد در مورد سکانس پایانی فیلم بود، با اینکه در مجموع از ending فیلم هم راضی بودم ولی نحوه ی پرداختن به حمله به ساختمون زعفرانیه بنظرم زیاد خوب نبود و میشد این صحنه رو پیچیده تر و با جزییات بیشتر و جالب تر به نمایش در آورد شاید اصرار کارگردان به آوردن اون سکانس عاشقونه وسط سکانس پایانی دستشو توی این قضیه بسته بود که البته اونم لطف خودشو داشت و بازم باید خسته نباشید و آفرین گفت به عوامل این فیلم خوب.

خطر لو رفتن داستان
پاسخ
شكوفه
16 بهمن 95 | 01:45
شكوفه

بي نظير

پاسخ
راضیه جعفری
15 بهمن 95 | 17:31

بازی هادی حجازی فر عااالی بود

پاسخ
مهدی صالح پور
15 بهمن 95 | 17:01

اصلا دوستش نداشتم؛ به نظرم کاری که مهدویان داره میکنه نمیشه اسمش رو سینما گذاشت؛ اون داره مستند میسازه و به اسم فیلم سینمای به خوردِ سینمای کشور میده.

پاسخ
کیا
15 بهمن 95 | 13:30
کیا

بازی های فوقالعاده مخصوصا حجازی فر وعزتی
طراحی صحنه و لباس درجه یک
و کارگردانی جسورانه و بی نظیر
تا این جای کار بهترین فیلم جشنواره و به نظرم شانس اصلی درو کردن همه جوایز

پاسخ
معین کاف
15 بهمن 95 | 02:19

جذاب و تا حد زيادى منصف.
فكر نميكردم بعد از ايستاده در غبار اين خوب از آب دربياد ولى اومد. در برهوت امسال ديدنش واجبه.

پاسخ
معین کاف
15 بهمن 95 | 02:19

جذاب و تا حد زيادى منصف.
فكر نميكردم بعد از ايستاده در غبار اين خوب از آب دربياد ولى اومد. در برهوت امسال ديدنش واجبه.

پاسخ
ارسطو
15 بهمن 95 | 01:32
ارسطو

نگاهي منصفانه به بخش هايي ازواقعيت نبرد مسلحانه مجاهدين اما غافل ازاينكه چرا به سوي نبرد رفتن...
كارگرداني و انتخاب بازيگر عالي بود، اولش فكرميكني چرا مهرانفر براي اون نقش اما كم كم ميفهمي كي بهتر از اون براي نشان دادن واقعيت اون فرد. جواد عزتي عزيز بود در نقش اون عزيز، عزيزتر هم شد. به نظرميرسه مشكل هزينه باعث شده صحنه هاي جنگي و اكشن واقعي رو حس نكنيم تو فيلم. اين كارگردان اگه بتونه اين مسيررو ادامه بده واقعا خدمت بزرگي به كشور خواهد كرد ما اول بايد واقعيت تاريخمون رو بدونيم بعد كشوررو بسازيم. به نظرنميرسه اين فيلم اكران بشه كه البته اميدوارم اشتباه بكنم.

پاسخ
امین جوان
14 بهمن 95 | 16:48

فیلم خیلی بود شاید بهترین فیلم جشنواره فضا سازی عالی بود وشاید این فیلم یکی از مدعیان دریافت سیمرغ باشه بازیگران عالی بودن

پاسخ
ف نبیی
14 بهمن 95 | 14:14

شاید دقایق ابتدایی فیلم فکر کنید که یه فیلم معمولی ولی بعدش نظرتون عوض میشه و کاملا درگیر فیلم میشید و خیلی لذت میبرید .
من تا الان از فیلمهایی که دیدم از همه بیشتر دوست داشتم

پاسخ
ف نبیی
14 بهمن 95 | 14:14

شاید دقایق ابتدایی فیلم فکر کنید که یه فیلم معمولی ولی بعدش نظرتون عوض میشه و کاملا درگیر فیلم میشید و خیلی لذت میبرید .
من تا الان از فیلمهایی که دیدم از همه بیشتر دوست داشتم

پاسخ
ف نبیی
14 بهمن 95 | 14:14

شاید دقایق ابتدایی فیلم فکر کنید که یه فیلم معمولی ولی بعدش نظرتون عوض میشه و کاملا درگیر فیلم میشید و خیلی لذت میبرید .
من تا الان از فیلمهایی که دیدم از همه بیشتر دوست داشتم

پاسخ
فاطمه رمضانپور
14 بهمن 95 | 03:13

برای افرادی که فیلمای تاریخ دوران دهه۶۰ رو دوست دارن فیلم خوبیه،خیلی خوب فضای داستان رو به تصویر کشیده، ابتدای فیلم برای من کسل کننده بود،ولی به مرور با توجه به نوع داستان جاذبه بیشتر شد. در کل من راضی بودم از فیلم.

پاسخ
آریو
14 بهمن 95 | 01:50
آریو

فکر کنم بازم سیمرغ بهترین فیلمو ببره. البته اگر بتونه از پس رقابت با "فراری" بربیاد

پاسخ
محمد شمالی
13 بهمن 95 | 15:12

بهترین فیلمی که تو این دو روز دیدم بی شک
فضا سازی و نقش های روان و باور پذیر، متن واقع بینانه و غیرشعاری .. دیگه میشه مهدویان یه فیلمساز صاحب سبک دونست.

پاسخ
حسین خامی
13 بهمن 95 | 01:11

فیلم با شروعی جذاب و ریتم بالا اغاز میشود که این ریتم جذاب هیچگاه افت نمی کند یک فضاسازی و پروداکشن نفس گیر از سال 60 و مهمتراز همه کارگردانی هوشمندانه فیلم را تبدیل به یک اثر جدی و مهم کرده اما باز هم در برخی موارد دچار تکرار همیشگی در پرداخت این نوع فیلمها شده

پاسخ
امیر قاسمی
13 بهمن 95 | 00:54

فيلم خوب و خوش ساختي بود، واقعن زحمت زيادي كشيده شده براي فضا سازي.

پاسخ
حسن خدابنده لو
03 بهمن 95 | 00:52

یکی به این مهدویان بگه میخواد فیلم بسازه راجع به یه دوران نباید از نگاتیو های قدیمی استفاده کنه باید فضا سازی کنه

پاسخ