ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

نقدهای فیلم خوک


2
امتیاز منتقد به فیلم

روند فیلم حقیقی یک روند از مسخ‌شدگی ناخودآگاه کارگردانان این مرز و بوم است، هر چند در این روند خود را نیز مسخ‌شده معرفی می‌کند و حتی حالی خواب‌گونه و ایلوسیون به خود نیز می‌بخشد تا مبادا که از جهان فانتزی به دام رئالیته ذهنی مخاطب افتد.


کانال احسان آجورلو | دیگر نقدهای احسان آجورلو
0
امتیاز منتقد به فیلم

«خوک» (1396)، تازه‌ترین حلقۀ این زنجیر، عرصه‌ای‌ست که حقیقی در آن نوعی دیگر از هم‌وزن‌سازی و درهم‌تنیدگی سه مفهوم اخیر را محک می‌زند و ابواب معناییِ تازه‌ای را می‌پیماید. به این اعتبار، «خوک» را می‌توان فیلم تثبیت و گذار در کارنامۀ سازنده‌اش قلم‌داد کرد.


1
امتیاز منتقد به فیلم

حسن (حسن معجونی) کارگردانی است که به دلایلی اجازه ساختن فیلم ندارد و از روی ناچاری به ساختن تیزرهای تبلیغاتی می پردازد در این میان قاتلی زنجیره ای دست به سر بریدن کارگردان های مشهور می زند. از آنجا که او خود را کارگردانی هم ردیف یا بالاتر از کشته شده ها می داند و قاتل اقدام به کشتن او نمی کند دچار نوعی ...


روزنامه آفتاب یزد-30 اردیبهشت 1397 | دیگر نقدهای زهره نبی زاده
1
امتیاز منتقد به فیلم

آنچه فیلم خوک را به تجربه ای ارزنده در سینمای یکنواخت کمدی ایران بدل کرده است تصمیم درست کارگردان در پرهیز از ادامه دادن به مسیر بازی با کلیشه هاست.


2
امتیاز منتقد به فیلم

مانی حقیقی در مقام کارگردان توانسته است به زیبایی سه مضمون «خودشیفتگی»، «خشونت» و «عشق» را توامان در «خوک» بگنجاند و باورپذیر نماید. این مفاهیم در نوع و شیوه ی ارتباط شخصیت اصلی با مادر، همسر، معشوقه و جامعه اش نمودار می گردد و به مرور قطعات بهم ریخته ی شخصیتی او کامل می گردند. شاید به واسطه ی همین عناصر ...


روزنامه بانی فیلم | دیگر نقدهای یاسمن خلیلی فرد
0
امتیاز منتقد به فیلم

ایتماشای «خوک »اما هیچ نشانه‌ای از این قیاس باقی نمی‌گذارد،فیلم آخر مانی حقیقی که بیشک جزو‌کارگردانان محبوب و کاربلد امروز سینمای ماست، با تنها عنصر بینظیر سینما برای من که امروز متاسفانه در فیلمهای ایرانی به ندرت یافت می‌شود قابل تأمل است.عنصر خیال..


2
امتیاز منتقد به فیلم

«خوک» یکی از کنجکاوی‌های امسالِ سینما بود. چرا؟ مانی حقیقی بعد از پشت سر گذاشتنِ ساختِ آثارِ موفقی چون «کنعان» یا «پذیرایی ساده»، همه توجهات را به سمت خود جلب کرد و چه بین مردم و چه بین منتقدان و سینماگران بسیار محبوب شد. اما این اواخر کمی لنگ لنگان جلو آمد. به سمت تجربه گرایی و ساخت آثاری متفاوت رفت ...


پایگاه خبری گُلوَنی | دیگر نقدهای هومن نشتائی
2
امتیاز منتقد به فیلم

دربارۀ یک اثر غیرسینمایی، و نگاه و جهان صاحب اثر؛ «خوک» ساختۀ مانی حقیقی


مجله «فرم و نقد»/ شماره چهارم | دیگر نقدهای علی فرهمند
-1
امتیاز منتقد به فیلم

احساس می شود مانی حقیقی خودش را فیلمساز مدرن می داند و شاید روشنفکر، اما سینمای روشنفکری چه ابعاد و قاعده یی دارد ؟ اصلا سینمای روشنفکرانه مصداق بیرونی دارد یا فقط یک واژه ی دهان پُر کن است؟


روزنامه هنرمند | دیگر نقدهای افشین علیار
-1
امتیاز منتقد به فیلم

سینمای ایران در سال های اخیر ، عمدتا میزبان فیلم هایی بوده در دسته بندی هایی کاملا مشخص ؛ اجتماعی با رگه هایی از سینمای فرهادی ،یا طنزی که صرفا بازیگران حاضر در آن این ژانر را تداعی می کنند و نه روایت فیلم و دفاع مقدس که گاه دست آویز سیایسیون بوده برای دستیابی به هدف خود و گاه آسیب شناسانه و بی طرف ساخته ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

دیگر آرام آرام، غافلگیر شدنمان بعد از هربار تماشای فیلم جدید مانی حقیقی دارد عادی می شود. هرچندکه سینمارو های زیادی با دیدن "اژدها وارد می شود!" با خود انگاشتند که حقیقی به غایت فیلمسازی در سبک خودش رسیده، با دیدن "خوک" فهمیدند که اشتباه می کردند. در بررسی "اژدها وارد می شود" می شد فهمید که متحیر کردن ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

خوک ضیافتی برای چشم ها و گوش هاست برای تماشای فیلمی متفاوت از آنچه امروزه سینما به شما تحویل می‌دهد .


1
امتیاز منتقد به فیلم

مانی حقیقی در فیلم تازه خود سعی می‌کند در فضایی کمدی مسائلی را نقد کند. برای همین می‌توان فیلم او را در دسته «کمدی‌ سیاه» قرار داد. ابتدا لازم است تعریفی از کمدی سیاه ارائه دهیم: کمدی سیاه، نوعی از کمدی است که سعی دارد با زبانی طنز، مسائلی را که عموما جزء تابوها هستند یا زیاد راجع به آن‌ها در فضای عمومی ...


http://www.parceh.com/فیلم-سینما/نقد-سینمای-ایران/2380-نقد-و-بررسی-فیلم-خوک-به-کارگردانی-مانی-حقیقی | دیگر نقدهای فرزاد برخورداری
1
امتیاز منتقد به فیلم

این یادداشت قصد بر این است تا بیشتر به نقاط ضعف فیلم پرداخته شود. همانطور که اشاره شد، در قسمت‌هایی فرمالیسم رعایت نشده و به نوعی بیرون‌زدگی از قاب را شاهدیم، مثل سکانس ابتدایی فیلم که شاهدیم چند دختر دبیرستانی درحال گفتگو با همدیگرند و سرگرم شبکه‌های اجتماعی، که به ناگاه متوجه قتل یکی از فیلمسازان در ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

خوک با تمام ضعف ها و عدم‌ چفت و بست شدن و پیوستگی موضوع هایی که می خواهد مطرح کند، فیلم نوعی در سینمای ایران محسوب می شود و نوید یک سبک متفاوت به نام سبک حقیقی را می دهد!


0
امتیاز منتقد به فیلم

خوک واقعیت سینمای ایران است ؛ واقعیتی شیرین اما سمی . مانی حقیقی در این فیلم به دنبال چیستی ها می گردد ، پرسشی که نه به درستی مطرح می شود و نه راه حلی برای آن وجود دارد ، و ...



حسن خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره‌ی محبوبش صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. دخترش بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ هنگامی که نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل می‌شود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشه‌ی هوشمندانه‌ای بکشد...