ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

نقدهای فیلم سرخ پوست


1
امتیاز منتقد به فیلم

این یادداشت در زمان اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر نوشته شده است و نقد مفصل فیلم را در زمان اکران عمومی آن خواهم نوشت


2
امتیاز منتقد به فیلم

سرخ‌پوست محتوی و فرم بی‌نظیری دارد، جاویدی میزانسن و دکوپاژ تحسین‌برانگیزی داشت، موسیقی متن جذاب همراه با فیلم‌برداری خوب و قاب‌های حیرت‌برانگیز و استفاده‌ی مناسب از لوکیشن باعث شد که فرم و محتوی ارتباط بسیار مناسبی با یکدیگر داشته باشند که همه‌ی این‌ها در خدمت فیلم بود، از بازی‌ها به خصوص شاهکار نوید ...


-2
امتیاز منتقد به فیلم

فیلمساز خواسته یاناخواسته فضاسازی اثرش یاحداقل قسمتی از آن را از رستگاری در شاوشنگ وام گرفته است. باتمام این خصائل ، سرخپوست اثری خوب از یک کارگردان فیلم اول است. اثری که میتواند نوید روزهای بهتری برای کارگردانش را بدهد و تماشاگر را راضی به خانه برگرداند.


0
امتیاز منتقد به فیلم

«سرخ‌پوست» فیلمی در ژانر زندان و ایرانیزه‌ای است از «فرار از زندان»‌های غربی که مصداق‌های زیادی در سینما و صنعت سریال‌سازی هالیوود دارند. اما نیما جاویدی از زاویه جدیدی به این ژانر نگاه کرده است.


0
امتیاز منتقد به فیلم

نیما جاویدی به فاصله ی زیادی از ملبورن دست به ساختنِ یک فیلم تازه در حال و هوایی به ظاهر خارج از محدوده ی ملبورن و بستر روایتی آن زده است که با کمی دقت در خواهیم یافت که تم و قالب روایتِ فیلمِ جدید همان است که در ملبورن شاهدش بوده ایم،گرچه در اینجا جنبه های دراماتیک اثر سهم خود را در اکثر موقعیت ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

فیلم با این انتخاب رییس زندان و انتخاب مثلا وجدانی تبدیل به کلاس اخلاق می‌شود. وجدانی عمل کردنی کاملا یکدفعه و البته به سبک فیلمفارسی! رییس زندان فقط شخصیتی مسئولیت پذیر بود که با این اقدام انتهای فیلم همان مسئولیت پذیری هم دیگر وجود ندارد.


اختصاصی سلام سینما | دیگر نقدهای سید مهدی ملک
0
امتیاز منتقد به فیلم

فیلم درباره سرگرد است که درجه ترفیع گرفته و با فرار یک زندانی اشفتگی رخ می دهد. فیلم دارای ساختار کلاسیک است و ساختار سه پرده ای دارد. نیاز  دراماتیک سرگرد به دنبال پیدا کردن زندانی است که با موانع رو به رو می  شود.با ورود مددکار ( پریناز ایزدیار) جریان فیلم عوض می شود.سرگرد و مددکار دو قطب مخالف هم ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

سرخ پوست تقابل یاس و امید است. امید و نا امیدی در تمامی لحظات فیلم سایه انداخته و ما با تمامی کاراکترها ارتباط خوبی می گیریم و به نوعی به هر کدام حق می دهیم با شخصیت رییس زندان که تا ثانیه های آخر امیدش را از دست نمی دهد و حتی وقتی ناامید است ما هم با او ناامید می شویم. حتی با کاراکتر زندانی که هیچ گاه ...


0
امتیاز منتقد به فیلم
1
امتیاز منتقد به فیلم

فیلم سرخ پوست دومین اثر نیما جاویدی به جرئت یکی از کامل ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است. فیلمی است که هدف اصلی اش قصه گویی است، فیلمی است که از لحاظ فرم و محتوی بسیار خوش ساخت و عالی است. پیشنهاد من این است که لذت فراوان تماشای ثانیه به ثانیه ی این فیلم در سینما را به هیچ عنوان از دست ندهید.


0
امتیاز منتقد به فیلم

فیلم دوم نیما جاویدی پس از ملبورن در یک کلام سینمای واقعی است. در اینجا لوکیشن فیلم که یک زندان است بدل به یک شخصیت می شود و این نکته ایست که برای سینمای ایران اتفاق نادری محسوب میشود خصوصا اینکه کاملا دارای منطق روایی است. لوکیشن فیلم و طراحی صحنه و دکور به غایت زیباست. هنر کارگردان این است که ادا اطفار ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

سرخ پوست در واقع بهانه ی خوبی برای روایت عاشقانه ای در بستر خاصی است که تاکنون در سینمای ایران کم دیده شده است در واقع محوریت داستان معرفی فردی کاملا معمولی و در عین حال خاص است که نوید محمد زاده مثل همیشه از پسش به خوبی برآمده ولی اندکی عقب نشینی در بازی اکتیو همیشگی را میتوان متاثر از گریم و شخصیت ...


1
امتیاز منتقد به فیلم

در سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با یک فرودگاه در حال توسعه، در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند. تا اینکه ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

سرخپوست عنوان دومین فیلم بلند نیما جاویدی‌ست. از او پیش‌تر فیلم ملبورن را دیدیم، فیلمی که توانسته بود نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کند و همین امر باعث شد قبل از تماشای سرخپوست مطمئن باشیم با فیلمی طرف هستیم که دست کم کارگردانی و بازی‌های خوبی دارد.


0
امتیاز منتقد به فیلم

سرخپوست قطعا جهشی رو به جلو برای تمامی عوامل فیلم است از نیما جاویدی کارگردان خلاق گرفته تا نوید محمد زاده و....


0
امتیاز منتقد به فیلم

به نظر من فیلم سرخپوست در محتوا و فرم موفق،در شخصیت پردازی کم حوصله و در پایان بندی سهل انگار است.با این حال یک خبر خوب در سینمای ایران محسوب می شود.


1
امتیاز منتقد به فیلم

فیلمنامه شاید نمونه خارجی و هالیوودی زیاد داشته باشد اما روایت این قصه پر کشش و درگیر کننده در سینمای ایران که در آن بیان واقعیت و دوباره سازی واقعیت طرفدار بیشتری دارد هنر نیما جاویدی است.


0
امتیاز منتقد به فیلم

در اين روز هايى كه فقط فيلم هايى عاشقانه ساخته مى شود بودن همچين فيلمى در جشنواره سبب اميدوارم است



زندانی قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاه تازه تاسیس شهر در حال تخلیه است. رئیس زندان سرگرد نعمت جاهد به همراه مامورانش مشغول انتقال زندانیان به زندان جدید هستند تا اینکه...