ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

نقدهای فیلم اتاق تاریک


0
امتیاز منتقد به فیلم

بارها با این جمله برخورد کرده‌ایم که نگارش یک فیلم‌نامه در سطح کلاس جهانی در یک عبارت خلاصه می‌شود و آن « هنر تقسیم اطلاعات است ». در این مورد قلم فرسایی‌های بسیاری صورت گرفته است که مشتاق به توضیح مکرر آن‌ها در این متن نیستم. اما می‌خواهم با توسل به گوشه‌ای از پرده برداری‌های مهمی که این جمله در فیلم‌نامه ...


4
امتیاز منتقد به فیلم

این نقد در زمان جشنواره فیلم فجر نوشته شده است و نقد کامل تر بر فیلم را در زمان اکران عمومی خواهم نوشت


0
امتیاز منتقد به فیلم

سوژه فیلمی چون اتاق تاریک جزو کمیاب‌ترین (یا حتی می‌توان گفت جزو تابوها) سوژه ها حتی در سینمای اروپا و آمریکاست: موضوع آزار و اذیت جنسی کودکان. همین مساله کافیست تا مخاطب را به دیدن فیلم بکشاند و زوایای این معضل را در کنار عناصر فیلم به نظاره بنشیند. روح الله حجازی، کارگردان فیلم که از قضا کارگردان نسبتا ...


https://albalou.com/2018/02/03/%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9/ | دیگر نقدهای آرش پارساپور
0
امتیاز منتقد به فیلم

بعد از آقا و خانم میم، فقط دغدغه‌های حجازی مانده و بس... از سرزندگی‌های کارگردانی که نسلش خوب می‌شناسد جز چند دیالوگ چیزی‌نمانده، دیالوگهایی که کمترین اشاره‌ای به گره‌های هرچند اندک قصه دارند و جسن وگریزهای مدام روی معرفی شخصیت‌ها و رابطه‌ای که باهم دارند، آنقدر یکنواخت که حوصله‌ات را سر می‌برند.


0
امتیاز منتقد به فیلم

سید روح الله حجازی فیلمساز دغدغه مندی ست اگر از کارنامه ی فیلمسازی او فیلم مرگ ماهی را حذف کنیم درک خواهیم کرد که اتاق تاریک تکمیل کننده ی دو فیلم دیگرش یعنی زندگی خصوصی آقا و خانم میم و زندگی مشترک آقا و خانم محمودی می باشد ، حجازی با نگرش همیشگی اش به مسائل و بحران های لایه یی در رابطه ی زن و شوهری ...


روزنامه اعتماد | دیگر نقدهای افشین علیار
0
امتیاز منتقد به فیلم
1
امتیاز منتقد به فیلم

اتاق تاریک یک فیلم ظریف و خوش ساخت با بازی های تحسین برانگیز که بدون سیاه نمایی و در قالبی جذاب به لایه های عمیق جامعه انسانی امروز ایران رفته و مشکلات را از منظری جامعه شناسانه و روان شناسانه بررسی می کند خصوصا موضوع مهجور آزار جنسی پسران


0
امتیاز منتقد به فیلم

تقابل و تعارض زن و شوهرهای فیلمهای حجازی، در حقیقت تقابل دو نوع فرهنگ است. همیشه یک روی سکه رگه هایی از زندگی سنتی، باورهای مذهبی و نگاهی اصیل به خانواده و روی دیگر آن رویکردی تجددخواهانه و مدرن دارد.


https://t.me/miladm_director/30 | دیگر نقدهای میلاد محمدی
0
امتیاز منتقد به فیلم

داستان فیلم از یک سوءظن شکل می‌گیرد؛ سوءظنی که از حرفهای یک پسر بچه آغاز و موجب شک پدر و مادر کودک به اطرافیان میشود، بعد از آن که کودک در اطراف منزل گم شده و توسط همسایه ها پیدا میشود، دچار تغییرات رفتاری عجیبی میشود که نگرانیهای والدین را به دنبال دارد تا اینکه بعد از مدتی به پدرش از دیده شدن عضو ...


روزنامه پیام آشنا / روزنامه آفرینش / روزنامه آنزان / روزنامه پیام زمان و ... | دیگر نقدهای مرتضی کوه مسکن
0
امتیاز منتقد به فیلم

این‌ها سرگذشت شخصیت است که باید در پس ذهن نویسنده باشد تا به فیلم، کنش و واکنشِ شخصیت‌ها تزریق شود و مخاطب، شخصیت را بهتر بفهمد و درام را به درستی درک کند که متأسفانه در فیلم نیست...


0
امتیاز منتقد به فیلم

تلاشی که تنها نشان از ناآگاهی سازنده از پروسه، رفتاری اجتماعی ، آدمها را دارد .


0
امتیاز منتقد به فیلم

در «اتاق تاریک» بیننده دقیقا با چه سوژه ای روبه رو می شود ؟ . آیا سوژه انتخابی برای مخاطب همیشه گوش به اخبار ایرانی نخ نما ولوس به نظر نمی رسد ؟ . به نظر من وظیفه سینما مقابله با شرایط ضد فرهنگی در یک جامع نیست . سینما وظیفه دارد فرهنگ درست را به مردم ارائه دهد نه...


0
امتیاز منتقد به فیلم

فیلم را در جشنوارۀ سال پیش دادم  و این ضدیادداشت نیز به همان زمان برمی‌گردد. چرا «اتاقِ تاریک»؟ سوژه اصلی فیلم کیست و یا چیست؟ خانواده؟ زن و شوهر؟ و یا بچه؟ به عقیدۀ نگارنده مشکل اساسی فیلم از اینجا حادث می‌شود؛ جایی‌که فیلم نمی‌تواند یک «نسبت» معین با وقایع برقرار کند. فیلمساز با موضعی منفعل قصه را ...



فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می دهد