

نقدهای فیلم عصبانی نیستم
عصبانی نیستم یک فیلم اجتماعیست،فیلمی که ایده آل گرایی نمی کند بلکه واقع گرایانه درباره خیلی مسائل صحبت می کند،سعی کنیم سیاسی به سینما نگاه نکنیم...
"عصبانی نیستم" دومین فیلم ساخته رضا درمیشیان است اما به لحاظ اکران با توجه به توقیف طولانی سومین فیلم اکران شده او بشمار می رود. در این فیلم نیز او همچنان دغدغه هم نسلی ها ی جوان خود- دهه شصت - را دارد و از وقایع کما بیش واقعی الهام گرفته است.
در «عصبانی نیستم» تمامی عناصر به زیبایی با هم جفت و جور شده اند؛ از حرکات تند و تنش آمیز دوربین روی دست گرفته تا تدوین کوبنده و خوش ریتم هایده صفی یاری که کاملاً با جنس و بافت فیلم و دغدغه های شخصیت اصلی آن هماهنگ است. مثلاً دوربین در بخش هایی که نوید دچار تنش و ناآرامی ست با سرعت فراوان او را همراهی ...
شاید اولین نکتهای که بسیاری از منتقدان در موردش، در مورد این فیلم به آن بپردازند، اکران این فیلم بعد از پنج سال است. مهمترین نکته نیز همین است. فیلم، بعد از بدقولیهای بسیار، بالاخره اکران شد. اکران فیلمهای توقیفی نشانه خوبی است. اما توقیف بودنشان نه. اکران شدن این فیلمها، نشانگرِ بهتر شدن وضعیت ...
سینمای درمیشیان دارای لحن انتقادی ست هدف و انسجام داستانی در فیلم هایش موج می زند
با فیلمی مواجهیم که نمی تواند سوژه و حدیث نفس مدنظرش را درونمایه دار و روایت مند کند. فیلمی که فیلمسازش عادت دارد عصبیت و خشم شخصی خود از اتفاقات جامعه را مستقیماً وارد لحن و روایت فیلم کند! فیلمی که نمی تواند بخش قابل توجهی از داستان شخصیت و موقعیت اش را نمایشی روایت کند. فیلمی که برای روایت آدم ها ...
آنجا كه طبيعت توقف ميكند،هنر آغاز ميشود. "عصبانى نيستم!" شرافت را دوباره معنا ميكند، ميكوبد، از نو ميسازد و باج به شرايط روزمره زندگى نميدهد.
نقد و بررسی فیلم عصبانی نیستم منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی نقد و بررسی فیلم عصبانی نیستم منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی عصبانی نیستم بعد از بغض دومین ساخته رضا درمیشیان محصول سال 92 میباشد این اثر به دلیل طعنه ها و کنایه های بیشمارش در خصوص ریاست جمهوری احمدی نژاد خیلی زود لقب ...
«عصبانی نیستم» داستان عشق دختر و پسریست که متاثر از وقایع سیاسی روز جامعه، گام به گام به نفسهای آخرش نزدیک میشود. درمیشیان پس از چهار سال انتظار و دوندگی فیلمش را اکران کرده است، فیلمی که اگر در زمان خودش اکران میشد قطعا با استقبال بیشتری مواجه شده و اتفاق بهتری برایش میافتاد. دست کم تماشاگران فرصت ...
در عصبانی نیستم باز هم مشکل بزرگ سینمای درمیشیان خودنمایی میکند نگه نداشتن اندازه در ابعاد روایی درام که باعث مخدوش شدن یک دستی فیلم مشود. امتیاز ویژه فیلم ترسیم خوب کاراکتر نوید به عنوان جوانی سردرگم، عصبی در شروع فیلم است که همان اندازه که با اطرفیانش چالش دارد با درون خود نیز درگیر است سکانس ...
فیلم عصبانی نیستم یک فیلم اعتراضی است و این موضوع از دیالوگها و همینطور شرایط شخصیتهای فیلم کاملا مشخص است. بیشتر اعتراضات این فیلم به شرایط کنونی جوانان در جامعه است. نوید با دو جوان دیگر هم خانه است که این دو جوان هم مانند نوید وضعیت مشخصی ندارند. آنها موزیسین هستند اما اجازه کار ندارند و همین باعث ...
عصبانی نیستم دو بخش داره یک بخش که اول فیلم میبینیم که تم رنگی داره و در سکانس آخر فیلم تکرار میشه و تم کلی فیلم که خاکستری و تیره ست فیلم شدیدا از ضعف نویسندگی رنج می برد انتهای نامعلوم فیلم که البته از اواسط فیلم قابل پیش بینی هست با این حال بازی خوب نوید محمدزاده و باران کوثری و کارگردانی تحسین بر ...
عصبانی نیستم مجموعه ای بسیار آشفته و سر درگم از یک سری پازل های ناهمگون است که بهم چسبانده شده تا تشکیل فیلم بدهند، این سردرگمی هم در ساختار فیلم هویداست و هم در داستانی که وجود ندارد، موضوع اصلی اینجاست که داستان قواعد را حتی در حد معمول هم رعایت نمیکند و ریتم کلی بسیار کسل کننده و خسته کننده است، انگیزه ...
این نقد بر اساس نسخه جشنواره ای نوشته شده است. عصبانی نیستم بی ربط ترین اسمی است که میشود بر روی دومین اثر رضا درمیشیان گذاشت. فیلمی که با پرداختن به موضوعی در بستری پر حادثه یعنی فتنه 88 از ابتدا حواشی زیادی را با خود همراه داشت.اثری که علیرغم سانسور حدود 12 دقیقه ای هنوز هم اثری ملتهب محسوب میشود. ...
«عصبانی نیستم» داستان «نوید» با نقش آفرینی نوید محمدزاده، دانشجوی ستارهدار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بیاخلاقیهای جامعه با خود تمرین میکند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقهاش «ستاره» با بازی باران کوثری را از دست ندهد.