ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

نقدهای فیلم بدون تاریخ، بدون امضا


0
امتیاز منتقد به فیلم

زمستان 96 فصل بدی نبود. در بخش هنر و تجربه فیلم خوبی مانند «کله سرخ» را داشتیم و بخش اصلی هم با فیلم‌های خوش‌نام جشنواره فجر 95 یعنی «بدون تاریخ، بدون امضا» و «اسرافیل» کار خود را پایان داد. جای پای دهه پنجاهی‌ها بیش از پیش در سینمای ایران محکم می‌شود. از اصغر فرهادی گرفته که پیر آن‌ها حساب می‌شود تا ...


نشریه چلچراغ شماره 729 | دیگر نقدهای شکیب شیخی
1
امتیاز منتقد به فیلم

جلیلوند مسائل انسانی را در پایین شهر مطرح می‌کند و نوع زندگی این طبقه را با چاشنی مشکلات مالی می‌آمیزد و یک موقعیت جذاب را می‌آفریند که مخاطب درگیر داستان شود.


3
امتیاز منتقد به فیلم

در میان اخبار سهمگین زلزله کرمانشاه، پیمان معادی در جشنواره تسالونیکی نام وحید جلیلوند و نوید محمدزاده را برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» خواند. پیمان معادی یکی از پنج داور این جشنواره بود.  فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» که به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی این رویداد سینمایی حضور داشت در نهایت ...


3
امتیاز منتقد به فیلم

بدون تاریخ، بدون امضا» با همه شباهت هایش به «چهارشنبه نوزده اردیبهشت» فیلم بهتری نسبت به آن است. کارگردانی قوی توام با خلاقیت در فیلمنامه و بازی های یکدست و روان فیلم آن را در رده یکی از بهترین آثار به اکران درآمده در سالهای اخیر قرار می دهند.


0
امتیاز منتقد به فیلم

همه چیز از جایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی فیلم نه می‌خواهد و نه می‌تواند از «گذشته» بگذرد.


بولتن روزانه جشنواره (نشریه نقد روز) | دیگر نقدهای محمد رضوانی پور
2
امتیاز منتقد به فیلم

وحید جلیلوند، بعد از «چهارشنبه 19 اردیبهشت» نام خود را در سینما بر سر زبان‌ها انداخت. چهارشنبه 19 اردیبهشت فیلم موفقی بود که از آن به عنوان فیلمِ بد یاد نمی‌شود. اما «بدون تاریخ، بدون امضا» از فیلم قبلی‌اش چند پله جلوتر است. بعد از کسب چند جایزه در جشنواره فجر و جشنواره ونیز ثابت کرد که می‌تواند فیلمی ...


پایگاه خبری گُلوَنی | دیگر نقدهای هومن نشتائی
0
امتیاز منتقد به فیلم

در یک مرور کوتاه دومین ساخته وحید جلیلوند از سه منظر می تواند یک فیلم موفق در تجربه سینمای اجتماعی ایران شناخته شود؛ از نظر دیالوگ نویسی و پرهیز از تقلیل گرایی، از منظر تداعی بصری داستان و مفاهیم و بالاخره، از منظر اهمیت و لحاظ دقت نظر در تدوین برای کمک به بسط ادراک مخاطب ...


-1
امتیاز منتقد به فیلم

این نقد گسترش یافته نقدیست که یک سال پیش بر این فیلم نوشتم


اختصاصی سلام سینما | دیگر نقدهای سید مهدی ملک
1
امتیاز منتقد به فیلم

این فیلم به دلیل پتانسیل های لازم در ایجاد قصه و موقعیت و همچنین بازی های استاندارد از فیلم قبلی جلیلوند جلوتر است


روزنامه هنرمند | دیگر نقدهای افشین علیار
0
امتیاز منتقد به فیلم

دومین فیلم «وحید جلیلوند» از جمله فیلم‌های مهم و محبوب جشنواره امسال بود. فیلمنامه خوب جلیلوند اگرچه نواقصی دارد اما خوب به اجرا درآمده است. دغدغه اصلی فیلم وجدان فردی و مسئولیت پذیری اجتماعی‌ست. دغدغه‌ای که گاه لحن شعاری به خود گرفته اما با گره‌افکنی مناسب و پرداخت صحیح روایت پای خود را از ورطه‌ی برچسب‌های ...


-1
امتیاز منتقد به فیلم

نقد و بررسی فیلم بدون تاریخ -بدون امضا منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی زمانیکه به تماشای بدون تاریخ بدون امضا نشستم اولین چیزی که به ذهنم خطور کرد این موضوع بود که وحید جلیلوند جز آن دست کار گردانان و فیلمنامه نویسانی است که در تلاش است  تا رد پای اصغر فرهادی در بحث سینمای مدرن را  دنبال ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

بدون تاریخ بدون امضاء ،فیلم خوبی ست.بدون اینکه اثر قبلی کارگردان را دیده باشم از دیدن فیلم لذت بردم.موضوع ساده بود اما جذابیت های لازم برای نگاه داشتن ببینده روی صندلی سینما را داشت.بازی بسیار عالی نوید محمدزاده و امیر آقایی در کنار همان بازی همیشگی خانم تهرانی به باور پذیر تر بودن قصه فیلم کمک زیادی ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

بعد از فیلم ( چهارشنبه 19اردیبهشت) این دومین فیلم وحید جلیلوند است . نقش قهرمان داستان را در این فیلم هم مانند فیلم قبلی امیرآقایی بازی میکند . داستان فیلم در مورد دو شخصیت است که نقش آن ها را  نوید محمدزاده و امیرآقایی بازی میکنند. اولی ناخواسته باعث مرگ عزیزش و نابودی زندگی خودش می‌شود و دیگری هم ابتدا ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

از ابتدا فيلم با ايجاد فضاي نئو رئاليستي و نورپردازي خاص خود احساس شكل گيري يك غافلگيري كوبنده را در بيننده ايجاد ميكند اما دست كارگردان به سرعت رو ميشود. تدوين آشفته اينسرت هاي بي معني براي مثال صحنه اي موتور سواري نويد محمدزاده و همچنين احساس ميشود كارگردان بعضي جا هاي فيلم نامه را فراموش كرده براي ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

می توان درباره این اندیشید که چرا از نگاه طبقه متوسط طبقه پایین منبع بحران است و مواجهه این دو همیشه مساله آمیز است؟ این مساله نقطه اشتراک فیلم های فرهادی و جلیلوند و بسیاری از فیلم های از این قسم است. برای پاسخ دادن بدین پرسش باید اندکی فراتر از متن دو فیلم برویم.


0
امتیاز منتقد به فیلم

تفاوت دو دیدگاه ، یکی توهم و نگاه آرمانگرایانه ، دیگری ارائه شخصیتی بیمار و در خود مانده که بدنبال تنبیه خویش در نابودی خویش است


0
امتیاز منتقد به فیلم

دکتر نریمان دقیقا در بحبوحه ای با خانواده خانرودی تصادف میکند که دست بر غذا یک هفته است مرغ مسموم خورده


0
امتیاز منتقد به فیلم

بدون تاریخ ، بدون امضا در کل فیلم متوسطی است که جزو آثار استاندارد جشنواره سی و پنج فجر می باشد که ارزش یک بار دیدن را دارد اگر بتوانید ریتم نسبتا کند و بی منطق بودن شخصیت اول داستان یا بهتر بگویم زیادی آرمانگرا بودن سازنده اش را تحمل کنید هر چند بعید میدانم که تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی بماند جز صحنه ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

اگر کاوه می خواهد اوضاع خانواده را بهبود دهد، نمی تواند جای قربانی کردن خودش دیه ی مرد مرغ فروش را بپردازد و محمد زاده را به خانواده اش بازگرداند؟


0
امتیاز منتقد به فیلم

با دو فیلمی که جلیلوند ساخته به نوعی مانیفست فیلمسازی خود را منتشر کرده: فقر و فقدان قدرت اقتصادی عامل مهمی‌ست که می‌تواند انسان‌ها را به باتلاقِ پستی و نیستی بکشاند. جدای از این مساله، در فیلم اخیر خود برای این‌که بتواند درگیری شخصیت‌ها را به نمایش بگذارد روح افسرده و غمگینی بر کل فیلم حاکم کرده؛ همه، ...



کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می شود که وی را پیش از این می‌شناخته است.