نقدهای فیلم نگار


-1
امتیاز منتقد به فیلم

  رامبد جوان، این روزها بین مردم به‌دليل داشتن یکی از موفق‌ترین برنامه‌های تلویزیونی، یعنی خندوانه محبوب است. خبر وصلت او با نگار‌جواهریان، دیگر بازیگر محبوب سینمای ایران‌مان نیز چندوقت پیش تیتر رسانه شده بود. حالا این زوج سینمایی، فیلمی را ساخته‌اند به اسم «نگار» که برخلاف سایر ساخته‌های رامبد جوان، ...


http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/main/86930/%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%82%D8%B5-%D9%87%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%88%D8%AF%DB%8C | دیگر نقدهای آرش پارساپور
5
امتیاز منتقد به فیلم

در فیلم نگار میزانسن ها دکوپاژ شده و یکدست به نظر می رسند که مشخص است این دکوپاژ از نگارش فیلمنامه به اجرا تبدیل شده در شکل گیری داستان های معماگونه اجزای قصه باید مانند یک پازل در کنار هم قراربگیرند که در نگار اجزای قصه با فرمی مشخص در کنار هم چیده شده است...


روزنامه هنرمند | دیگر نقدهای افشین علیار
-3
امتیاز منتقد به فیلم

  سینما ایران همواره شاهد موج‌هایی بعد از موفقیت یک فیلم بوده است، امسال نیز موج ابد و یک روز سینما را درنوردید، تا در جشنواره نوبت رسید به فیلم نگار که آن نیز خود دنباله رو فیلمی بود که سال گذشته همه‌گان را شگفت زده کرد و آن فیلم «اژدها وارد می‌شود!» بود.


-1
امتیاز منتقد به فیلم

جا دارد اشاره شود که فیلم‌ساز در برنامه‌سازی تلویزیونی‌ نیز به همین شکل عمل می‌کند. همان فرم خنده‌های اغراق‌شده، بی‌دلیل و گاه هیستریک، جنب‌وجوش‌هایی بی‌معنا، اجبار شرکت‌کنندگان به بلند خندیدن برای انتقال حس کمدی بدون خلق فضایی کمیک، اینجا در «نگار» نیز مشاهده می‌شود.


روزنامه آفتاب یزد | دیگر نقدهای کیارش خوشباش
1
امتیاز منتقد به فیلم

نقدی بر فیلم «نگار» به كارگرداني رامبد جوان


روزنامه «شرق» | دیگر نقدهای علی فرهمند
1
امتیاز منتقد به فیلم

  تماشاي «نگار» تجربه اي شيرين و دل نشين بود ؛ چون كه در بيشتر پلان هاي فيلم ، حضور و ظهور خود حقيقي رامبد جوان را مي ديدم. صداقت بود در كلام فيلم و فيلمساز.


0
امتیاز منتقد به فیلم

فیلم «نگار» فرم ندارد و درنتیجه بی‌محتواست اما تکنیک خوبی دارد. از فیلم‌برداری عالی «بهرام بدخشانی» گرفته و جلوه‌های ویژه‌اش که نسبت به بضاعت سینمای ایران خیلی خوب است تا تدوین استاندارد فیلم؛ اما کیفیت بالای این پارامترها دردی از فیلمنامه دوا نمی‌کند.


0
امتیاز منتقد به فیلم

داستان فیلم یک موضوع را دنبال می کند اما تکنیک های سینمایی فراوانی در آن استفاده شده است. کشف حقیقت از دیدگاه نگار (نه از دیدگاه و بررسی های اداره جنایی پلیس) از نگاهی عاطفی سعی کرده به این موضوع پی ببرد...


1
امتیاز منتقد به فیلم

فیلم نگار اثر تازه ی پست مدرنی رامبد جوان.این فیلم اثری است که باید به خاطر آن به رامبد جوان تبریک گفت.رامبد جوانی که ما وی را با برنامه ی طنز خندوانه و فیلم ورود آقایان ممنوع میشناسیم.رامبد جوان یک فضای جدید را به سینمای طنز و آپارتمانی ایران هدیه و معرفی کرد. امید است که این راه پیروانی داشته باشد. ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

بی‌شک، نگار بهترین فیلم جشنواره تا به الآن است و باید در اکران عمومی یک‌بار دیگر، تماشایش کرد. به قدری فیلم‌ها، کپی از هم شده‌اند و آن‌چنان به مسائل تکراری و دم‌دستی پرداخته شده (کمدی‌های مبتذل، درام‌های سخیف و عاشقانه‌های مزخرف و تمام‌نشدنی خیانت) که مجالی برای خلاقیت و بدعت نگذاشته است. سینمای ایران ...


0
امتیاز منتقد به فیلم

«نگار» بیشتر از آنچه که بخواهد دارای محتوا باشد، تکنیک‌های خود را در معرض نمایش می‌گذارد؛ این تکنیک را سرپوشی برای عدم داشتن محتوا قرار می‌دهد که این بازی دادن مخاطب است.


0
امتیاز منتقد به فیلم

 رامبد جوان باید بداند که تلفیق سبکهای سینمایی جدیتی فراتر از بازیگوشی و  صحنه آرایی میخواهد. فیلم پیچیده و چند لایه ساختن هم حداقل قصه ای پیچیده  میخواهد، کاراکترهای پیچیده میخواهد، گره ها و گره گشایی های پیچیده  میخواهد. نگار فیلمی سطحی است که زور میزند متفاوت و پیچیده باشد اما فقط سطح ناچیزی  از ...


-2
امتیاز منتقد به فیلم

   کماکان «ورود آقایان ممنوع»، معقول‌ترین فیلم رامبد جوان است. فیلمساز بعد از «اسپاگتی در هشت‌دقیقه»، «پسر آدم، دختر حوا» و «ورود آقایان ممنوع»، فیلمی می‌سازد که از لحاظ ژانر، با دیگر آثارش متفاوت است. رامبد جوان از تریبون تلویزیون در آخرین قسمت برنامه‌اش، از نگار جواهریان دعوت کرد و اتفاقاً روی فیلم ...


1
امتیاز منتقد به فیلم

نگار هم مانند اکثر آثار امسال به خاطر بعضی از نقاط قوتش مانند کارگردانی ، موسیقی متن شنیدنی کریستف رضاعی و بعضی از صحنه های دیدنیش مانند تقابل نگار جواهریان و اشکان خطیبی ارزش دیدن را دارد .



نگار دختر خانواده ای نیمه مرفه و اصیل است. پدر او در یک معامله اقتصادی شکست خورده و به خاطر فشارهای زیاد مرده است. این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ او اعلام می کند. اما نگار این تحلیل را باور ندارد و تصمیم می گیرد که روزهای آخر پدر را مرور کند تا به اصل ماجرا پی ببرد